S postupem času se stále méně hovoří o odchodu továren z F1 a založení vlastní série. John Howett ocenil poslední jednání ve směru přípravy pravidel a předpisů pro Formuli 1 po roce 2008, tedy po skončení platnosti stávající dohody "Concorde".
"Jdeme správným směrem a v mnoha oblastech máme shodné názory s FIA. Potřebujeme více týmů a vše směřuje k tomu, že budou moci automobilky podporovat nezávislé týmy."
Týmy, výrobci, ale především FIA hodlá snížit přítlak a zvýšit grip vozů, čímž by se měla redukovat úloha aerodynamiky a zvýšit možnost předjíždění.
"Zatím není žádné řešení ideální, ale tento směr je dle mého velmi pozitivní."
Toyota neplánuje svůj "B" tým jako například McLaren a nově i Red Bull, zato věří v úspěšnou spolupráci se soukromými stájemi jako dodavatel cenově dostupných motorů, a pokud dojde ke změně předpisů, tak i šasi.