PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Bahrajnu: Ohromený Hamilton a zmatený Bottas

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v Toskánsku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Jak hodnotí dnešní kvalifikaci jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
To, jakým způsobem jako tým pokračujeme, mě nepřestává ohromovat. Ti kluci budou nyní tři týdny pryč od svých rodin a já jsem jim vděčný. To kolo začalo dobře a celkově také dobře pokračovalo a nakonec jsem byl spokojen. Co se oslav týče, moc jsem svůj sedmý titul neoslavil, abych byl upřímný. A to kvůli tréninku a soustředěnosti na další závody. Je to pokračování toho, čeho jsme jako tým schopni dosáhnout. 

Valtteri Bottas, 2. místo
Opravdu vlastně netuším, kde mi pole position unikla. Kolo bylo dobré, to je ten problém. Když máte dobrý pocit, cítíte, že jste z auta dostal maximum. Ale čas na kolo tam prostě není. To je to matoucí. Nedokážu nyní říci, co se pokazilo, protože v tom kole nebyla žádná chyba. Myslel jsem, že bylo opravdu dobré. Jde o maličkosti a nejde o jednu zatáčku, musím se na to podívat, ale konec konců je to pro nás další první řada. Podle mě nelze ukázat na jeden problém s výkonem auta, opravdu. Myslím, že rychlost nechybí a také závodní simulace vypadaly dobře, takže se na zítřek těším.

Toto Wolff, šéf týmu
Na sobotu to byl hodně dobrý pracovní den. Nebyli jsme si jistý, jakou rychlost schovává Verstappen, takže jsme moc rádi, že máme první řadu. Zítra to bude náročné, Verstappen má druhou tvrdou sadu a s největší pravděpodobností pojede strategii střední - tvrdá  -tvrdá sada, která je na papíře nejrychlejší. Ale my do toho dáme vše, abychom zabojovali. Bude to vzrušující závod a těšíme se na dobrou show pod umělými světly.


RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Moje kolo bylo dost dobré. Jen trošku chyběla přilnavost na předních kolech v pomalejších zatáčkách, na můj vkus to tak bylo. Ale celkově si myslím, že to byla slušná kvalifikace. Uvidíme, jak to půjde zítra v závodě, protože je to tu náročné na pneumatiky. Doufám, že jsme v tomto směru zvolili ten správný kompromis. Rozhodně si myslím, že na to dnes Mercedes trošku šlápl a našel rychlost. Snad to bude vzrušující závod, to je nejdůležitější. Budu se snažit držet co nejblíž to půjde Mercedesům po startu.

Alexander Albon, 4. místo
Je to dobrý pocit vyrovnat svoji nejlepší kvalifikaci. Chtěl jsem víc, ale když si vezmete, jak to vypadalo před dvaceti čtyřmi hodinami, je tohle hodně dobrý výsledek. Start ve druhé řadě znamená dobrou startovní pozici pro boj s Mercedesy. Už v ranním tréninku se auto chovalo dobře a rychlost byla dobrá, takže jsem na to mohl v kvalifikaci šlápnout. Byli jsme dnes překvapivě rychlí oproti včerejšku, ale nejel jsem dlouhé jízdy, tak uvidíme, jak to zítra půjde. Budu startovat na střední směsi a podle mě bude opotřebení velké, takže hlídání pneumatik bude hlavní. Bude to zábava pro fanoušky, to je jisté. 

Christian Horner, šéf týmu
Byla to solidní kvalifikace od obou jezdců a třetí a čtvrté místo je náš nejlepší výsledek na tomto okruhu v této hybridní éře F1. Mysleli jsme, že budeme schopni rozdělit Mercedesy ale Maxovi to jen těsně uniklo. Nicméně i tak třetí místo a dobrá Alexova kvalifikace, když se zařadí hned vedle Maxe, jsou skvělé startovní pozice. Zvlášť, když se tu dá předjíždět. Snad to tedy bude vzrušující závod. Alex to zvládl dobře, když vezmeme v potaz jeho včerejší nehodu a vyrovnal svůj nejlepší kvalifikační výsledek roku.


RACING POINT

Sergio Pérez, 5. místo
Je to skvělý výsledek pro tým a jsem moc rád. Jeli jsme chytře, využili jen jednu sadu měkkých pneumatik v Q1 a to bylo správné, protože jsme mohli využít dva nové sety v Q3. Když se podíváte na fakt, že jsem našel dvě deseti ve druhé jízdě v Q3, pomohlo nám to získat pár míst k dobru. Bylo to dobré kolo i když si myslím, že jsem malinko ztratil ve třinácté zatáčce, mohlo to být místo čtvrté. Je opravdu škoda, co se stalo Lancovi, protože rychlost máme dobrou. Jsem si jistý, že se probojuje a získá body, což bude důležité v té těsné bitvě ve středu pole. Dnes je to pro mě dobrý výsledek, ale kvalifikace tu není tak reprezentativní. Záleží na závodní rychlosti a tu myslím máme. Důležitý bude dobrý start a strategie. Vypadá to na dvě až tři zastávky, takže je o co hrát a cílem je získat pěknou porci bodů.

Lance Stroll, 13. místo
Udělali jsme po ranním tréninku pár změn, které se vyplatily a byl jsem spokojen s vyvážením. A v první části jsme dojel druhý. Bohužel červená vlajka během Q2 nás hodně ovlivnila a potom došlo k nedorozumění a to nás stálo možné místo v první desítce. Vyjeli jsme na použitých středních pneu a ostatní vyjeli na nových a to nás zastavilo před postupem. Dnes se na to podíváme a jako tým se z toho poučíme. Pozitivní je, že ze třináctého místa mohu volit pneumatiky a je tu možné předjíždět. Strategie bude důležitá, takže se můžeme posunout. Cílem jsou body. S rychlostí a výkonem auta jsem spokojen, takže je o co hrát.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Auto má dobrou rychlost. Viděli jsme to v první části, kdy byl Lando druhý a Sergio dojel nakonec celkově pátý. Ve druhé části došlo k nedorozumění s Lacem a červeným vlajkám a nakonec když vyjel, byl na použitých pneu a měl čas jen na jedno kolo a ani nemohl použít měkkou sadu. Kdyby to bylo jasnější, mohl to zkusit.‍ Protože v Q1 také vyjel na střední sadě, neměli jsme žádné nové k dispozici, když musel vycouvat z rychlého kola kvůli červené vlajce. Sergio to měl bez komplikací a ukázal dobrou rychlost. Počítá se ale zítřek a je před námi dlouhý závod se spoustou příležitostí, abychom naši rychlost prokázali s oběma auty.


RENAULT

Daniel Ricciardo, 6. místo
Jsem moc spokojený. Bylo to těsné, ale kolo se mi povedlo. Použil jsem oba nové sety v Q1 a měl jsem tak v poslední části jen poslední. Možná kdybych jel ještě jednou, mohlo to být ještě lepší. Ale i tak je to dobré a jsem moc rád, že se dařilo i Estebanovi. Je to důležité do poháru konstruktérů a musíme zatlačit na Sergia. Myslím, že závod bude zajímavý. Pneumatiky jsou měkčí než loni a byl bych překvapen, kdyby to byl zítra závod s jednou zastávkou. Jsem si jistý, že různých strategií bude řada.

Esteban Ocon, 7. místo
Auto dnes bylo skvělé a jsem moc spokojen. Bylo to dobré kolo a ztratil sem jen 0,002 sek. na Daniela, což je opravdu mega těsné. Celkově to bylo dobré a tým to zvládl skvěle. Z Q1 jsem postoupil s jedním použitým setem a do první desítky se dostali na střední sadě. Je skvělé, že jsme v první desítce s oběma vozy. Ale ještě to nekončí. Zítra se budou pneumatiky hodně opotřebovávat a bude se toho asi dít hodně. Budeme muset tvrdě bojovat, abychom získali nějakou řádků bodů.

Alan Permane, sportovní ředitel
Byla to dobrá kvalifikace. A je to skvělé z pohledu tabulky konstruktérů, protože jsme před našimi hlavními soupeři. Skvělé místo pro start do závodu, který bude na střední sadě pneumatik. Stejně jako všichni v první desítce. Je to ta správná pneumatika, když se tu čeká velké opotřebení. Jsme si jistí, že budeme mít silný závod a uvidíme hodně různých strategií. Cílem je získat dost bodů s oběma vozy.


ALPHATAURI

Pierre Gasly, 8. místo
Je opravdu dobré dostat obě auta do Q3. Ale já osobně jsem trochu zklamaný. Během celého víkendu jsme vypadali velmi dobře, chyběla nám jen jedna desetina na páté místo, právě tam bych chtěl být. Ale nedá se nic dělat... I osmá příčka je dobrá. Myslím, že zítra nás čeká spousta soubojů na trati, máme potenciál k tomu, abychom z nich vyšli dobře. Klíčem bude dobrá práce s pneumatikami.

Daniil Kvjat, 10. místo
S kvalifikací jsem celkem spokojen. V Q2 na nás byl velký tlak, měli jsme jen jeden pokus na střední sadě pneumatik, ale zvládli jsme to. Moje kola v Q3 v sobě měla několik chyb, možná, že jsme se vydali špatným směrem ohledně nastavení předního křídla... Ale i tak je to dobrá výchozí pozice pro závod. Pneumatiky budou zítra zásadní - půjde o zajímavou výzvu.

Claudio Balestri, šéfinženýr výkonnosti vozu
Nebylo to snadné. Rozdíly jsou mezi vozy minimální, takže každý detail hraje roli. Červená vlajka v Q2 nás přiměla změnit strategii, ale vozy na tom byly výkonnostně dobře, což umožnilo oběma pilotům dostat se do Q3. V pátek jsme byli během dlouhých jízd silní, věříme, že budeme i zítra a že s oběma jezdci skončíme na bodech.


MCLAREN

Lando Norris, 9. místo
Dnes to bylo náročné kvůli pneumatikám a červené vlajce. Takže to bylo chaotické, ale bylo to stejné pro všechny. Odvedli jsme s pneumatikami dobrou práci a auto jsme vyladili dobře. V první části jsme měli menší problém a potom jsem měl jedno špatné kolo, kde jsem udělal v první zatáčce chybu a to mě asi stálo asi desetinu, takže pár pozic. Takže jsem naštvaný a zklamaný, ale zkusím to zítra napravit.

Carlos Sainz, 15. místo
Tohle obzvlášť bolí. Jsem pěkně naštvaný. Cítil jsem se dobře a byl jsem si jistý, že to může být dobré, ale měli jsme technický problém a bylo po všem. Když se podívám, jak se to vyvíjelo a že máme dva nové sety pneumatik do Q3, mohl jsem bojovat o čtvrté nebo páté místo. Tohle bylo náročné, ale zítra do toho dáme vše, abychom to otočili.

Andreas Seidl, šéf týmu
Výsledek je zklamáním. Omlouváme se Carlosovi, z auta měl dobrý pocit celý víkend a bohužel jsme měli problém s brzdami, což mu znemožnilo ukázat jeho opravdovou rychlost. Lando postoupil se strategií, kterou chtěl a bohužel jsme v posledním kole neudělali pokrok jako ostatní. Ale z té lepší stránky, body se rozdávají zítra a my do toho dáme vše. Jako v Turecku, naše kvalifikace znamená, že bude závod o to náročnější, ale čekáme, že to tu bude zajímavé a uvidíme řadu strategií. To by mělo znamenat různé možnosti a umožnit nám postoupit kupředu.


FERRARI

Sebastian Vettel, 11. místo
Jet jen jedno kolo není nikdy ideální a dnes se to stalo. O desetinu jsme nepostoupili, ale v mém rychlém kole jsem měl před sebou nejprve Russella, což mě zpomalilo a potom jsem nezajel perfektní druhý sektor. To jen přidává zklamání, protože i když jsme čekali, že budeme ve středu pole, mohli jsme lehce být v první desítce a ne v šesté řadě. Zároveň jsem si jist, že můžeme zítra získat body. Charakter okruhu znamená, že to bude o pneumatikách a opotřebení a myslím, že můžeme mít dobrý závod a získat body. Musíme být chytří jako lišky, trpěliví a neudělat chyby.

Charles Leclerc, 12. místo
Po tréninku jsem si myslel, že dopadneme lépe, ale když se ohlédnu za kvalifikací, mohl jsem odvést lepší práci, takže nebudu zastírat, že jsem zklamaný, že jsme nepostoupili. Seb a já jsme první, kdo si může volit pneumatiky a strategii, ale nemyslím, že to bude velká výhoda. Start na střední vypadá nejvýhodněji a první desítka na ní bude startovat také. Bude to náročné a pneumatiky se budou rychle zahřívat, takže práce s nimi bude klíčová.

Laurent Mekies, sportovní ředitel
Podle očekávání po včerejších trénincích to pro nás bylo náročné. Po celý rok jsou rozestupy malé a náskok soupeřů malý. Nicméně pár desetin chybí, abychom postoupili. Červená vlajka nám moc nepomohla a Charles byl v tu chvíli v rychlém kole. Co se pneumatik týče, mysleli jsme dnes na závod a doufáme, že se to zítra vyplatí. Čekáme náročný den vzhledem ke startovním pozicím a kolem nás je dost aut s podobnou rychlostí. Můžeme očekávat více zastávek než obvykle a jsou k dispozici různé strategické možnosti, což může přinést příležitostí. Chování pneumatik bude rozhodně dost důležité. I nejmenší detail může znamenat rozdíl, jako obvykle, zkusíme maximum, abychom dojeli s co nejvíce body.


WILLIAMS

George Russell, 14. místo
Byla to velmi dobrá kvalifikace! Jsem rád za to, že se mi podařilo dostat se do Q2. Zvláště když si uvědomíme, že jsem vynechal první trénink, navíc ten druhý a třetí byl z našeho pohledu složitý. Přesto se nám podařilo zdolat Alfy i Haasy, navíc jsme vydělali na problémech Carlose, což je po nás skvělé. Závod bude obtížný, ale uděláme maximum, abychom dosáhli dobrého výsledku.

Nicholas Latifi, 20. místo
Se svým kolem jsem byl spokojený, ale mezi mnou a Georgem byl poměrně dost velký časový rozdíl, takže je jasné, že se mi nepodařilo vytěžit maximum potenciálu, který vůz měl. Měli jsme s Georgem několik odlišných věcí ohledně nastavení, je třeba, abychom se na to podívali a zjistili, co můžeme udělat lépe. Zítra rozhodne degradace pneumatik, snad budeme mít dobrou strategii.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
George zajel skvěle. Využil všech sad pneumatik k tomu, aby předvedl parádní kola. Nicholasovi se bohužel tolik nevedlo, nedostal z vozu maximum, to je škoda, protože byla možnost porazit oba Haasy. Náš vůz fungoval v chladnějších podmínkách dobře. Zítra bude klíčové, jak se dokážeme postarat o pneumatiky. Doufejme, že úpravy, které jsme od pátku provedly nám v tomto směru pomůžou. 


ALFA ROMEO

Antonio Giovinazzi, 16. místo
Moje nejrychlejší kolo bylo dobré a byli jsme postupu blízko, chybělo jen půl desetiny. Je to frustrující, ale můžeme se nyní jen soustředit na zítřejší závod. S autem jsem byl spokojen, ale víme, že to bude náročné, obzvlášť s opotřebením pneumatik, to tu bude vysoké. Jejich zvládnutí a zvolení správné strategie bude klíčové. Uvidíme, jak se nám povede a jestli dokážeme získat dobrý výsledek.

Kimi Räikkönen, 17. místo
Cítím, že jsme s autem od pátku udělali pokrok, auto se chovalo lépe než doposud, ale i tak to byla náročná kvalifikace a vypadnutí v první části vůbec není ideální. Ale tak to prostě je, uvidíme, co zítra zmůžeme. V závodech jsme zatím bývali lepší, takže se snad posuneme kupředu.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Tým odvedl dobrou práci a auto se zlepšilo, ale bohužel nám stále malý kousek chyběl k postupu. Antoniovi by stačilo jen málo, ale nevyšlo to. Tak to někdy chodí a musíme zítra vytěžit se situace maximum. Bude to dlouhý závod a bývá to tu dost nepředvídatelné, takže musíme využít příležitostí, které se mohou naskytnout, abychom se dostali na body.


HAAS 

Kevin Magnussen, 18. místo
Nebyla to neobvyklá sobota. Bohužel, takhle na tom jsme, nemyslím, že to byla špatná kvalifikace, když vezmeme v úvahu, jaké máme auto a dostali jsme z něj maximum. Normální sobota. Alespoň jsou v závodě vždy příležitosti. Musíme doufat, že to tak bude i zítra. Musíme se pokusit těžit z různých situací a snad se nám zadaří. Třeba safety car. Držím palce, aby se něco takového zítra stalo.

Romain Grosjean, 19. místo
Snažili jsme se hodně moc, ale s devatenáctým místem nemůžete být spokojeni. Když jste bojovník, chcete získat dobré pozice. Moje poslední kolo bylo celkem dobré, ale v posledním sektoru jsem to přepískl, užívám si řízení auta a tak tomu bylo vždy. Ale auto to nevzalo moc dobře, takže jsem ztratil. Nezměnilo by to moc, ale jen se snažím si ty poslední tří závody užít.

Günther Steiner, šéf týmu
Nejsou to pozice, které bychom si přáli. Je to pro nás nyní náročné, ale jako vždy, snažíme se získat v neděli maximum. Zůstáváme pozitivně naladěni a víme, že letos trošku ztrácíme. Cílem je mít dobrý závod a nikdy nevíte, co se může přihodit.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy