1962 Itálie: Bitva o titul pokračuje

Organizátoři se nadobro vzdali myšlenky hostit šampionát Formule 1 na desetikilometrové Monze započítávající i betonový ovál. Po čase přestal být úplně využíván a pomalu začal chátrat.

Graham Hill vítězstvím v Německu nakročil k titulu titulu mistra světa. Itálie uzavírala evropskou část šampionátu, poté se celý seriál přesouval do USA a Jižní Afriky. Před startem na Monze vedl Hill o sedm bodů před Clarkem, třetí Surtees ztrácel devět bodů.

Kvalifikace žádné překvapení nenachystala, diváci byli svědky urputného boje o pole-position mezi Clarkem a Hillem, nakonec se o tři desetiny vteřiny radoval Clark. V Itálii byl startovní rošt uspořádán podle systému, který známe dnes. Tedy dva vozy do jedné řady, nikoliv stávající systém 3 - 2 - 3…

Jack Brabham zůstal na Britských ostrovech a dolaďoval vlastní konstrukci BT3. Premiéru na Monze si tak odbyl s novým monopostem Alessandro de Tomaso, jenž ho svěřil argentinskému pilotovi Stefanu Nasif.

Clark se na startu nenechal připravit o první místo, ale výkonnější motor BRM brzy projevil svou sílu a na dlouhé rovince šel Graham Hill do čela. Ginther na druhém BRM držel třetí místo před McLarenem.

Už ve třetím kole Clark souboj o prvenství vzdal, porucha převodovky ho opět odsoudila do role diváka. Na prvních dvou místech tak figurovaly oba vozy BRM, nicméně Ginther musel své místo tvrdě hájit před dotírajícím Surteesem.

Angličan na lole nakonec odstoupil pro poruchu motor a stáji BRM nic nebránilo v dvojnásobném vítězství. Hill prvenstvím v Itálii sice titul nezpečetil, ale rozhodně byl v mnohem přívětivější pozici, než jeho rival Clark.
GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1 .   Jim CLARK scoTeam Lotus1:40.3
2.   Graham HILL gbrOwen Racing Organisation1:40.3
3.   Richie GINTHER usaOwen Racing Organisation1:41.1
4.   Bruce MCLAREN nzlCooper Car Company1:41.8
5.   Innes IRELAND gbrUDT-Laystall Racing Team1:41.8
6.   Masten GREGORY usaUDT-Laystall Racing Team1:41.9
7.   Dan GURNEY usaPorsche System Engineering1:41.9
8.   John SURTEES gbrYeoman Credit Racing Team1:42.4
9.   Jo BONNIER swePorsche System Engineering1:42.6
10.   Willy MAIRESSE belScuderia Ferrari SpA SEFAC1:42.8
11.   Riccardo RODRIGUEZ mexScuderia Ferrari SpA SEFAC1:43.1
12.   Tony MAGGS zafCooper Car Company1:43.2
13.   Roy SALVADORI gbrYeoman Credit Racing Team1:43.3
14.   Nino VACCARELLA itaScuderia SSS Republica di Vene1:43.4
15.   Phil HILL usaScuderia Ferrari SpA SEFAC1:43.4
16.   Trevor TAYLOR gbrTeam Lotus1:44.2
17.   Lorenzo BANDINI itaScuderia Ferrari SpA SEFAC1:44.3
18.   Giancarlo BAGHETTI itaScuderia Ferrari SpA SEFAC1:44.4
19.   Maurice TRINTIGNANT fraRob Walker Racing Team1:44.4
20.   Carel-Godin DE BEAUFORT nldEcurie Maarsbergen1:46.8
21.   Tony SETTEMBER usaEmeryson Cars1:49.1

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Graham HILL gbrOwen Racing Organisation 92:29:08.4
2.   Richie GINTHER usaOwen Racing Organisation 6+ 29.8
3.   Bruce MCLAREN nzlCooper Car Company 4+ 57.8
4.   Willy MAIRESSE belScuderia Ferrari SpA SEFAC 3+ 58.2
5.   Giancarlo BAGHETTI itaScuderia Ferrari SpA SEFAC 2+ 1:31.3
6.   Jo BONNIER swePorsche System Engineering 1+ 1 kolo
 
 
7.   Tony MAGGS zafCooper Car Company  + 1 kolo
8.   Lorenzo BANDINI itaScuderia Ferrari SpA SEFAC  + 2 kola
9.   Nino VACCARELLA itaScuderia SSS Republica di Vene  + 2 kola
10.   Carel-Godin DE BEAUFORT nldEcurie Maarsbergen  + 5 kol
11.   Phil HILL usaScuderia Ferrari SpA SEFAC  + 5 kol
12.   Masten GREGORY usaUDT-Laystall Racing Team  + 9 kol
 DNF    Dan GURNEY usaPorsche System Engineering  diferencial
 DNF    Riccardo RODRIGUEZ mexScuderia Ferrari SpA SEFAC  zapalování
 DNF    Innes IRELAND gbrUDT-Laystall Racing Team  zavěšení
 DNF    John SURTEES gbrYeoman Credit Racing Team  motor
 DNF    Roy SALVADORI gbrYeoman Credit Racing Team  motor
 DNF    Trevor TAYLOR gbrTeam Lotus  převodovka
 DNF    Tony SETTEMBER usaEmeryson Cars  motor
 DNF    Maurice TRINTIGNANT fraRob Walker Racing Team  zapalování
 DNF    Jim CLARK scoTeam Lotus  převodovka

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy