PROHLÁŠENÍ po sprintu: Pneumatiky pomohly Red Bullu a "zradily" Ferrari

Max Verstappen a Sergio Pérez po úspěšném závodě ve Francii | foto: Red Bull Content Pool

Jak hodnotí dnešní sprint jednotliví jezdci a představitelé týmů?

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Můj start nebyl moc dobrý a chvilku mi trvalo, než jsem se pokusil a dostal ho pod tlak. Byli jsme trošku lepší s pneumatikami, na konci závodu nebyly tak opotřebované a dostal jsem se do DRS a byl to dobrý souboj v zatáčce číslo dva. Prostě jsem si počkal, protože jsem viděl, že mu odcházejí pneumatiky rychleji. Bylo to rychlé a šli jsme do toho. Na startu jsem pustil spojku a protočila se mi kola, takže byl špatný. Vypadalo to, že Charles odstartoval velmi rychle, ale potom mi začaly fungovat pneumatiky a trošku jsem ho dojel. Jsem rád, že sprint vyšel bez potíží a z výsledku samozřejmě také. Ale zítra přijdou na řadu i ostatní sady pneumatik...

Sergio Pérez, 3. místo
Myslím, že bylo důležité minimalizovat výsledky včerejší kvalifikace. S těmi červenými vlajkami se nám nepodařilo dát dohromady kolo, když na tom záleželo. Dnes jsme to zvládli napravit a jsme v pozici, abychom mohli zítra pořádně bojovat. Bylo by ideální získat double, ideální pro Red Bull, ale asi ne pro Tifosi. Nicméně se pokusíme. Pneumatiky nám fungovaly velmi dobře, což je dobrý krok, ale byl to jen krátký závod, takže uvidíme zítra, jestli jsme vše připravili správně.

Christian Horner, šéf týmu
Byla to super jízda, opravdu si za tím šel. Měli jsme lepší opotřebení pneumatik, takže to od obou našich jezdců dnes bylo skvělé. Checo také udělal skvělý pokrok. Myslel jsem si, že to bude těsné, Leclerc měl rychlost s DRS, nedal nám to zadarmo, takže skvělá jízda. Je dobré startovat zítra první a třetí, ale jsem si jistý, že to zase budě pořádně těsné.

FERRARI

Charles Leclerc, 2. místo
Je to stále start z první řady. Trošku jsme se ke konci trápili s pneumatikami, takže se na to musíme před zítřejším závodem pořádně podívat. Musíme se ujistit, že jsme připraveni. Rychlost byla do té doby dobrá, začali jsme pociťovat opotřebení především na přední levé pneumatice a nakonec jsme to místo ztratili. Takový je život, budeme pracovat a vrátíme se silnější. Start byl prostě dobrý, zkusil jsem ujet Maxovi a udělat si náskok mimo DRS, ale zaplatil jsem za opotřebení pneumatik. Tak to je, ale je to jen sprint. Poučíme se a musíme to opotřebení vyřešit.

Carlos Sainz, 4. místo
Myslím, že jsme udělal maximum, co se dalo s tím, jak se závod vyvíjel. Věděl jsem, že se musím probojovat dopředu, nejméně první pětka, nebo čtyřka. A dnes se to povedlo a jsem čtvrtý. Byl to slušný den, slušný závod a jsem připraven zítra bojovat se všemi. Jsem rád, že jsem zvenčí vypadal sebejistě, protože vnitřně si ještě úplně jistý zatím nejsem. Proto chyby jako ta včerejší ukazují, že nejsem stoprocentně spokojen s autem a trošku se trápím a pracuji na tom, aby bylo podle mého gusta a upravuji svůj jezdecký styl. Vím, že jakmile najdu tu správnou kombinaci s mým stylem, mohu být rychlý jako všichni ostatní.

Laurent Mekies, závodní ředitel
Byl to intenzivní závod. Charles měl skvělý start a dobrou rychlost. Red Bully na tom byly velmi podobně jako on, ale potom jsme se trápili s mnohem větším opotřebováním pneumatik a to nás ohrožovalo. Ale z pohledu běžného nedělního závodu, který je dlouhý, je to v pořádku. Čekali jsme to, ale v pátek jsme to kvůli dešti nemohli podchytit. Dnes ráno to tak kriticky nevypadalo, ale ve sprintu se s tím pralo více aut a my více než Red Bull. Závod bude hodně strategický a Red Bull bude v některých částech rychlejší a bude to hodně těsné vítězství. Bude důležité být zase dva proti dvěma.

MCLAREN

Lando Norris, 5. místo
Byl to těžký sprint. Neměl jsem tempo, abych bojoval s kluky vpředu. Získali jsme maximum možného. Je to pár bodů a dobrá výchozí pozice pro zítřek. Večer musíme ještě vyřešit pár věcí, ale jinak jsem šťastný.

Daniel Ricciardo, 6. místo
Opravdu jsem nevěděl, co od sprintu čekat. Včera jsme na suchu nenajezdili nic a dnes ráno, když sucho bylo, tak jsme přišel o druhý trénink. Nakonec to ale bylo celkem dobré. Měl jsem slušné tempo a získal nějaké body. Těším se na zítřek. Mělo by to být dobré.

Andreas Seidl, šéf týmu
Dnes jsme získali maximum. Zároveň je to dobrá výchozí pozice pro závod. A stejně tak dobrý návrat po obtížném ránu, kdy Daniel zmeškal druhý trénink kvůli problémům na voze a Lando většinu druhého tréninku také stál kvůli problémům s brzdami. Děkuji týmu za usilovnou práci.

ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 7. místo
Především chci poděkovat týmu, který odvedl skvělou práci při opravě vozu; bylo tolik věcí, které bylo nutno vyměnit, ale jsou skvělí a naštěstí všechno perfektně fungovalo. Vždy mechanikům věřím, že auto připraví dobře, ale měli před sebou opravdu těžký úkol - a zvládli ho! Jakmile závod začal, byla to zábava se spoustou soubojů a předjížděním. Měl jsem opravdu vyrovnaný souboj s Fernandem Alonsem - byl to příznivý, ale celkově vzrušující sprint. Na startu se mi trochu protočila kola, ztratil jsem pár míst, ale poté jsem podal dobrý výkon. Auto se chovalo opravdu dobře, pokud jde o nastavení, měli jsme dobrou rychlost, takže mohu mít velmi výhodnou výchozí pozici i pro zítřek.

Guanyu Zhou, nedokončil (havárie)
Je pochopitelně zklamáním ukončit závod tímhle způsobem, zejména protože naše auto je dobré a jsme s ním konkurenceschopní. Tvrdě, ale férově jsem bojoval s Pierrem Gaslym a Lewisem Hamiltonem téměř celý první sektor, ale na začátku druhého, v deváté zatáčce jsem na Pierra zaútočil a dostal se před něj, když jsem dosáhl brzdné zóny. Při výjezdu přišla velká rána a vůz se stočil doleva do zdi. Bylo to překvapení, všechno tím skončilo. Je to škoda, byla šance dobýt nějaká místa, auto je docela dost poškozené a pro mechaniky to znamená bohužel dost práce. Musím se teď soustředit na zítřek - auto je opravdu dobré a nikdy nevíte, co se může stát. Tým je správně naladěn, naše zlepšení fungují a dnes jsme viděli, že předjíždět se tady dá. Uděláme, co bude v našich silách, abychom se dostali na body.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Opět hořkosladký pocit, když jeden vůz dosáhne tak výborného výsledku a druhý nedokončí, ale v jistém smyslu se můžeme k věci postavit tak, že dnes to vlastně byla kvalifikace. Valtteri šel do sprintu opravdu odhodlaně, předvedl několik předjížděcích manévrů a vybojoval dva body - skutečnost, že vůbec mohl vyjet na trať je zásluha mechaniků, kteří odvedli neuvěřitelnou práci, aby po včerejších problémech vlastně dali dohromady vůz takřka od nuly. Bohužel, Guanyu kolidoval v prvním kole a závod pro něj skončil; musíme posoudit škodu, ale máme prostředky na nápravu. Hlavním ponaučením z dnešního dne je zjištění, že nás vůz v závodním režimu je velmi silné, takže zítra můžeme usilovat o solidní výsledek.

HAAS

Kevin Magnussen, 8. místo
Byli jsme překvapeni, že všichni jeli na měkkých, ale počítali jsme, že měkké se budou brzy opotřebovávat, takže jsme zvolili střední sadu. Všichni mě na začátku předjeli, ale potom se to ustálilo a měli jsme podobnou rychlost, alespoň s Ricciardem a Fernandem. Je dobré dnes získat bod, v kvalifikaci bychom za normálních okolností byli s osmým místem spokojeni, takže se zaměřme na pozitiva. Startujeme v první desítce do hlavního závodu a snad budeme schopni získat další body.

Mick Schumacher, 10. místo
Myslím, že jsme rozhodně zvolili správné pneumatiky. Měli jsme pár dobrých soubojů, ale bohužel ne dost na to získat body, takže snad zítra budeme v pozici, kdy to zvládneme. Samozřejmě jsem bojoval s vozy kolem mě, jedním z nich byl Seb, což bylo skvělé. Byla to zábava. Uvidíme, jak to bude s plnější nádrží, ale co jsme se dnes dověděli, vypadá slibně.

Günther Steiner, šéf týmu
Možná jsme čekali trošku lepší výsledek, ale vypadá to, že Kevin nebyl úplně spokojen s vyvážením. Na druhou stranu Mick odvedl skvělou práci a získal dvě pozice. Celkově jsme získali body, což je pozitivní a Mick se posunul o dvě místa na zítřejším startu. Musíme najít trošku lepší vyvážení vozu a potom zkusit získat body i zítra.

ALPINE

Fernando Alonso, 9. místo
Dnes jsme nebyli dostatečně rychlí, takže to pro nás byla sprintová kvalifikace zklamáním. Došlo k velké degradaci pneumatik a náš start nebyl zdaleka ideální, takže to musíme dnes večer zanalyzovat. Věděli jsme, že bude těžké udržet Péreze a Sainze za sebou s tempem, které mají, takže jsme si mysleli, že sedmé místo je dnes možná reálné. Ale se zrněním pneumatik bylo těžší toho dosáhnout. Zkontrolujeme náš výběr pneumatik a uvidíme, jaké bude počasí zítra, protože to vypadá, že bude pršet. Rozhodně je o co hrát.

Esteban Ocon, 16. místo
Dnes to byl celkově náročný závod a bylo pro nás vždy výzvou získat nějakou pozici. Skončit na 16. místě bylo pravděpodobně to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Měl jsem slušný start, vyhnul se incidentům a odtud už to byl vlak s auty vepředu. Bylo těžké postupovat, ale jsem si jistý, že zítra dokážeme víc. Naším cílem je sbírat body. Dnes jsme získali dobré znalosti o pneumatikách, což nám pomůže s naší strategií. Může také pršet, a jak víme ve formuli 1, stát se může cokoliv.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Dnešní kvalifikační sprint byl pro tým zklamáním, což nám přidělává pro zítřek nějakou práci. Bohužel byl Fernandův závod od začátku ohrožen, špatný start znamenal, že byl vzadu a spíše v obranném než útočném režimu. Odtamtud nebyl schopen postoupit dále a my musíme identifikovat některé oblasti, díky nimž bude naše auto konkurenceschopnější v závodním režimu. Esteban dokázal těžit z brzkého incidentu s vozy před ním a získat nějaké pozice, což znamená, že je na startovním roštu pro zítřejší závod o něco výše. Zítřek, s napůl očima upřenýma na oblohu a určitou nepředvídatelností v předpovědi, bude výzvou a my se budeme snažit mít na konci hlavního závodu oba vozy na bodech.

MERCEDES

George Russell, 11. místo
Tyto sprint závody jsou náročné. Nevím, jak to probíhalo u ostatních, ale my měli spíš pocit, jako bychom se ocitli v procesí. Závod prostě není dost dlouhý, aby se ukázalo opotřebení pneumatik a rozdíly mezi jezdci a vozy, ale my před sebou máme kus práce. Máme před sebou dost práce. Auto je myslím rychlejší, ale trápili jsme se s rychlostí na rovinkách, abychom se někam posunuli a tady jsou příležitosti k předjíždění omezené, takže nás to brzdilo. Klíčová bude zítra strategie a musíme udělat něco odlišného než ostatní a to nám dá příležitost se posunout a jsem si jistý, že dnes budeme vědět zase o dost více. Bude to však náročné. Byl to jednoznačně náročný víkend a asi jsme v prvních závodech zvládli víc, než na co jsme měli. Tento víkend jsme tam, kde si zasluhujeme být.

Lewis Hamilton, 14. místo
V zákulisí se děje opravdu hodně, ale takhle to prostě nyní je. Obecně jsme to letos neudělali správně a všichni tvrdě pracují, abychom to napravili. Pochopitelně nebojujeme o šampionát, ale bojujeme s pochopením chování vozu. Zlepšení a pokrok během roku, v to jediné můžeme nyní doufat.

Toto Wolff, šéf týmu
Myslím, že zisk bodů musí být minimem, ale to není to, kam směřujeme naše očekávání a proto celý tento víkend odepisujeme. Můžete říci, že se snažíme poučit, ale nedařilo se nám zahřát pneumatiky a proto nebylo moc, co bychom mohli dál udělat. Od startu závodu nelze očekávat zázraky, protože se tu těžko předjíždí. Můžeme trošku poskočit, ukázali jsme to, ale ne dostatečně rychle a proto je to krom poučení další pokorný zážitek.

ALPHA TAURI

Juki Cunoda, 12. místo
Jsem spokojený s tím, jak dnešek probíhal. Dobře jsem odstartoval a získal několik pozic, což je dle mého názoru důležité pro samotný závod, protože start v Imole je opravdu klíčový. Auto se chovalo dobře, nastavení mi vyhovovalo, takže jsem očekával posun o další pozice. Dnes jsem byl také rychlejší, ale ve srovnání s vozy soupeřů kolem to ještě není dobré, takže pořád ještě máme co dohánět. Je zřejmé, že pokud chceme zítra body, budeme muset pořádně zabrat. Proto dnes večer budeme tvrdě pracovat, abychom si vydobyli slušnou pozici - uvidíme, jak nám to v závodě půjde.

Pierre Gasly, 17. místo
Víkend zatím neprobíhá podle mých představ. Zhou mi nedal vůbec žádný prostor, ona zatáčka určitě není optimální místo, kde bychom mohli být bok po boku, bohužel následoval kontakt, ale to se někdy stává. Auto bylo nějakým způsobem poškozeno a obtížně se řídilo. Kdyby zítra zase zapršelo, bylo by to pro nás skvělé, protože s dosavadním výkonem vozu se budeme hodně prát - na rovinkách nám chybí rychlost, jak už jsem řekl, víkend se neodvíjí podle plánu. Večer si projdeme strategii a zítra vyzkoušíme, co půjde, abychom se posunuli vpřed.

Jody Egginton, technický ředitel
V druhém tréninku bylo vyvážení vozů na měkké i středně tvrdé směsi poměrně dobré, takže pokud jde o přípravu na sprint, měli jsme vše dobře zmapováno a měli dobré informace o chování pneumatik. Další důležitou okolností byla predikce deště, jehož možnost některé předpovědi připouštěly. Nakonec k němu nedošlo, takže volba pneumatik byla jednoznačná, měkká směs byla tou preferovanou nejen u nás, ale u většiny soupeřů.

Pokud jde o náš výkon ve sprintu, vzhledem k nepovedené kvalifikaci jsme měli úkol těžší než obvykle. Juki ale dosáhl slušného pokroku a téměř celý sprint bojoval s Mercedesy. Je to pozitivum, ale také nás nutí se zamyslet, jak by se věci odvíjely, kdybychom kvalifikaci zvládli jako obvykle a byli na pozicích odpovídajících našim možnostem. 

Pierre měl těžší situaci po kontaktu s Alfou Romeo hned v prvním kole, takže musel stavět kvůli výměně pneumatik a spoileru, což ho srazilo až na konec startovního pole. Přestože předjel oba Williamsy a jeho rychlost byla nadějná, skončil v klubku pilotů a už se nezlepšil. Musíme se zaměřit na zítřejší závod, je třeba postarat se o odpovědnou aplikaci pneumatik s ohledem na dnešní zkušenosti - oba vozy se musí posunout vpřed. Nebude to snadné, ale dnešní tempo bylo nadějné a náš cíl je jasný: dostat oba vozy na bodované pozice.

ASTON MARTIN

Sebastian Vettel, 13. místo
Bylo ostudou, že jsme se nedokázali udržet v top 10, ale myslím si, že Safety Car nám nepomohl a později jsme se potýkali s nějakým zrněním na měkkých pneumatikách. V prvních pár kolech se mi podařilo silně bránit, což za mnou vytvořilo vlak aut. Mick [Schumacher] měl výhodu v tom, že byl na středních pneumatikách, a jakmile se dostal přede mě, ztratil jsem několik pozic docela rychle. Neměl jsem prostě tempo, abych se držel. Sprint vám vždy umožní naučit se hodně o voze a co očekávat v hlavním nedělním závodě. Jedna věc, kterou jsme dnes viděli, je, že zítra nebude preferovanou směsí měkká pneumatika.

Lance Stroll, 15. místo
Dnes jsme udělali vše, co jsme mohli, ale neměli jsme tempo, abychom dosáhli lepší pozice. Užil jsem si souboj s Lewisem [Hamiltonem] – držel mě ve střehu! Užil jsem si návrat sprintů, protože je to velká výzva mít jen jeden trénink před páteční kvalifikací a pak v sobotu závodit. Pomáhá to víkend trochu okořenit. Nyní však půjdeme analyzovat data, abychom zjistili, kde se můžeme zítra zlepšit. Je zde šance na smíšené povětrnostní podmínky, takže doufejme, že nám trochu zaprší a závod se otočí k nám.

Mike Krack, šéf týmu
Při našem současném výkonu jsme věděli, že při dnešním sprintu bude pro Sebastiana těžké udržet se ve své výchozí pozici. A vzhledem k síle DRS na této trati pak nebyl schopen odolat útokům zezadu. Propadl se o několik míst a do zítřejšího závodu odstartuje z 13. místa. Lance měl včera v kvalifikaci smůlu a uvízl v dlouhém vlaku, což znamenalo, že nemohl postoupit. Výsledkem bylo, že skončil tam, kde začal – na 15. místě. Byl to rušný první sprint sezóny, se spoustou závodění v celém poli, v zítřejším závodě je o co hrát.

WILLIAMS

Alexander Albon, 18. místo
Pro zítřek jsme získali pár pozic, což je dobré. Večer se zaměříme na to, jak v závodě dosáhnout maxima. Budeme tlačit. Ale je to trochu jako začarovaný kruh. Máme problémy s pneumatikami. Obzvláště s těmi měkčími. 

Nicholas Latifi, 19. místo
Vyzkoušeli jsme něco jiného než většina ostatních, ale nevyšlo nám to. Celkově se musíme podívat na to, co můžeme udělat, abychom zlepšili ovladatelnost našeho vozu. A samozřejmě také jeho tempo. Závod bude dlouhý a snad v něm budeme mít příležitosti. Snad půjde o dobrý konec víkendu na Imole.

Dave Robson, šéf výkonu vozu
Alex nasadil měkké pneumatiky. Měli jsme pocit, že je to pro něj nejlepší volba, aby získal pár pozic. Většina pilotů nicméně udělala totéž, takže těch příležitostí tolik neměl. I tak se dokázal posunout. Nicholas zvolil střední směs v naději, že jezdcům kolem něj pneumatiky v závěru odejdou. I on ale utrpěl určitou degradaci, takže jeho plán bohužel nevyšel. Zítra to bude závod se zajímavými strategickými možnostmi. Uvidíme, co se stane. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy