Nejvyrovnanější bitvy o titul šampiona F1 – Austrálie 1986

Piquet, Nelson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Po dvouleté jasné nadvládě McLarenu spolupracujícího s Porsche, přinesl rok 1986 obrat. Intenzívní práce britského Williamsu a japonské Hondy dala do rukou ambiciózních pilotů Piqueta a Mansella výborný monopost Williams FW11 Honda. Titul obhajující Alain Prost startoval s McLarenem MP4-2/C Tag Porsche.

Zatímco se Piquet a Mansell ve vnitrotýmovém duelu připravovali o důležité body, Prost je trpělivě sbíral tam, kde mu to charakteristika vozu a okolnosti umožnily.

K poslednímu závodu sezony do Austrálie přijel na čele průběžného pořadí Mansell.  Oba jeho sokové ztráceli 7 bodů.

Zůstával dlouho na dostačující pozici, ovšem náhle jeho levá zadní pneumatika Goodyear nečekaně praskla, čímž se stal vůz jen obtížně ovladatelným. Dokázal nad ním sice získat zpět kontrolu, ale už nemohl pokračovat a odstavil ho stranou od závodní dráhy. Pomalu a smutně kráčel do boxů. Jeho rival Alain Prost vyhrál závod o 4 vteřiny před Piquetem a získal druhý mistrovský titul.

K tomuto závodu se váže ještě jedna zajímavost. Nigel Mansell v roce 1992, kdy získal titul mistra světa znovu s Williamsem v jednom rozhovoru odhalil, že kdyby v Austrálii 1986 býval nechal narazit auto do zdi, vedení závodu by mu bývalo započetlo vzdálenost ? závodu a získané body by mu k zisku titulu stačily…

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy