I v Monte Carlu měl Francouz mezi prsty příliš velkou mezeru. Pole-position pro sebe ukořistil Stirling Moss. Jean Behra s Jackem Brabhamam ho v první řadě doplňovali. Behra podle zvyku skvěle odstartoval a ujal se vedení. Ovšem smůla ho provázela i v Monte Carlu, první pozici díky technickým problémům neudržel a nakonec odstoupil.
Moss se posunul do čela, Brabham na druhé místo a Phil Hill na třetí. Američan dostal hodiny a přepustil místo Schellovi na BRM. Avšak chybám nebyl konec. Hill se „přetočil“ ještě dvakrát, přesto dokázal dokončit závod na čtvrtém místě. A důvod těchto chyb? Do vozů Phila Hilla a Tonyho Brookse unikaly výfukové plyny, což mělo na jezdce neblahé účinky. Kvůli tomu Hill několikrát ztratil vládu nad vozem a Brooks během posledních patnácti kol zvracel do kokpitu.
Od 22. kola Stirling Moss neohroženě kroužil za vítězstvím. Jenže Angličan byl známý svou pověstí: vyždímat z vozu maximum. To se mu mnohokrát vymstilo. I letos v Monaku to nevyšlo. Pouhých 19. kol před cílem zajel s neposlušnou převodovkou do depa, kde se po krátké zastávce vrátil zpět na trať. Bohužel objel jen jedno kolo a pak definitivně odstoupil.
Překvapený Brabham zvítězil ve své první Grand Prix, takový výsledek podle vlastní slov vůbec nečekal. Počítal s třetím nebo čtvrtým místem, ale prvním? Tehdy ještě nikdo netušil, jakým směrem se bude nová sezóna vyvíjet a kdo se na jejím konci stane světovým šampiónem. Tony Brooks dokončil závod na pokraji sil druhý.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Stirling MOSS | gbr | Cooper Car Company | 1:39.6 | |
2. | Jean BEHRA | fra | Scuderia Ferrari | 1:40.0 | |
3. | Jack BRABHAM | aus | Cooper Car Company | 1:40.1 | |
4. | Tony BROOKS | gbr | Scuderia Ferrari | 1:41.0 | |
5. | Phil HILL | usa | Scuderia Ferrari | 1:41.3 | |
6. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Rob Walker Racing Team | 1:41.7 | |
7. | Jo BONNIER | swe | Owen Racing Organisation | 1:42.3 | |
8. | Roy SALVADORI | gbr | High Efficiency Motors | 1:42.4 | |
9. | Harry SCHELL | usa | Owen Racing Organisation | 1:43.0 | |
10. | Ron FLOCKHART | gbr | Owen Racing Organisation | 1:43.1 | |
11. | Masten GREGORY | usa | Cooper Car Company | 1:43.2 | |
12. | Wolfgang VON TRIPS | deu | Dr Ing F Porsche KG | 1:43.8 | |
13. | Bruce MCLAREN | nzl | Cooper Car Company | 1:43.9 | |
14. | Graham HILL | gbr | Team Lotus | 1:43.9 | |
15. | Cliff ALLISON | gbr | Scuderia Ferrari | 1:44.4 | |
16. | Bruce HALFORD | gbr | John Fisher | 1:44.8 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Jack BRABHAM | aus | Cooper Car Company | 9 | 2:55:51.3 | ||
2. | Tony BROOKS | gbr | Scuderia Ferrari | 6 | + 20.4 | ||
3. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Rob Walker Racing Team | 4 | + 2 kola | ||
4. | Phil HILL | usa | Scuderia Ferrari | 3 | + 3 kola | ||
5. | Bruce MCLAREN | nzl | Cooper Car Company | 2 | + 4 kola | ||
DNF | Roy SALVADORI | gbr | High Efficiency Motors | převodovka | |||
DNF | Stirling MOSS | gbr | Cooper Car Company | převodovka | |||
DNF | Ron FLOCKHART | gbr | Owen Racing Organisation | brzdy | |||
DNF | Harry SCHELL | usa | Owen Racing Organisation | palivová nádrž | |||
DNF | Jo BONNIER | swe | Owen Racing Organisation | brzdy | |||
DNF | Jean BEHRA | fra | Scuderia Ferrari | motor | |||
DNF | Graham HILL | gbr | Team Lotus | požár | |||
DNF | Masten GREGORY | usa | Cooper Car Company | převodvka | |||
DNF | Bruce HALFORD | gbr | John Fisher | kolize | |||
DNF | Cliff ALLISON | gbr | Scuderia Ferrari | kolize | |||
DNF | Wolfgang VON TRIPS | deu | Dr Ing F Porsche KG | kolize | |||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
Jack BRABHAM |
Cooper T51 Climax 2.5 L4 |
1:40,400 | |||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ