PROHLÁŠENÍ po závodě: Leclerc nenachází slov

Max Verstappen v Ázerbájdžánu | foto: Red Bull Content Pool

Double a oslavy pro Red Bull a katastrofa pro Ferrari, jejichž vozy neviděly cíl. Jak hodnotí dnešní závod v ulicích Baku jednotliví piloti a představitelé týmů?

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Nikde nemůžete nahnat, co jste loni ztratili, ale myslím, že jsme dnes měli neuvěřitelnou rychlost. Mohli jsme se starat o pneumatiky a šlápnout na to, odjet a předjet o vítězství. Možná jsem měl štěstí s těmi odstoupeními, nicméně naše auto bylo dnes opravdu rychlé, aby tu ztrátu dohnalo a potom jsme měli závod v našich rukou. Celkově jsem spokojen s dnešním vyvážením auta.

Sergio Pérez, 2. místo
Musíme se na pár věcí podívat, například na to, zda bylo správné pod tím virtuálním safety carem nezajet do boxů. Nicméně jinak to bylo od týmu správně, protože Max byl trošku přede mnou. Je to ale skvělý týmový výsledek. Tady se může stát cokoliv, takže double je opravdu skvělý pro tým.

Christian Horner, šéf týmu
Je to pro náš tým fantastický den. A to na okruhu, který je vždy nepředvídatelný. Myslím, že je škoda, že fanoušci nemohli vidět, jak by se vyvinula naše strategie. Ferrari brzy zastavilo v boxech pod virtuálním safety carem a my šli na tvrdé mnohem později. Myslím, že bychom měli ke konci výhodu. Ale zvládli jsme maximum a oba jezdci zajeli úžasně. Žádali jsme je o čistý souboj a férový, což udělali. Pro tým odvádějí skvělou práci a jsme pyšní na to, čeho jsme dnes dosáhli.

MERCEDES

George Russell, 3. místo
Jak jsem řekl, na konci závodu tam musíte být, abyste mohli něco získat. Děkuji týmu, že jsme s autem dojeli do cíle. Není to letos lehké, děje se toho hodně a s autem se kvůli tomu drncání trápíme, takže jsem za třetí místo moc rád. Myslel jsem, že pódium dnes bude trošku mimo náš dosah, ale musíte dojet, takže musíme dál pracovat.

Lewis Hamilton, 4. místo
Ta bolest zad byla jediná věc. Kousal jsem se bolestí do rtů a byl to adrenalin. Nedovedu popsat, jakou jsme tu zakusili bolest, obzvlášť na rovinkách. S postupem času se jen modlíte, aby to už bylo u konce. Jsme ale i tak v dobré pozici, máme třetí a čtvrté místo, což je pro tým skvělé. Tým odvedl skvělou práci se strategií a jakmile napravíme to drncání, budeme na čele, ale ztrácíme během té sezóny jen kvůli tomu, to je jisté. Alespoň sekundu. Zítra budu v továrně a máme v plánu diskuzi a budeme dál pracovat.

Toto Wolff, šéf týmu
Takto si v tuto chvíli stojíme, nejsme tak rychlí jako ti na čele, ale před ostatními ze středu pole. Nikdy si neužíváme neštěstí soupeřů, chceme vidět souboje na čele a doufáme, že je doženeme a připojíme se k nim a vepředu bude vozů šest. George zajel skvěle. Musíme najít řešení na to drncání a skákání, protože auto, které jsme dnes dali Lewisovi bylo hodně náročné a bylo vidět, v jakých bolestech je celý víkend. Po pátku jsme věděli, že tu máme hodně omezení, takže jsme maximalizovali strategii apod. Tým odvedl skvělou práci a ujistil se, že jsme připraveni, stíháme je a hodláme využít každou příležitost. A dnes se to vyplatilo. Odjíždíme s dost body, ale nemáme iluze o práci, která nás čeká, abychom se dostali zpět do čela. Neexistují zázraky a vše monitorujeme. Máme skvělý tým, který se snaží ty problémy vyřešit.

ALPHA TAURI

Pierre Gasly, 5. místo
Skončit v první pětce je pro nás neuvěřitelné - dobré to je především s ohledem na náš začátek v této sezóně. Zatím jsme neměli tolik štěstí, takže bylo důležité absolvovat bezproblémový víkend, což se povedlo právě v Baku. Neudělal jsem žádnou chybu, předvedl dobré tempo v tréninku, včera zajel nejlepší letošní kvalifikaci a dnes dosáhli prozatím nejlepšího výsledku tohoto roku. Užil jsem si i bitvu s Lewisem, byla zábavná. Na začátku závodu jsme věděli, že to bude na ostří noze, protože jsme startovali s jedinou sadou tvrdých pneumatik. Doufali jsme, že nedojde k žádnému zdržení, ale bylo jasné, že druhý VSC nám zkřížil plány. Bránil jsem před Lewisem svou pozici, jak to nejlépe šlo, ale jakmile zajel do boxů pro nové pneumatiky, byl mnohem rychlejší. Chtěl jsem šetřit své pneu jak to nejvíc šlo, ale v té době už nemohly nic moc nabídnout. Ocitnout se v pozici, kdy o bojujeme o umístění s Mercedesem je skvělé, takže dnes odjíždíme se slušným bodovým přídělem.

Juki Cunoda, 13. místo
Těžko mohu cítit něco jiného než zklamání. Až do problému se zadním křídlem probíhal závod opravdu dobře, pneumatiky jsem měl pod kontrolou a rychlost byla slušná, takže jsem dnes mohl bez problémů skončit šestý. Problém mi tak trochu unikl, protože můj výkon zásadně neovlivnil, necítil jsem žádnou změnu, takže když jsem musel do boxů, byl jsem šokován. Je škoda, že jsem  nepřidal týmu nějaké body, protože tento víkend pracoval opravdu skvěle a po celou dobu jsme byli skutečně výborní.

Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonu vozů
Odjíždíme z Baku se smíšenými pocity. Všichni jsme nadšení z Pierrova skvělého a zaslouženého pátého místa. Zklamání provází smůlu Jukiho, protože přišel kvůli poškození mechanismu a klapky systému DRS o šesté místo. Po silném prvním stintu na žlutých pneumatikách jsme se rozhodli využít prvního vyhlášení režimu VSC a povolali oba vozy do boxů, aby pokračovaly s tvrdou směsí. Stalo se tak o něco dříve, než bychom chtěli, čekala nás ještě dlouhá cesta. Oba piloti si vedli fantasticky, s pneumatikami nakládali velmi dobře a vše se zdálo být stabilní. Jenže díky druhému VSC mohl Hamilton obout druhou sadu tvrdých pneumatik a potom Pierra sedm kol před cílem zdolal. Nesebral mu však odhodlání, proto náš pilot dokončil závod na vynikajícím místě, s ohledem na jeho značně ojeté pneumatiky. 

U Jukiho jsme museli udělat zastávku navíc a problém s DRS opravit, takže přišel o hodně pozic. Dlužíme mu omluvu, tento víkend byl fantastický a zasloužil si dobrý výsledek. Každopádně páté místo zvyšuje naši morálku. Podařilo se nám stáhnout odstup na šesté místo v Poháru konstruktérů, naším cílem je tento progres potvrdit příští týden v Kanadě.

ASTON MARTIN

Sebastian Vettel, 6. místo
Šesté místo je opravdu skvělé – myslím, že s tímto výsledkem můžeme být všichni spokojeni. Posouvali jsme limity tohoto vozu a teď se nám to začíná vyplácet. Dnes jsme byli rychlejší než Alfa Romeo a vyrovnali se Alpine a Alpha Tauri, a to pro nás trochu mění hru. Tým udělal úžasnou zastávku v boxech, která mi umožnila přeskočit Lewise [Hamiltona]. Potom jsem si byl jistý, že jsem se dostal přes Estebana [Ocona], ale myslel jsem si, že bude bojovat o pozici víc, takže jsem se vydal na únikovou cestu a ztratil jsem nějaký čas. Myslím, že bez toho incidentu bych mohl bojovat o páté místo. Přesto je to skvělý výsledek.

Lance Stroll, nedokončil
Je škoda, že jsme museli odstoupit. Inženýři viděli, že auto trpí vibracemi, a tak mě požádali, abych auto odstavil. Stále si nejsme zcela jisti, v čem byl problém, takže budeme muset přes týden něco udělat, abychom to prošetřili a opravili. Sebastian dokázal, že naše auto má rychlost, takže doufám, že se příští týden vrátíme silnější na můj domácí závod v Kanadě, na který se opravdu těším.

Mike Krack, šéf týmu
Sebastian dnes zakončil solidní víkend skvělým 6. místem v Baku, čímž získal osm cenných bodů v mistrovství světa konstruktérů. Lance byl ve včerejší kvalifikaci znevýhodněn problémem s pohonnou jednotkou a dnešním problémem s vibracemi, což nakonec způsobilo, že jsme ho museli odvolat několik kol před koncem závodu. Takže jsme tento víkend měli smíšené štěstí, ale naše auto ukázalo tempo. Další je za pár dní Kanada - jedna z našich domácích Grand Prix - kde budeme tvrdě pracovat na tom, abychom v ulicích Montrealu předvedli konkurenceschopný a bezproblémový výkon pro oba jezdce.

ALPINE

Fernando Alonso, 7. místo
Závod byl dnes velmi náročný na provedení, ale vedli jsme si dobře a jsem spokojený se sedmým místem. Zřejmě nám prospělo několik odstoupení, ale tyto věci se stávají a my jsme je využili a skutečně maximalizovali své silné stránky. Předjel jsem několik aut na nových pneumatikách a na rovinkách jsme byli velmi rychlí, takže to bylo užitečné. Naše pohonná jednotka vypadá silně a konkurenceschopně, takže je to vždy dobrá věc. S řadou aut jsme si v tuto chvíli velmi blízcí a očekávám, že v Kanadě to bude dost podobné. Zaměřme se na to, abychom tam získali více bodů!

Esteban Ocon, 10. místo
Dnes to byl velmi náročný závod, takže dojet s dvojitým bodovým ziskem a další TOP10 je pozitivní. Jako vždy vše zanalyzujeme, abychom viděli, jaké oblasti můžeme příště zlepšit. V pátek i sobotu jsme byli rychlí – v kvalifikaci se můžeme považovat za trochu nešťastné, což našemu dnešnímu umístění na trati nepomohlo – takže tam je určitě větší potenciál, pokud to dokážeme poskládat dohromady. Můžeme opustit Baku s pozitivním pocitem a už se těšíme na návrat do Kanady příští víkend, kde je cílem získat další body.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Dnešním cílem bylo, aby oba vozy dokončily závod na bodech, a to se nám podařilo. Charakteristiky městského okruhu v Baku představují jedinečnou výzvu pro jezdce i vozy a my jsme cítili, že kdybychom oba vozy dostali přes šachovnicovou vlajku, byli bychom s oběma vozy na bodech. Tento víkend byl v našem balíčku větší potenciál. Esteban měl smůlu v kvalifikaci, což ho posunulo na startovním roštu o něco dále, než bychom si přáli. To znamená, že oba jezdci dnes odjeli chytré, dobře vypočítané závody, když se počítá na body, a můžeme být rádi, že se oba umístili do první desítky. V příštích několika dnech podáme zprávu a těšíme se, že se příští víkend vydáme zpět do Montrealu na vysoce očekávaný návrat Velké ceny Kanady. Posunuli jsme se na páté místo v bodování konstruktérů a těšíme se na další postup na čtvrté místo.

MCLAREN

Daniel Ricciardo, 8. místo
Jsem šťastný, že jsem získali body, za sebe i za tým, bylo na čase. Hodně se toho v závodě dělo a strategie byly rozdělené. Takže na začátku jsem byl rychlejší než Lando na tvrdých a potom přišli pokyny týmu a nakonec byl na tvrdých rychlejší on a zase přišla týmová režie. Celkově si nemyslím, že jsme měli na to stíhat Fernanda, protože i když jsme se na rovince přiblížili, byl příliš rychlý. Takže se musíme samozřejmě snažit a pokusit se z auta vymačkat víc. To byla tady naše Achillova pata. Ale jinak. Výsledek je maximem a jsem rád za bezproblémový víkend.

Lando Norris, 9. místo
Jsem za toto rád jak jen mohu být. Měli jsme jen smůlu s pár pozicemi jako výsledek zajetí do boxů ostatních pod virtuálním safety carem. Což se v Baku stává. Je to jen otázka odlišných strategií. Ztratili jsme tam trošku, ale rychlost byla dobrá. Zjistili jsme, že se nám tu špatně předjíždí, ale rychlost byla dobrá. Myslím, že je to maximum, co jsme mohli získat, když to zvážíme kolem a kolem. Ale samozřejmě chceme víc a tak budeme dál pracovat na našich slabinách a cílem je lepší výkon v Montrealu.

Andreas Seidl, šéf týmu
Vzhledem k našim startovním pozicím a výkonu jsme rádi, že odjíždíme se šesti body. Daniel i Lando pracovali společně s týmem a získali maximum, co bylo možné. Věděli jsme, že máme nedostatečnou rychlost a že se budeme trápit s předjetím Alonsa, což nám potom znemožnilo pokročit dál i když jsme zkusili jiné strategie. Pokusíme se pochopit vůz a zlepšit ho pro další závod, který je už za pár dní v Montrealu. Děkuji celému týmu a také Danielovi a Landovi za jejich tvrdou práci. Také bych rád poděkoval fanouškům.

ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 11. místo
Přijeli jsme sem sbírat body a odjíždíme s prázdnou, takže samozřejmě nejsem příliš spokojen s tím, jak náš závodní víkend probíhal. Dnes mi všechno připadalo příliš dlouhé, protože nám chyběla rychlost. U auta musel být nějaký zásadní nedostatek, je třeba to prozkoumat. Než dorazíme do Montrealu, musíme přesně vědět, co se stalo, ale jsem přesvědčen, že na to přijdeme a bude možnost se tím zabývat. Kromě absence rychlosti jsme si jako tým vedli slušně, zvláště pokud jde o strategii a pojetí závodu, ale na body to dnes nestačilo. Je mi líto Guanyua, protože před odpadnutím jel opravdu hodně dobře. Dnes bohužel nebyl náš den, ale těším se na příští týden a Kanadu. Je to už nějaká doba, kdy jsme tam závodili, takže bude hezké se tam vrátit.

Guanyu Zhou, nedokončil
Jsem zklamán, že jsem nedokončil závod, ale chci se soustředit na pozitiva svého výkonu. Zpočátku se závod vyvíjel příznivě - neudělal jsem žádnou chybu, byl jsem konkurenceschopný a dotáhl jsem se na bodovanou příčku. Rychlost byla slušná a vím, že jsem měl na dobrý výsledek. To, co se přihodilo, je politováníhodné, ale musíme se na ten problém zaměřit jako tým a hledět do budoucnosti, abychom přestali ztrácet šance, které se nám nabízejí. Prošetříme podrobně problém a ujišťuji, že se vrátíme opět o něco silnější.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Neděle v Baku pro nás nese pocit zklamání, končí naše série bodovaných umístění v pěti opravdu dobrých závodech. Ztráta Zhoua z důvodu technického problému pro nás byla opravdu těžkou ranou, do té doby podával spolehlivý výkon bez jediné chyby a měl velkou šanci na body. Dnes si dobrý výsledek zasloužil, ale aspoň můžeme přijmout jeho výkon s vědomím, že se stále lepší. Valtteri prožil těžký závod a nás čeká analýza, co se vlastně stalo, z jeho vozu jsme nedokázali po celý víkend dostat patřičný výkon, což je nutné dořešit před Montrealem, abychom měli jistotu, že se vrátím na úroveň, jakou jsme v této sezóně měli.

WILLIAMS

Alexander Albon, 12. místo
Byla to zábava! Měli jsme jen smůlu s načasováním virtuálního safety caru, jinak bychom byli na lepším místě a mohli bojovat o body, ale musím říci, že naše rychlost byla dnes hodně dobrá. Když se podíváte na rychlost středu pole, byla silná, byli jsme stejně, ne-li rychlejší, než vozy před námi. Měli jsme dobrý start a vytěžili z toho, co jsme měli, dobrý závod.

Nicholas Latifi, 15. místo
Ta penalizace je škoda, odčinila vše, ještě než se to začalo dít. Mám pocit, že by měla být uplatněna určitá míra shovívavosti ohledně toho, jaké porušení to bylo, protože jsem byl odsunut dozadu a na autě se nic nezměnilo. Bylo to náročné být tak vzadu a potom přišly modré vlajky a brzy mě dojeli ti na špici. Byl to hodně dlouhý a osamocený závod. Zvládli jsme zajet další kilometry, ale celkově to bylo náročné. Na dnešek rád zapomenu, ale už se těším do Kanady, můj první domácí závod.

Dave Robson, šéf výkonnosti vozu
Alex jel velmi dobře a rychlost byla dobrá. Načasování safety caru umožnilo, Bottasovi zůstat před námi a to bylo frustrující, ale je to závodění. Alespoň jsme si vynutili situaci tím druhým zastavením Alexe a zkusili to agresivně, abychom získali lepší výsledek. Na konci jsme ihned zastavili vůz, protože jsme viděli něco na datech, co se nám nelíbilo. Nicholas měl náročný den a po malém porušení pravidel dostal penalizaci a za to můžeme my, i když jen nyní a musíme projít procesy, abychom se ujistili, že už se to nebude opakovat. Od té chvíle bylo jasné, že to pro něj bude těžký závod, ale jel skvěle na jednu zastávku a dojel, což dnes nebylo v tom horku lehké. Co se tu naučil si odveze do Kanady. Těšíme se tam, je to další okruh, kde se používají měkké pneumatiky.

HAAS

Mick Schumacher, 14. místo
Žádný safety car ani červená vlajka - sázel jsem na to, že SC vyjede aspoň třikrát a jednou bude závod přerušen, ale nedošlo k tomu. Udělali jsme maximum, ale rychlost mi prostě chyběla. Od soboty se auto zlepšilo, ale na trati, jako je tato, je pátek důležitý, měl jsem jen jeden trénink, abych našel perfektní nastavení pro kvalifikaci, takže nic nebylo jednoduché a všechno se tím ztížilo. Musíme ale hledět pořád dopředu.

Kevin Magnussen, nedokončil
Vypadalo to, že jsem zpátky ve hře a na pozici, z níž šlo vytěžit bod nebo dva, takže odstoupení je zklamáním. Vím, že jsem přišel o výkon, ale netuším, v čem přesně porucha spočívá. Je to nešťastné, ale nesmí nás to zastavit. Musíme pokračovat, zachovat si pozitivní náladu a tvrdě pracovat, protože dříve nebo později se nám začne dařit.

Günther Steiner, šéf týmu
Není to výsledek, o jaký jsme usilovali, ale odnášíme si odsud poznání, že jsme měli dobrou pozici až do chvíle, kdy nastaly potíže s pohonnou jednotkou - musíme zjistit, co bylo příčinou. Jako vždy tvrdím, že auto je dost dobré k útoku na bodované příčky, jen je třeba ten proces dotáhnout do konce. Kevin bojoval a měl body na dosah, také Mick vynaložil solidní úsilí.

FERRARI

Charles Leclerc, nedokončil
Bolí to. Opravdu se na to musíme podívat, aby se to neopakovalo. Opravdu nemohu najít ta správná slova, abych to popsal. Je to velké, velké zklamání. Nevím, co se stalo a musíme se na to pořádně podívat. Na začátku stintu na střední sadě jsme nebyli příliš silní, ale ke konci jsem začal Checa dohánět a během virtuálního safety caru jsme zvolili možnost zajet do boxů a přezout na tvrdé, což byla správná věc. Dostali jsme se do pozice kdy jsme mohli vést závod a na co jsme se od té doby soustředili bylo zvládnout pneumatiky. Ale nakonec přišel problém s motorem a musel jsem odstoupit. Je čas jet domů a zresetovat před Kanadou. Musíme se nad ty věci povznést a dostat se přes ně a vrátit se tam silnější.

Carlos Sainz, nedokončil
Dnešní výsledek se těžko přijímá. Po startu se objevila mezera a mohli jsme zvládat pneumatiky a prodloužit stint. Bohužel nás zastavil problém s hydraulikou a byl konec v devátém kole. Spolu s problémem Charlese je to pro tým i fanoušky rozhodně těžký den, protože jsme ztratili cenné body a kilometry. Z různých důvodů bylo pro mě letos těžké najít rytmus a správnou formu. Nicméně jsme silný tým a nemám nejmenší pochyby, že máme schopnosti a odhodlání se vrátit silnější. Stále ještě zbývá dost času. Nyní do Kanady.

Mattia Binotto, šéf týmu
Je to bez pochyb špatný den. Oproti loňsku jsme se zvedli co se výkonu týče, nicméně je tu stále dost co zlepšovat na poli spolehlivosti. Za týden budeme v Kanadě a cílem je toto napravit. Předtím budeme analyzovat toto selhání a technické problémy a pokusíme se je vyřešit. Máme před sebou rozhodně kus práce.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy