8. GP Itálie
Monza
8. září 1957
Stáj Ferrari po bojkotu Grand Prix Pescary byla zpět a sní se do Itálie dostavily týmy Vanwall a Maserati. Poprvé v kariéře získal pole-position Stewart Lewis-Evans na vanwallu, z boku jej chránili Moss s Brooksem, tedy první řada okupovaná britskými vozy. Fangio měl pátý titul mistra světa pojištěn a tak ze čtvrtého místa nikam nepospíchal. Do Monzy se vrátil i německý hrabě Wolfgang von Trips, pro Angličany přezdívaný Taffy.
Nejlépe odstartoval Moss, který udržel vedení před rychlým Behrou na maserati. Fangio se udržel ve vedoucí skupince a diváci mohli sledovat bitvu pěti vozů neustále se střídajících na čele. Do dvacátého kola z celkových sedmaosmdesáti se osmkrát měnil lídr závodu. Piloti využívali klasického závětří, které bylo na Monze nebo na okruhu v Remeši prakticky nepostradatelné. Ve dvacátém kole opustil tvrdé boje Brooks s vynechávajícím motorem.
Také Lewis-Evans neunikl klasickým vanwallovským problémům a zajel do depa. Počet jezdců ve vedoucí skupince se snížil na tři v pořadí Moss, Fangio a Behra. Statečný Francouz musel brzy pro nové pneumatiky, díky čemuž se na třetí místo posunul Schell. Ale nevydržel tam dlouho, vysokorychlostní okruh kladl na vozy velké nároky. Pak se ještě na třetím místě ocitnuli Collins a Hawthorn, nakonec se smál von Trips, který unikl jakýmkoliv problémům.
Stáj Ferrari po úspěchu v minulém ročníku hrála v sezóně až třetí housle. Velký konkurent jménem Maserati ji vystřídal na trůnu a dokonce i Vanwall podával lepší výkony než automobilka z Maranella. V příštím roce se mělo vše obrátit k lepšímu, bohužel za cenu nejvyšší – za lidské životy…
foto: www.f1-facts.com
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Stuart LEWIS-EVANS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 1:42.4 | |
2. | Stirling MOSS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 1:42.7 | |
3. | Tony BROOKS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 1:42.9 | |
4. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Officine Alfieri Maserati | 1:43.1 | |
5. | Jean BEHRA | fra | Officine Alfieri Maserati | 1:43.9 | |
6. | Harry SCHELL | usa | Officine Alfieri Maserati | 1:45.1 | |
7. | Peter COLLINS | gbr | Scuderia Ferrari | 1:45.3 | |
8. | Wolfgang VON TRIPS | deu | Scuderia Ferrari | 1:45.5 | |
9. | Luigi MUSSO | ita | Scuderia Ferrari | 1:45.7 | |
10. | Hans HERRMANN | deu | Scuderia Centro Sud | 1:46.1 | |
11. | Masten GREGORY | usa | Scuderia Centro Sud | 1:48.9 | |
12. | Giorgio SCARLATTI | ita | Officine Alfieri Maserati | 1:49.2 | |
13. | Jo BONNIER | swe | Scuderia Centro Sud | 1:49.7 | |
14. | Bruce HALFORD | gbr | Soukromé Maserati | 1:51.6 | |
15. | Francesco GODIA | esp | Francesco Godia-Sales | 1:52.2 | |
16. | Andre SIMON | fra | Ottoronio Volonterio | 1:52.8 | |
17. | Luigi PIOTTI | ita | Soukromé Maserati | 1:52.9 | |
18. | Horace GOULD | gbr | Soukromé Maserati | 1:53.7 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Stirling MOSS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 8 | 2:35.03.9 | ||
2. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Officine Alfieri Maserati | + 41.2 | |||
3. | Wolfgang VON TRIPS | deu | Scuderia Ferrari | 4 | + 2 kola | ||
4. | Masten GREGORY | usa | Scuderia Centro Sud | 3 | + 3 kola | ||
5. | Harry SCHELL | usa | Officine Alfieri Maserati | 1 | + 3 kola | ||
5. | Giorgio SCARLATTI | ita | Officine Alfieri Maserati | 1 | + 3 kola | ||
6. | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | + 4 kola | |||
7. | Tony BROOKS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 1 | + 5 kol | ||
8. | Luigi MUSSO | ita | Scuderia Ferrari | + 5 kol | |||
9. | Francesco GODIA | esp | Francesco Godia-Sales | + 6 kol | |||
10. | Horace GOULD | gbr | Soukromé Maserati | + 9 kol | |||
DNF | Andre SIMON | fra | Ottoronio Volonterio | + 14 kol | |||
DNF | Peter COLLINS | gbr | Scuderia Ferrari | motor | |||
DNF | Jean BEHRA | fra | Officine Alfieri Maserati | přehřívání | |||
DNF | Stuart LEWIS-EVANS | gbr | Vanderwell Products Ltd | palivová nádrž | |||
DNF | Bruce HALFORD | gbr | Soukromé Maserati | motor | |||
DNF | Jo BONNIER | swe | Scuderia Centro Sud | přehřívání | |||
DNF | Luigi PIOTTI | ita | Soukromé Maserati | motor |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ