PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Leclerc se obává opotřebení pneumatik

Max Verstappen a Charles Leclerc v závodě v Miami | foto: Red Bull Content Pool

Jak hodnotí dnešní kvalifikaci v Barceloně jednotliví piloti a představitelé týmů?

FERRARI

Charles Leclerc, 1. místo
Cítím se dobře. Byla to velmi, velmi náročná kvalifikace, zvlášť Q3, protože jsem udělal chybu a potom jsem měl pochopitelně k dispozici jen jedno kolo. Ale vyšlo to hodně dobře, bylo tam pár momentů, ale nakonec to vyšlo a jsem velmi, velmi spokojen s pole position. Bylo to skvělé kolo a auto se také chovalo úžasně, takže spokojenost. Jsem v silné pozici pro start, ale v porovnání s Red Bullem se trápíme s pneumatikami a Max je hned za mnou. Pokud nezvládneme pneumatiky, tu výhru ztratíme, takže se na to musíme zaměřit a odvést v tomto směru dobrou práci. Doufám, že můžeme zvládnout double s Carlosem, bylo by to pro tým skvělé a dám do toho vše.

Carlos Sainz, 3. místo
Byl to zatím náročný víkend. Podmínky nebyly nejlehčí, je teplo a větrno, ale dnes jsme zajeli slušné kolo a to znamená, že zítra můžeme bojovat. Myslím, že klíčem bude start, opotřebení pneumatik. Uvidíme, zda se start povede a potom budeme pokračovat. Ale jsme ve slušné pozici. Myslím, že je zítra možné všechno. Uděláme pro to maximum. Rozhodně se o to budeme snažit, abychom je na startu dostali, ale kvalifikace to nebyla ideální, protože jsem nezajel dobré kolo na použitých pneumatikách.

Laurent Mekies, závodní ředitel
Je tu několik pozitiv, hlavní je Charlesova kvalifikace, která byla úžasná. Už v tom kole, kdy dostal hodiny, vypadal, že si jede pro pole position a potom zůstal klidný, soustředěný a dal dohromady fantastické kolo. Carlos jel také velmi dobře. Byl celý víkend rychlý a dnes odpoledne mu chybělo jen málo, méně než desetina, na první řadu. Očekávali jsme, že to bude těsný souboj s hlavními rivaly jako obvykle a bylo to tak. Verstappen rozdělil Charlese a Carlose. Další pozitivu je, že se vyplatil risk z Q2 s Charlesem, což nám dává možnosti co se strategie týče, protože máme sadu nových měkkých pneu navíc. Tým odvedl skvělou práci, přes noc opravil problémy na Carlosově autě a také jsme vyladili novinky. Fungují, ale věříme, že bude třeba ještě pár dalších závodů, než z nich dostaneme maximum. S dneškem můžeme být spokojeni, ale moc nevyskakujeme, co se závodu týče. Je možné, že soupeři na tom bude lépe a bude záležet na všem od startu až po opotřebení pneumatik, které kvůli horku bude hodně výrazné.

RED BULL

Max Verstappen, 2. místo
Nemohl jsem zajet poslední kolo. Buď se neotevřelo DRS nebo jsem ztratil výkon, takže je to škoda. Ale myslím, že celkově to je první řada a jako celek je to dobrý výsledek. Ale samozřejmě bych raději měl možnost šlápnout na to v tom posledním kole. V posledních závodech jsme to s pneumatikami zvládali slušně, ale zítra bude hodně teplo a tady se těžko předjíždí, takže uvidíme. Snad bude auto k pneumatikám opět šetrnější, ale to se nyní těžko říká.

Sergio Pérez, 5. místo
Bylo to těžké, mohli jsme získat víc, zvlášť v posledním kole. Zkusili jsme něco jiného s nastavením a nebylo to ono. Nezajel jsem skvělé kolo. Pocitově jsem se trápil, nebylo to ono a zkoušeli jsme různé věci na voze, rychlost tam byla, ale nevycházelo to, prostě jsem nedal kolo dohromady. Není to ideální výsledek, ale myslím, že máme dobrou rychlost a zatlačíme na to od začátku. Pořád si myslím, že z pátého jde bojovat a bude do dlouhý závod, může se stát cokoliv a bude hodně teplo. Opotřebení pneumatik bude vysoké, takže to bude zajímavé. Ferrari dnes bylo rychlé, ale uvidíme, co proti nim zvládneme v závodě, snad je dostaneme. Zítra to bude jiné a naše simulace závodu vypadala dobře, takže můžeme být relativně v klidu.

Christian Horner, šéf týmu
Jsem spokojen, že zítra s Maxem startujeme ze druhého místa, z první řady, protože měl problém s DRS ve svém posledním kole, takže nemohl odpovědět na poslední kolo Charlese. A nemyslím, že jsme měli na to ho dnes porazit. Ale bez toho problému bychom byli blíž. Ukazuje to, že jde o minimální rozdíly. A to platí i o Checovi, nedařil se mu první sektor a startuje pátý, ale odtud to může být dobrý závod. V těchto teplotách to bude o pneumatikách a myslím, že to bude hodně těsné. Bude to zítra fascinující.

MERCEDES

George Russell, 4. místo
Vlastně to nebyla perfektní kvalifikace, neměli jsme pneumatiky ve správném okně a cítím, že jsme mohli získat lepší čas, ale i tak je z toho čtvrté místo, což je nejlepší umístění v tomto roce. Pokud se podíváme na časy Ferrari, máme lepší vůz pro závod než kvalifikaci, takže proti nim máme šanci, ale proti Red Bullu, zvlášť Maxovi, ten je rychlejší než ostatní, ale je o co hrát. Dnes se po té jízdě necítím tak zničený v porovnáním, na co jsem letos zvyklý.

Lewis Hamilton, 6. místo
Tým odvedl skvělou práci a tak moc, moc děkuji všem, protože to drncání na rovinkách teď zmizelo a tak je to velký pokrok. Auto se celkově chovalo lépe. V zatáčkách se pořád ještě objevuje, zvlášť v rychlých jako je třetí či devátá, takže na tom musíme dál pracovat a uvidíme, kde zvládneme najít další přítlak. Je mi to trošku líto, protože jsem udělal pokrok a jak je vidět. George ho udělal ještě větší než já, ale budu se dál snažit. Včera jsme měli naši nejlepší závodní rychlost a tak můžeme začít závodit s Ferrari, to by bylo úžasné. Myslím, že Red Bull vypadá, že bude nejrychlejší, ale my snad budeme moci soupeřit s Ferrari a to je velký pokrok.

Toto Wolff, šéf týmu
Myslím, že jsme tu udělali solidní pokrok. Snažíme se očekávání držet na realistické úrovni a myslím, že dnes jsme dokázali maximum. Věřím, že máme lepší auto pro závod než kvalifikaci, ale uvidíme, jak to zítra bude. Myslím, že Red Bull je v závodech trošku silnější než Ferrari. Víme, jak získat větší výkon, ale ještě tam nejsme. Jdeme krok za krokem a ostatní vyvíjeli vůz, my se snažili vyřešit drncání a museli se chvíli zastavit. Takže běžný vývoj bude, až pochopíme pneumatiky a drncání bude pryč. Je to aerodynamický efekt a bylo těžké nějak dojít k řešení podle vědy, ale tým to našel a je to skvělé.

ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 7. místo
Z dnešního výsledku jsem skutečně nadšený, kvalifikace se mi povedla a pro zítřek mám opravdu dobrou výchozí pozici. Teoreticky jsme nečekali, že nám tato trať bude vyhovovat, ale myslím, že jistá vylepšení nám pomohla o krok kupředu, zvláště pokud jde o výkon. Měli jsme solidní třetí trénink, což nám umožnilo dohnat část prostoru, o nějž jsme včera přišli. V každé jízdě jsme jinak měli konzistentní výkony. Jsem rád, že jsem se kvalifikoval tak vysoko, protože si nemyslím, že se tady bude snadno předjíždět; je to asi nejlepší možné umístění, takže jsem rád, že se to podařilo. Ve skutečnosti ztráta na soupeře před námi není tak velká. Naše vozy jsou v závodě obvykle lepší, takže by to pro nás mohla být dobrá neděle.

Guanyu Zhou, 15. místo
Ohledně zítřejšího závodu jsem optimista, protože naše rychlost je dostatečná, abych bojoval o první desítku. Sám si myslím, že jsem měl dnes usilovat o desátou či jedenáctou příčku. Chtěl jsem se vyhnout situaci, která nastala v Miami, kde jsem na konci Q1 uvízl za svými soupeři, takže jsme se rozhodli pro tři jízdy na měkkých pneu. Byla to pro Q1 volba na jistotu, i když zpětně vzato by na postup do Q2 stačilo už druhé kolo. Druhá fáze je bez nových pneumatik vždy složitá, ale s tím, co jsem měl, jsem dosáhl maxima. Zítra se budu snažit něco dohnat, abych v cíli byl v první desítce.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Od komplikovaného pátku se tým odrazil výš, což jasné ukazuje, že se odmítáme smířit s nějakou nepřízní osudu. Dnes byla sedmá příčka na roštu tím nejlepším možným výsledkem, Valtteri zajel solidní kolo, aby tohoto výsledku dosáhl. Má dobrou výchozí pozici pro zisk bodů - stejně tak je to i u Zhoua, jehož rychlost byla o víkendu velmi dobrá. Víme, že naše vozy jsou v závodním režimu mnohem lepší, piloti jsou v rozpoložení, kdy budou schopni bojovat se soupeři kolem sebe, takže věříme, že přivezou pro tým další body.

HAAS

Kevin Magnussen, 8. místo
Jsem opravdu spokojený. Dva vozy v Q3 naznačují, že auto je letos hodně dobré. Byla to zajímavá kvalifikace, protože hodně týmů přivezlo do Barcelony nějaká vylepšení a nezdá se, že by jejich vozy byly markantně rychlejší - naopak my také trochu zrychlili, ale bez jakýchkoli úprav. Měli jsme problém s DRS, což mě stálo nějaký čas na kolo, nevím to přesně, ale možná bych mohl bojovat o první pětku. Zítra si jdeme pro body.

Mick Schumacher, 10. místo
Samozřejmě jsem rád, že jsem prošel do Q3, i když naše rychlost nenapovídala tomu, že by se mi to mohlo podařit. Absence ve třetím tréninku nám zásadně neublížila, problémy se mi povedlo překonat, takže jsem velmi šťastný a vděčný týmu. Cítil jsem zadostiučinění, že mnoho týmů sem přijelo s aktualizacemi, my ne a přesto jsme s nimi drželi krok. Mít tohle na vědomí je opravdu dobrý pocit.

Günther Steiner, šéf týmu
Přes celkově nervydrásající den to je velmi dobrý výsledek. Mick měl ve třetím tréninku problém se zadními brzdami a mechanici museli opravdu tvrdě pracovat, aby mohl do kvalifikace nastoupit - odvedli skvělou práci a dokončili ji právě včas, aby mohl nastoupit - víc od nich ani nelze požadovat. Poprvé od roku 2019 jsme měli v Q3 oba vozy. Myslím, že to odráží pokrok, který jsme v posledních závodech udělali - je to fantastické. Kevin měl nějaké potíže s DRS a možná mu to zabránilo v ještě lepším výsledku, ale i tak jsme s dnešním umístěním spokojeni.

MCLAREN

Daniel Ricciardo, 9. místo
Byla to dobrá kvalifikace. Jsme spokojen s Q3. Byl to jistě náš cíl, takže jsme to zvládli. Myslím, že to byl zatím náročný víkend, snažíme se pochopit novinkám na voze, ale jsem relativně spokojen, že jsme v první desítce a tak jsme to víceméně zvládli. Stále s tím trošku bojujeme v některých směrech, snažíme se to vyladit. Na papíře je ale deváté místo solidní začátek a budeme dál pracovat. Snad to vyladíme a získáme body.

Lando Norris, 11. místo
Je to frustrující konec jinak slibně vypadajícího dne. Co jsem mohl vidět z kokpitu, byl jsem správně za čárou, ale bohužel tomu tak v reálu nebylo, takže mi byl čas vymazán. Je to frustrující, protože rychlost byla dobré a mohli jsme být o dvě nebo tři pozice výš. Předjíždí se tu těžko a nebude to lehký závod, ale snad se pár pozic posuneme.

James Key, technický ředitel
Byl to nabitý víkend. Přivezli jsme spoustu novinek a včera jsme se snažili jim porozumět a optimalizovat a přes noc jsme hodně pracovali a analyzovali. Ráno jsme udělali pokrok, ve který jsme doufali a zlepšení, které jsme očekávali. Zatím to jde dobře, ale stále máme dost práce před sebou. Odpoledne to byly smíšené pocity. Daniel jel skvělé kolo, postoupil do první desítky. Lando měl smůlu, skončil a jen těsně jel mimo limity, ztratil tak pozici a nepostoupil. Ale i z jedenáctého místa toho může dokázat spoustu. Je o co hrát. Naše nastavení je spíš na závod než kvalifikaci, takže doufáme, že se snad posuneme.

ALPINE

Esteban Ocon, 12. místo
Dnešek pro nás nebyl a rozhodně je to frustrující záležitost, protože víme, že jsme mohli z auta dostat více výkonu. Naše pneumatiky se během kvalifikace trochu přehřívaly, i když jsme šetřili pneu kde se dalo, ale dostat se do Q3 bylo moc těžké. Zítra je pro nás možná řada strategií, díky nimž může být závod zajímavý. Můžeme hrát prakticky se všemi kombinacemi pneumatik a víme, že strategie bude velmi důležitá, aby byl náš závod dobrým. Do závodu odstartuji v lepší pozici než v Miami, takže se do toho vrhneme a uvidíme, co budeme moci udělat, abychom získali body.

Fernando Alonso, 17. místo
Dnes to pro mě byla těžká kvalifikace a v mém posledním kole Q1 jsme si trochu neporozuměli. Myslel jsem, že máme náskok jedné nebo dvou sekund, abychom se dostali přes čáru, ale ve skutečnosti jsme nakonec měli náskok dvaceti sekund. Je to vysoká cena, protože jak víme, na této trati je velmi obtížné předjíždět. Uvidíme zítra, protože v posledních několika závodech měli jezdci, kteří startovali na konci startovního pole, dobře načasovaný Safety Car a pak skončili v TOP 10. Musíme doufat v jeden z nich zítra a možná budeme mít štěstí a získáme nějaké body. Dnes auto nebylo tak rychlé jako včera a my musíme pochopit, proč tomu tak bylo.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Jsme frustrovaní dnešním výsledkem kvalifikace, protože to nebylo to, v co jsme doufali, a neodráží to skutečný potenciál našeho vozu po včerejším slibném tréninku. Bohužel ani jedno auto v první desítce z kontrastních důvodů nemáme. U Fernanda byl jednoduše problém s načasováním, což znamenalo, že se špatně umístil v provozu, a to nakonec pokazilo jeho kvalifikaci. Esteban dokázal postoupit přes Q1 a v Q2 jel dobře, přičemž dodržoval minimální rychlost mimo kolo ve svých jízdách, kde to velký počet jeho přímých konkurentů nedělal. Nakonec se nedostal do první desítky a my se podíváme na některé faktory, které přispěly k tomuto deficitu, protože cítíme, že jsme na Q3 měli tempo. Zítra je nový den. Po minulé kvalifikaci jsme byli v Miami zklamaní a v neděli jsme si užili skvělý závod, takže ještě není všemu konec. Uděláme maximum pro strategii a jsem si jistý, že Fernando i Esteban budou odhodláni odrazit se v zítřejším závodě.

ALPHATAURI

Juki Cunoda, 13. místo
Myslím, že jsme dnes z vozu vytěžili maximum, takže s tímto faktem musím být spokojen. Byl jsem od prvního tréninku pořád vzadu, v Barceloně bojujeme s tempem, zejména ve srovnání s Miami, takže od začátku mi bylo jasné, že dostat se do Q3 bude hodně těžké. Pro tým to rozhodně není nejlepší víkend, ale doufejme, že se pro zítřek dáme dohromady.

Pierre Gasly, 14. místo
Prozatím se po celý víkend trápím, pak jsem měl problém ve třetím tréninku při zaváděcím kole, takže jsem ho vůbec nemohl absolvovat. Chci poděkovat mechanikům, že auto dali dohromady pro odpolední kvalifikaci. Pořád nám tu chybí rychlost, takže jsem dopoledne chtěl nějaké věci vyzkoušet, ale bohužel jsem nemohl. Proto jsem se rozhodl zvolit pro kvalifikaci jiný přístup s cílem dostat z vozu nějaké tempo navíc, ale zkrátka to nefungovalo - bylo to příliš obtížné. Nevyšlo to, ale zítra je také den a věřím, že nakonec získáme body. Bude to hodně dlouhý závod, zvláště s ohledem na opotřebení pneumatik; vede nás to k domněnce, že bude víc zastávek, což by pro nás mohla být možnost jak se posunout blíže k bodům.

Jody Egginton, technický ředitel
Dnešek byl hodně těžký, nejsme na pozicích, kde bychom si v Barceloně přáli být. Oba jezdci šli v kvalifikaci tvrdě za zlepšením a snažili se vytěžit maximum, ale vzhledem k faktu, že vyvážení není takové, jak bychom si představovali, nepodařilo se z Q2 postoupit do závěrečné fáze - na to se musíme zaměřit. Inženýři budou i nadále hledat zlepšení, abychom je měli připravená pro závod, což bude společně s předzávodní strategií hlavní téma večera. Bohužel startujeme mimo TOP10 a předjíždění tady nebylo nikdy příliš jednoduché, ale budeme hledat jakoukoli příležitost, jak dostat naše vozy dopředu. Cílem je skončit s oběma na bodovaných příčkách, neboť lze očekávat ve středu pole velmi těsný závod.

ASTON MARTIN

Sebastian Vettel, 16. místo
Ve volném tréninku jsme vypadali konkurenceschopní a upřímně jsem si myslel, že budeme v kvalifikaci rychlejší. Dnes odpoledne jsem však měl problémy s rovnováhou: měl jsem mnohem větší přetáčivost a držet rychlost do zatáček, aniž bych ztratil záď. Přesto odvedl tým neuvěřitelnou práci, aby na tento závod přivedl dva zcela nové vozy – to bylo obrovské úsilí. Odměna za všechno to úsilí se ještě úplně neprojevuje, ale jsem si jistý, že přijde. Zítra je nový den a budeme tvrdě makat. Nepomůže, když startujete vzadu, ale myslím si, že bychom měli být schopní získat nějaké pozice.

Lance Stroll, 18. místo
Dnešní výsledek je zklamáním. Celý víkend jsem bojoval s vyvážením vozu, a když se necítíte pohodlně, nemůžete zajíždět rychlá kola. Víme však, že jsme s tímto balíčkem teprve na začátku, takže se musíme ujistit, že rozumíme dnešním důvodům a uvidíme, jak můžeme zlepšit nastavení. Nyní je to o soustředění se na zítřek. Pravděpodobně budou velmi horké podmínky a s pneumatikami bude potřeba zacházet s citem, takže možná dokážeme napravit dnešek dobrou strategií. Uvidíme.

Zástupce týmu se nevyjádřil.

WILLIAMS

Alexander Albon, 19. místo
Trápili jsme se v provozu, což je vždy problém. Měl jsem pár dobrých kol, auto se chovalo dobře, potíže jsme vyřešili. Měli jsme lepší rychlost, ale když kolem mě byla všude auta, prostě jsem vjel do provozu a to vše zkomplikovalo a nemohl jsem se už zlepšit. Je to frusturující, protože auto i pneumatiky fungovaly dobře. Takže jsem zklamaný, že jsme nezískali reprezentativní výsledek.

Nicholas Latifi, 20. místo
Myslím, že to zítra pro všechny bude dlouhý závod a opotřebení pneumatik bude vysoké a problémové napříč paddockem, protože bude horko. Nehledě na rychlost, pokud to někdo pokazí, mohou přijít příležitosti, takže je důvod být dál optimisticky naladěn. Dnes to bylo náročné, včera jsme se trápili a udělali pár změn, snažili jsme se jít správným směrem a auto se dnes chovalo jako obvykle, ale stále chybí rychlost, především v rychlých zatáčkách.

Dave Robson, šéf výkonnosti vozu
Včera jsme se trápili a udělali pár změn, což zlepšilo vyvážení u obou vozů. V tréninku jsme se zaměřili na pneumatiky v horku a našli dobré provozní okno, oba jezdci byli spokojeni. Přestože se vůz choval lépe, věděli jsme, že abychom se v kvalifikaci zlepšili, musíme z vozu a pneumatik dostat naprosto vše. Takže jsme zvolili variantu vyslat Alexe až v závěru. Bohužel se dostal do provozu a zácpa na výjezdu z boxů ho zdržela a pokazila to. Nedokázal se dál zlepšit. Nicholas měl opačnou strategii a jel brzy, zajel čisté kolo a dobrý čas. Bohužel prostě nejsme dostatečně rychlí. Zítra budeme muset reagovat, abychom ze závodu něco získali.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy