Roku 1962 se však psal jiný scénář. Šampionát vedl Graham Hill pronásledovaný rychlým Clarkem a motocyklová hvězda John Surtees začala pomalu vystrkovat růžky. Proto se nelze divit velkému zájmu, diváku přišlo přes 200 000.
Mnoho lidí sázelo na Jima Clarka, vlastně se přišli podívat na jeho čtvrté prvenství v řadě. Na tři předchozí dosáhl v nemistrovských závodech. Clark začal tradičně nejrychlejším časem v kvalifikaci. Start mu ale nevyšel a vedení převzal Brabham před Gurneyem a McLarenem. O spokojenosti samozřejmě nemohla být řeč, proto Clark už ve druhém kole zaútočil, ve třetím kole překonal Gurneye a ve čtvrtém si smlsnul na vedoucím Brabhamovi. To bylo ze strany Jima Clarka vše, od čtvrtého kola převzal čelo závodu, které až do cíle nepustil. Po belgické grand prix vybojoval druhé prvenství v kariéře a v šampionátu zčeřil hladinu, neboť se bodově přiblížil Grahamu Hillovi.
Graham Hill na startu
Ten si v Aintree sáhnul na samé dno svých schopností. S dalším domácím matadorem Surteesem sváděl souboj o každý metr. Druhé místo před vlastními fanoušky bylo pro oba piloty nesmírně cenné. Graham Hill po závodě uvedl, že absolvoval nejnáročnější závod ve své dosavadní kariéře. „V průběhu pětadvaceti kol jsem nenašel ani vteřinu volného času, abych si odstranil hmyz, který se mi dostal pod brýle a velmi mne obtěžoval,“ popsal své útrapy Graham Hill. A jak nakonec žhavý kandidát na titul dopadl? Svůj souboj s motocyklovou hvězdou a novým talentem dvoustopých vozidel Surteesem v posledním kole prohrál. Poslední kolo závodu nakousl na druhém místě, ale pod šachovnicovým praporkem zvedal ruku Surtees. O několik vteřin později se dobelhal Hill s poněkud chrchlajícím motorem. Ne, v tomto případě nešlo o technickou poruchu, tentokrát došel benzín.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jim CLARK | sco | Team Lotus | 1:53.6 | |
2. | John SURTEES | gbr | Yeoman Credit Racing Team | 1:54.2 | |
3. | Innes IRELAND | gbr | UDT-Laystall Racing Team | 1:54.4 | |
4. | Bruce MCLAREN | nzl | Cooper Car Company | 1:54.6 | |
5. | Graham HILL | gbr | Owen Racing Organisation | 1:54.6 | |
6. | Dan GURNEY | usa | Porsche System Engineering | 1:54.8 | |
7. | Jo BONNIER | swe | Porsche System Engineering | 1:55.2 | |
8. | Richie GINTHER | usa | Owen Racing Organisation | 1:55.2 | |
9. | Jack BRABHAM | aus | Brabham Racing Organisation | 1:55.4 | |
10. | Trevor TAYLOR | gbr | Team Lotus | 1:56.0 | |
11. | Roy SALVADORI | gbr | Yeoman Credit Racing Team | 1:56.2 | |
12. | Phil HILL | usa | Scuderia Ferrari SpA SEFAC | 1:56.2 | |
13. | Tony MAGGS | zaf | Cooper Car Company | 1:57.0 | |
14. | Masten GREGORY | usa | UDT-Laystall Racing Team | 1:57.2 | |
15. | Jackie LEWIS | gbr | Ecurie Galloise | 1:59.4 | |
16. | Ian BURGESS | gbr | Anglo American Equipe | 2:00.6 | |
17. | Carel-Godin DE BEAUFORT | nld | Ecurie Maarsbergen | 2:01.4 | |
18. | Tony SHELLY | gbr | John Dalton | 2:02.4 | |
19. | Tony SETTEMBER | usa | Emeryson Cars | 2:02.4 | |
20. | Jay CHAMBERLAIN | usa | Ecurie Excelsior | 2:03.4 | |
21. | Wolfgang SEIDEL | deu | Autosport Team Wolfgang Seidel | 2:11.6 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Jim CLARK | sco | Team Lotus | 9 | 2:26:20.8 | ||
2. | John SURTEES | gbr | Yeoman Credit Racing Team | 6 | + 49.2 | ||
3. | Bruce MCLAREN | nzl | Cooper Car Company | 4 | + 1:44.8 | ||
4. | Graham HILL | gbr | Owen Racing Organisation | + 1:56.8 | |||
5. | Jack BRABHAM | aus | Brabham Racing Organisation | 2 | + 1 kolo | ||
6. | Tony MAGGS | zaf | Cooper Car Company | 1 | + 1 kolo | ||
7. | Masten GREGORY | usa | UDT-Laystall Racing Team | + 1 kolo | |||
8. | Trevor TAYLOR | gbr | Team Lotus | + 1 kolo | |||
9. | Dan GURNEY | usa | Porsche System Engineering | + 2 kola | |||
10. | Jackie LEWIS | gbr | Ecurie Galloise | + 3 kola | |||
11. | Tony SETTEMBER | usa | Emeryson Cars | + 4 kola | |||
12. | Ian BURGESS | gbr | Anglo American Equipe | + 4 kola | |||
13. | Richie GINTHER | usa | Owen Racing Organisation | + 5 kol | |||
14. | Carel-Godin DE BEAUFORT | nld | Ecurie Maarsbergen | + 6 kol | |||
15. | Jay CHAMBERLAIN | usa | Ecurie Excelsior | + 9 kol | |||
16. | Innes IRELAND | gbr | UDT-Laystall Racing Team | + 14 kol | |||
DNF | Phil HILL | usa | Scuderia Ferrari SpA SEFAC | motor | |||
DNF | Roy SALVADORI | gbr | Yeoman Credit Racing Team | baterie | |||
DNF | Jo BONNIER | swe | Porsche System Engineering | diferenciál | |||
DNF | Wolfgang SEIDEL | deu | Autosport Team Wolfgang Seidel | brzdy | |||
DNF | Tony SHELLY | gbr | John Dalton | přehřívání |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ