Téměř určitě na změnu kvalifikačního formátu dojde a vybrán bude přibližně jeden z návrhů, o kterých hlasovala veřejnost na oficiálních stránkách Mezinárodní automobilové federace. Jako pravděpodobnější se po včerejším jednání šéfů stájí jeví "vyřazovací" systém, kde je jedna hodinová kvalifikace rozdělena na patnáctiminutové intervaly, přičemž po skončení každého z nich vypadne pět nejpomalejších jezdců a na start se postaví v pořadí, v jakém skončili.
Hlavní problém je v tom, že rozhodnuto mělo být dávno. Zásadní změna měla totiž nastat v tom, že mělo být po několika letech znovu povoleno tankování paliva mezi kvalifikací a závodem. To je jedna z nejpodstatnějších informací, které potřebují znát konstruktéři před začátkem vývoje nových vozů. Od toho se totiž odvíjí pravděpodobná strategie v jednotlivých závodech, a tedy velikost nádrží, které je potřeba do monopostů vměstnat. Vývoj nových vozů dávno probíhá a konstruktéři se shodují na tom, že teď už je pozdě tankování povolit. Nestihli by vozy novým pravidlům efektivně přizpůsobit.