Původní letiště bylo upraveno pro požadavky automobilových klání. Technicky náročný okruh „vyřídil“ mnoho monopostů, do cíle dojelo jen sedm vozů z celkových sedmnácti. Stirling Moss Sebring znal, v minulém roce zde zvítězil v závodech sportovních vozů. Proto jeho nejrychlejší čas v kvalifikaci nebyl až takovým překvapením.
Na druhém místě stál Jack Brabham a ke všeobecnému úžasu si třetí místo vybojoval Harry Schell na soukromém cooperu. Na základě výborného výsledku vznikly dohady i jisté neregulérnosti vozu. Ferrari podalo protest, protože Schell třetím místem odsunul Brookse do druhé řady. Avšak protest nebyl přijat a pořadí na startu zůstalo neměnné.
Poslední místo na startu si „vybojoval“ Rodger Ward, jenž dojel v Indianapolis 500 na druhém místě. Za vítězným Mossem zaostal o tři čtvrtě minuty. Na voze typu amerických midgetů neměl proti opravdovým monopostům šanci. Midgety jsou velmi jednoduché závodní stroje určené na prašné ovály. Jelikož model měl původní dvoustupňovou převodovku, musel Ward namontovat ještě jednu. Model Kurtis Kraft tedy disponoval dvěmi převodovkami.
Start se odehrál bez sebemenších problémů a Moss v první zatáčce vedl. Po dalších metrech začal Brabhamovi unikat a pokud by nezasáhla vyšší moc, neměl by proti němu nikdo šanci. Jenže vyšší moc zasáhla velice brzy. V pátém kole se Moss poroučel a bylo po nadějích. Opět…
O několik minut později se objevil v Brabhamově ruce další trumf. Brooks do jedné zatáčky až příliš přibrzdil, na což týmový kolega von Trips nedokázal včasně zareagovat. Německý hrabě narazil do Brookse a oba vozy vylétly z tratě. Von Trips se okamžitě vrátil na dráhu, ale Brooksovi to trvalo o něco déle. Hned na to zajel do depa opravit vůz a po výjezdu započal stíhací jízdu.
Mezitím Brabham s přehledem kontroloval vedení a nikam nespěchal. Zezadu ho jistil týmový kolega Bruce McLaren. V nájezdu do posledního kola vedl ještě Australan, ale pak přišel šok. Kilometr před cílem se cooper zakuckal a zastavil - došlo palivo. Brabham, už tak vyčerpán, vyskočil z monopostu a začal jej tlačit. Překvapený McLaren převzal vedení, na druhé místo se posunul Trintignant, který projel cílem jen o 0.6 vteřiny za Novozélanďanem.
Z počátku daleko poslední Brooks se stíhací jízdou vyšplhal až na třetí místo. Zcela na dně svých sil dovezl ferrari na čtvrtém místě. Je tedy jasné, že nebýt hloupé nehody na počátku závodu, Brooks by s přehledem vyhrál a získal titul šampióna.
Nakonec se tedy radoval celý tým Cooper. Brabham vyhrál mistrovství a Bruce McLaren první Grand Prix. Na dlouhou dobu se tak stal nejmladším vítězem, bylo mu 22 let a 80 dní.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Stirling MOSS | gbr | Rob Walker Racing Team | 3:00.0 | |
2. | Jack BRABHAM | aus | Cooper Car Company | 3:03.0 | |
3. | Harry SCHELL | usa | Ecurie Bleue | 3:05.2 | |
4. | Tony BROOKS | gbr | Scuderia Ferrari | 3:05.9 | |
5. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Rob Walker Racing Team | 3:06.0 | |
6. | Wolfgang VON TRIPS | deu | Scuderia Ferrari | 3:06.2 | |
7. | Cliff ALLISON | gbr | Scuderia Ferrari | 3:06.8 | |
8. | Phil HILL | usa | Scuderia Ferrari | 3:07.2 | |
9. | Innes IRELAND | gbr | Team Lotus | 3:08.2 | |
10. | Bruce MCLAREN | nzl | Cooper Car Company | 3:08.6 | |
11. | Roy SALVADORI | gbr | High Efficiency Motors | 3:12.0 | |
12. | Alan STACEY | gbr | Team Lotus | 3:13.8 | |
13. | Bob SAID | usa | Connaught Cars / Paul Emery | 3:27.3 | |
14. | Alessandro DE TOMASO | arg | Automobili OSCA | 3:28.0 | |
15. | George CONSTANTINE | usa | Mike Taylor | 3:30.6 | |
16. | Harry BLANCHARD | usa | Blanchard Automobiles | 3:32.7 | |
17. | Fritz D´OREY | bra | Camoradi International | 3:33.4 | |
18. | Phil CADE | usa | Soukromé Maserati | 3:39.0 | |
19. | Rodger WARD | usa | Leader Cards Inc | 3:43.8 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Bruce MCLAREN | nzl | Cooper Car Company | 8 | 2:12:35.7 | ||
2. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Rob Walker Racing Team | 7 | + 0.6 | ||
3. | Tony BROOKS | gbr | Scuderia Ferrari | 4 | + 3:00.9 | ||
4. | Jack BRABHAM | aus | Cooper Car Company | + 4:57.3 | |||
5. | Innes IRELAND | gbr | Team Lotus | 2 | + 3 kola | ||
6. | Wolfgang VON TRIPS | deu | Scuderia Ferrari | + 4 kola | |||
7. | Harry BLANCHARD | usa | Blanchard Automobiles | + 4 kola | |||
DNF | Roy SALVADORI | gbr | High Efficiency Motors | převodovka | |||
DNF | Cliff ALLISON | gbr | Scuderia Ferrari | spojka | |||
DNF | Rodger WARD | usa | Leader Cards Inc | spojka | |||
DNF | Alessandro DE TOMASO | arg | Automobili OSCA | brzdy | |||
DNF | Phil HILL | usa | Scuderia Ferrari | spojka | |||
DNF | Fritz D´OREY | bra | Camoradi International | únik oleje | |||
DNF | Harry SCHELL | usa | Ecurie Bleue | spojka | |||
DNF | George CONSTANTINE | usa | Mike Taylor | motor | |||
DNF | Stirling MOSS | gbr | Rob Walker Racing Team | převodovka | |||
DNF | Alan STACEY | gbr | Team Lotus | spojka | |||
DNF | Bob SAID | usa | Connaught Cars / Paul Emery | přehřívání | |||
DNF | Phil CADE | usa | Soukromé Maserati | motor | |||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
Maurice TRINTIGNANT |
Cooper T51 Climax 2.5 L4 |
3:05,000 | |||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ