Mercedes
Lewis Hamilton, 1. místo
Je to pro nás skvělý výsledek, děkuji všem členům našeho týmu na okruhu i v továrně. Lando jel fantasticky, měl skvělou rychlost a i když jsem se snažil, pokud by neudělal chybu, kterou on neudělal, tak bylo nemožné ho předjet. Pak ale přišel déšť, který nám dal šanci a my ji využili. Nemohu ovlivnit, kdo skončil druhý, ale pro Maxe jsou to samozřejmě zlaté body.
Valtteri Bottas, 5. místo
Zejména gratuluji Lewisovi k vítězství číslo 100. Můj závod byl obtížný, trápil jsem se s tím, abych předjížděl. Vůz byl v zatáčkách nedotáčivý a já tak nemohl přenést rychlost. Předjíždět tady bylo prostě hodně těžké, nečekal jsem, že to bude až tak těžké. Nakonec však déšť náš závod zachránil, neboť jsme přezuli ve správný okamžik.
Red Bull
Max Verstappen, 2. místo
Ráno jsem si rozhodně nemyslel, že skončím druhý. Byl to velmi těžký závod, protože předjíždění bylo obtížné. V takových momentech se musíte hlavně vyhnout problémům. Rozhodující skok v pořadí nám přitom umožnilo počasí, bylo to velmi zrádné rozhodnutí. Pokud bychom přezuli jen o kolo dříve, zřejmě bychom přechodné pneumatiky v posledním sektoru zničili. Naštěstí jsme vše načasovali na ideální moment, takže bereme důležité body.
Sergio Pérez, 9. místo
V prvním a třetím sektoru bylo sucho a pneumatiky jsme mohl zahřát. Takže pokud by to uschlo, těm na hladkých by to fungovalo a ti na přechodných by si zničili závod. S odstupem lze říci, že hladké nebyly ty správné pneumatiky a celkově to načasování deště znamenalo, že někteří měli štěstí a jiní ne. Jeli jsme na dobrý výsledek a na pódium podle všeho a i přes pomalou zastávku jsme se posunuli polem na třetí místo, ale někdy je závodění prostě takové. Problém se zastávkou nebyla v chybě člověka. Mluvil jsem se svými mechaniky po závodě, abych zjistil, jestli jsou v pohodě, protože jsme byli pochopitelně zklamaní. Jako tým odcházíme s body a ano, je to frustrující, ale cítím, že jsem z auta dostal strašně moc a to je slibné pro závod v Turecku za dva týdny.
Christian Horner, šéf týmu
Gratuluji Lewisovi ke stému vítězství, ale druhé místo po naší penalizaci je pro nás jako výhra. Ještě šest kol před cílem to nevypadalo, že to bude možné. V náročných podmínkách jako dnes se lehce můžete z hrdiny stát nulou. Je to tak těžké rozhodnout se, jestli zajet do boxů nebo ne a jezdci na trati cítí a vidí o mnoho víc než inženýři v boxech. Rozhodnutí jestli přezout nebo ne tak bylo na Maxovi a Checovi. Nakonec to Max rozhodl správně a zajel pro přechodné a hodně z toho vytěžil. Zatímco Checo se rozhodl zůstat a hodně ztratil. To se může stát a štěstí je prostě součástí hry. Mohli jste vidět, že Sergio nebyl sám, kdo se rozhodl být statečný a zkusil to zvládnout a byl tak blízko, ale nakonec to nevyšlo. Poslední dva závody v minulosti sedly Mercedesu, takže odjet jen se ztrátou dvou bodů v šampionátu je pozitivní a jsem rád, že jsme tu penalizaci zvládli tímto způsobem a získali pódium. Všichni v týmu si boj užívají a jsme zase konkurenceschopní. Bude to o posledních sedmi závodech, správné strategii, rychlosti a penalizacích, to vše bude hrát roli. Bude to fascinující sledovat. Když se podíváme na Turecko, byl to loni zajímavý závod s novým povrchem trati a snad už to tam vyladili. Hodně se těšíme a dnešní závod zajistil zajímavý vývoj šampionátu. Bude to úžasný souboj.
Ferrari
Carlos Sainz, 3. místo
Byl to pro mě těžký, ale pozitivní víkend. Měl jsou dobrou kvalifikaci i závod. Skvěle jsem odstartoval ze špinavé stopy, brzdil později a zkusil se dostat před Landa, což vyšlo, ale bohužel jsem nebyl schopný udržet vedení déle kvůli drolení pneumatik. Pak jsem měl dobrý stint na tvrdých gumách, jezdil jsem v klidu, ale déšť vše zkomplikoval. Měl jsme už opotřebovanou tvrdou sadu, takže mi bylo jasné, že budu muset do boxů pro přechodné. S týmem jsme se rozhodli ve správný moment, což nám pomohlo vrátit se na třetí příčku.
Charles Leclerc, 15. místo
Byl to pro nás velmi dobrý závod se smutným koncem. Start se mi povedl, já vydělal několik pozic, navíc moje rychlost byla dobrá. Díky tomu jsem byl schopen předjíždět. Vše zhatil konec závodu, Carlos se rozhodl zajet pro přechodné, ale já zůstal na suchém obutí, protože jsem věřil, že déšť zeslábne. Stal se ale pravý opak a pak už nebylo možné pokračovat dál, takže jsem zajel do boxů, čímž můj závod skončil. Je to škoda.
McLaren
Lando Norris, 7. místo
Jsem zdrcený, bolí to. Se vším jsem spokojený, až tedy na jedno rozhodnutí. Tým si myslel, že bych měl zajet do boxů, ale já se rozhodl zůstat na trati, bylo to moje rozhodnutí. Řekli mi, že intenzita deště bude stejná, ale vody bylo nakonec více. Jinak jsem ale spokojený, odvedli jsme jako tým skvělou práci a i když jsem udělal pár chyb, stále jsem držel Lewise za sebou. Zvedneme hlavu a jdeme dál.
Daniel Ricciardo, 4. místo
Teď mluvím co se komunikace a rozhodnutí o přezutí pouze za sebe a nevím, jak přesně to probíhalo u Landa. Co se mě týče, prostě myslím... Ptal jsem se boxové zídky, jestli bude déšť zesilovat, protože jedna část okruhu byla celkem ok, na druhé bylo hodně mokro a my jsme tím hlavním, kdo to může odhadnout. A já řekl, že v páté a sedmé zatáčce nemůžu auto udržet na dráze a pro mě to tedy bylo jasné, chtěl jsem pro přechodné. Protože v sedmé jsem byl hodně blízko zdi, takže u mě nebylo co řešit. Běžně my býváme tím nejlepším soudcem, cítíme trať. Ale opakuji, nemluvím za Landa. Pro mě ale bylo jasno. A možná o kolo dřív by to bylo ještě lepší, když to beru s odstupem. Asi to nebylo perfektní, ale bylo to správné rozhodnutí.
Co se startu týče, je to dlouhá doba k první zatáčce a vlastně to nebyl až tak úžasný start, musel jsem zpomalit, abych se zařadil a na jiném okruhu by to možná znamenalo mnohem větší zlepšení. Ale ztratil jsem a zase získal pozice, myslím v prvním kole to byl Lewis a Alonso, takže to bylo vlastně vyrovnané. Potom jsem se bránil, Pérez mě dostal, bylo to jako na houpačce. Co se týmu týče, čím víc toho vím, tak začínám chápat, že Landův závod byl, hm, katastrofa. Mohlo to být první nebo druhé místo. Ale z týmového hlediska je tu pozitivní vidět pokrok. Ale mohlo to být víc bodů. Osobně to pro mě bylo jednou dobré, jedou špatné a tak jsem stále odhodlaný najít v autě rychlost. Rozhodně to nebyl tak pohodový víkend jako v Monze, byl mnohem náročnější. Pátek nebyl ideální a tak jsme to podle mě nikdy úplně nevyladili. Ale pracujeme na tom.
Alpine
Esteban Ocon, 14. místo
Dnes to pro nás nebyl dobrý závod, obecně jsme celý víkend neměli takové tempo. Je samozřejmě zklamáním nebodovat, zvláště když na konci byla příležitost změn strategií kvůli mokrým podmínkám. Nakonec jsme se nerozhodli správně a bylo riskantní zůstat na trati na suchých pneumatikách. Je to jeden z těch dnů, na které musíme zapomenout a budeme analyzovat, co se stalo, abychom se vrátili silnější do dalšího závodu.
Fernando Alonso, 6. místo
Skončili jsme šestí, ale myslím si, že třetí místo je skutečným odrazem naší dnešní konečné pozice. Nakonec to všechno bylo o štěstí, když přišel déšť na konci závodu. Bylo to jako hod mincí. Některá auta zastavila o kolo dříve a já byl na třetím místě, když opravdu začalo pršet. Nedalo se to předvídat. Přesto je šestá příčka pro nás dobrý výsledek a zasloužíme si to. Během celého závodu jsme byli konkurenceschopní, takže si můžeme odnést spoustu pozitiv.
Marcin Budkowski, výkonný ředitel
Dnes to byl hořkosladký pocit; odvezli jsme si osm bodů, ale promarnili jsme příležitost skončit na stupních vítězů. Rozhodli jsme se poslat vozy do závodu na různých strategiích, přičemž Fernando startoval na tvrdých pneumatikách s cílem zastavit později v závodě a potenciálně těžit ze safety caru nebo jakéhokoli deště. Oba jezdci měli dobrý první stint, přičemž Esteban zastavil dříve na měkké směsi. Bohužel mu v pozdějších fázích závodu došla přilnavost na tvrdých pneumatikách. Fernando zvládal své pneumatiky dobře a měl velmi dobré tempo, dokud nezačalo pršet. V této fázi bylo úkolem předpovědět, zda bude déšť silnější nebo srážky zmizí, což je trochu loterie. Fernando postupoval vpřed na suchých pneumatikách za slabého deště a my jsme se rozhodli ho nechat na trati; kdyby se snížila intenzita deště, pravděpodobně bychom skončili na druhé příčce, ale bohužel bylo vše jinak a poslali jsme ho do boxů o kolo později. S Estebanem to bylo podobné: protože byl mimo bodované příčky, museli jsme se postavit hazardu: brzy pro přechodné nebo ho nechat na suchých pneumatikách, rozhodli jsme se pro druhou možnost a neměli štěstí. Opouštíme Soči s osmi body, zatímco naši nejbližší soupeři nezískali žádný bod, takže celkově dobrý výsledek pro šampionát, i když cítíme, že jsme dnes přišli o lepší výsledek.
Aston Martin
Lance Stroll, 11. místo
Je opravdu škoda, že nás změna počasí stála velkou šanci na dobrý výsledek a spoustu bodů. Ve zpětném pohledu by zastavení o jedno kolo dříve pro přechodné pneumatiky mohlo změnit náš závod, ale vždy je těžké posoudit, jak se podmínky vyvedou. Chtěl jsem dojet na suchých pneumatikách, což byla chyba, za kterou můžu já. Je to ještě větší zklamání, když vezmeme v úvahu, že jsme skvěle odstartovali a dostali jsme se až na čtvrté místo, což byla opravdu příjemná bitva.
Později jsme se pokusili o podseknutí George, což se povedlo, ale na tvrdých pneumatikách to bylo ještě náročnější díky vlaku DRS vpředu jedoucích aut, což pneumatikám vždy škodí, a pak pršelo. Při dešti to začalo velmi klouzat a neviděl jsem vedle sebe Sebastiana. Z dnešního dne se poučíme a za několik týdnů se přesuneme do Turecka.
Sebastian Vettel, 12. místo
V brzké fázi závodu nebylo snadné dosáhnout velkého pokroku ve vlaku aut, ale když v posledních kolech přišel déšť, závod se stal loterií. Připadalo nám to jako výzva 50/50. Vypadalo to, že déšť zůstane slabý, takže jsme zůstali na trati, ale pak to začalo pršet opravdu hodně a zastihlo nás to. Takže jsme se museli nakonec zastavit pro přechodné pneumatiky. Když v závěru závodu prší, může vám to dát velkou příležitost, ale dnes se to nepovedlo. Myslím, že to byl zábavný závod pro fanoušky a jsem rád, že Lewis vyhrál svou 100. velkou cenu: obrovský a zasloužený úspěch.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Lance fantasticky odstartoval a postoupil v prvním kole na čtvrté místo a na středních pneumatikách s přehledem držel tuto pozici, dokud jsme ho nepřezuli na tvrdou směs ve 12. kole u příležitosti první zastávky v boxech. Ve velmi těžkých podmínkách pak dobře udržoval pneumatiky do té doby, než se nebesa otevřela několik kol do konce závodu, což z finále závodu udělalo něco jako loterii. Nebyl tam téměř žádný grip a dokonce se Lance se Sebastianem v jednom místě dotkli, ale povrch trati byl neuvěřitelně kluzký a oba naši jezdci udělali maximum. Výsledek byl pro nás nakonec zklamáním - 11. a 12. místo. Nakonec bych chtěl jménem nás všech v týmu Aston Martin vyslovit velkou gratulaci Lewisovi. Vyhrát 100 velkých cen je opravdu mimořádný úspěch. Dobrá práce!
AlphaTauri
Pierre Gasly, 13. místo
Tohle opravdu nebyl dobrý závodní víkend. Včera jsme v kvalifikaci promarnili velkou příležitost a dnes jsme se opět špatně rozhodli, což bohužel znamená konec závodu bez bodů. Tempo zde bylo hodně silné a myslím, že první stint byl hodně dobrý, jen jsme nevyužili všech příležitostí, které nám tento víkend nabídl, škoda. Musíme dnešek řádně prověřit a zjistit, jak z podobných podmínek vytěžit maximum. Musíme na tento závod rychle zapomenout, ale máme dobrý tým a doufám, že v další Grand Prix se odrazíme k lepšímu výkonu.
Juki Cunoda, 17. místo
Zjevně neuspokojivý den. Celý víkend jsme bojoval s nastavením vozu, ale bylo to stejné i v dnešním závodě, kdy bylo těžké ho udržet na trati. Po tomto víkendu musím vše resetovat a zapracovat na svém základním výkonu, aby zase mohl dojíždět na bodech.
Claudio Balestrini, šéf výkonnosti vozu
Dnešním cílem bylo získat body, což se nepovedlo. V prvním kole oba vozy záhy ztratily své pozice, ale po zbytek závodu byla rychlost celkem dobrá. Abychom maximalizovali možnost zisků bodů, rozhodli jsme se strategii rozdělit napříč mezi obě auta, přičemž Pierre měl pro první stint tvrdou směs pro delší pobyt, pak přešel na středně tvrdou, u Jukiho to bylo naopak. Šest kol před koncem dorazil zprvu slabý deštík a trať se stávala kluzkou. Některé vozy zajely pro intermedia, my se rozhodli zůstat na suchých pneu - Pierre zůstal na trati, Juki si zajel pro měkké pneu, protože jsme věřili, že déšť ustane a my té výhody využijeme. Hazard se nám bohužel nevyplatil, déšť zesílil, takže jsme museli stavět znovu pro směs do přechodných podmínek. Musíme teď analyzovat postupy pro podobné podmínky a co při nich udělat jinak a lépe.
Williams
George Russell, 10. místo
Myslím, že to dnes byl opravdu dobrý závod. Drželi jsme se a nedělali hloupé chyby, byla to tak trochu našel Grand Prix. Prvních 12 kol jsem obhajoval třetí místo a bylo hodně zábavné o tuto pozici bojovat, snažit se udržet za sebou McLaren, Mercedes a Aston Martin - na to musíme být hrdí. Pak jsem se začal potýkat se středně tvrdými pneumatikami, protože jsem jel na sadě, která včera prošla kvalifikací. Nakonec z toho vyplynul další mistrovský bod, takže to bereme. Nebyl to vysněný výsledek, ale kdyby nám před víkendem někdo bod nabídl, brali bychom ho. Celkově považuji závod za vydařený.
Nicholas Latifi, odstoupil
Bohužel jsem si nechal na voze hladké pneumatiky, a když ke konci závodu déšť zhoustl, chyboval jsem. Nemohl jsem v zatáčce 7 zpomalit, roztočil jsem se a narazil do svodidel, která poškodila zadní spoiler. V tu chvíli už o nic nešlo a mělo smysl vůz odstavit. Byl to frustrující závod, protože auto se jinak ovládali velmi dobře, možná vůbec nejlépe za dobu, co jezdím F1, ale na začátku závodu se mi nepovedlo získat žádná místa a v klíčových oblastech závodu jsem se jen díval zezadu na vozy Haas. Bylo to smutné, protože středně tvrdá pneu byla dobrá a myslím, že kdybych se zpočátku dostal na lepší pozici, byl by i konečný výsledek výraznější, ale tak to někdy chodí.
Dave Robson, šéf výkonnosti vozu
Do dnešního závodu jsme šli s nadějí, že se udržíme vpředu, ale rovněž jsme se obávali, že nám rychlejší vozy za námi závod ztíží. Start se povedl, ale v druhé zatáčce jsme nebyli tam, kde jsme chtěli být. George nicméně zvolil dobrý rytmus a držel třetí místo, aniž by mu vedoucí duo výrazněji ujelo. Na středně tvrdé směsi odvedl fantastickou práci, byli jsme připraveni na bodovanou příčku na suchu. Sprcha na konci závodu byla pro George příležitostí, přechod na intermediálky se povedl. Po včerejší velmi úspěšné kvalifikaci nám bohužel zbyly už jen použité pneu, takže to byl tvrdý boj o udržení 10. místa.
Další přísun bodů je vynikající a zároveň spravedlivou odměnou za tvrdou práci celého týmu. Je škoda, že Nicholas musel odstoupit, ale po poškození vozu, když se rozhodl zajet k výměně na intermediate, nešlo nic jiného než ho nechat odstoupit. Do té doby vykazoval slušnou rychlost a vedl si vůbec dobře. Trest na startu mu bohužel zabránil dostat se do středu dění a bojovat o bodovanou pozici, pak měl smůlu v tom, že ho sílící déšť zastihl na trati.
Autodrom v Soči je vždy náročným závodem, proto jsme potěšení umístěním. Tým fungoval dobře, oba jezdci byli dostatečně rychlí. Další bod do šampionátu nás posunul blíže Aston Martinu a eliminoval ztrátu v souboji s Alfou Romeo. Nakonec pro nás bylo privilegiem sledovat sté vítězství Lewise - neuvěřitelného úspěchu pro pilota, jeho úžasné schopnosti a odhodlání. Blahopřejeme jemu i celému týmu.
Alfa Romeo
Kimi Räikkönen, 8. místo
Je to dobrý výsledek, o nějž jsme tvrdě bojovali. Na suchu jsem dokázal držet krok se svými soupeři, ale předjet je nebylo snadné, zvláště ve vláčku s DRS. Nakonec jsme zvolili výměnu pneumatik správně, měl jsem za to, že mokro je příliš velké a zajel do boxů, což nám nakonec opravdu hodně pomohlo. Udělali jsme to nejlepší, co šlo a za to nám patří několik bodů.
Antonio Giovinazzi, 16. místo
Byl to rušný závod se spoustou změn. Někdo mě trefil v druhé zatáčce a ztratil jsem pár míst, navíc jsem od prvního kola jel bez rádia, takže jsem neměl možnost komunikovat s týmem. Bylo to těžké odpoledne, zvláště kvůli dešti na konci závodu - nemohl jsem se s boxem domluvit na výměně pneumatik. Ale těší mě celkový výsledek týmu, už se těším do Turecka.
Frédéric Vasseur, ředitel týmu
Byl to hodně napínavý závod a my z něj odjíždíme se slušným ziskem bodů. I přes těžkou sobotu jsme do závodu vstupovali s mírným optimismem, protože jsme znali naše schopnosti bojovat o solidní pozice. Kimi měl dobrý start a poskočil na desáté místo, zatímco Antonio po kontaktu doháněl ztracené umístění. Zvládl několik dobrých soubojů - tím spíš, že mu nefungovalo rádio. Kimi byl schopen zůstat po většinu závodu v kontaktu s Oconem těsně za body, když přišel déšť, správně jsme ho povolali do boxů a nasadili intermedia. Dokázal situaci zvládnout a cílovou čáru projel na 8. místě - čtyři body jsou pro tým hodně dobré. Je to výborný výsledek, odměna za dosud odvedenou práci a posílení sebevědomí před dalším závodech v Turecku už za dva týdny.
Haas
Nikita Mazepin, 18. místo
Byl to dlouhý závod a stala se spousta věcí. Měl jsem hodně dobré první kolo a poté jsem se snažil držet rychlejší a odvážnější vozy za sebou pomocí dobrého využívání baterie, což se mi celkem dařilo. Poté, co jsme stavěli v boxech, jsem se na tvrdé směsi pokoušel držet auta za sebou a předjelo mě pouze jedno, ale pak jsem si poškodil pneumatiky zablokováním a už se nepovedlo je znovu dostat do správné kondice. Byl jsem jedním z prvních, kdo přešel na intermediálky a získal tak celkem dost času - bylo zábavné předjíždět některá auta, která bych jindy nikdy nezdolal. Přesto je nám jasná naše pozice, takže už vyhlížíme další závod.
Mick Schumacher, nedokončil
Zjevně tu byl nějaký problém, pokoušeli jsme se ho vyřešit na trati, ale nepodařilo se to. Je to tak, přežíváme a učíme se, to je F1 - takové věci se stávají. Odstoupil jsem letos vůbec poprvé a určitě jsem doufal, že to ještě nějakou dobu vydrží nebo k tomu vůbec nedojde, ale i to je součást hry. Byli jsme co do rychlosti velmi dobří, auto sedělo výborně. Odebereme pozitiva, analyzujeme výsledky a nabereme směr Turecko.
Günther Steiner, generální ředitel
Oba vozy vstoupily do závodu dobře, Nikita v první části měl solidní rychlost a držel za sebou několik aut. Mickův start nebyl nijak fantastický, ale po výměně pneumatik měl slušnou pozici, poté ho však postihl hydraulický problém a došlo k poklesu tlaku. Jakmile se objevily modré vlajky, Nikitovy pneumatiky se ochladily, takže i pokleslo jeho tempo. Nakonec jsme měli v cíli aspoň jedno auto.