1957 Itálie: Zelená sřídá červenou

Enzo Ferrari musel rudnout záchvatem hněvu. Na domácí půdě, před zraky mnoha tifosi mu „garážmistr“ Tony Vanderwall udělil tvrdou lekci.

8. GP Itálie
Monza
8. září 1957

 

Stáj Ferrari po bojkotu Grand Prix Pescary byla zpět a sní se do Itálie dostavily týmy Vanwall a Maserati. Poprvé v kariéře získal pole-position Stewart Lewis-Evans na vanwallu, z boku jej chránili Moss s Brooksem, tedy první řada okupovaná britskými vozy. Fangio měl pátý titul mistra světa pojištěn a tak ze čtvrtého místa nikam nepospíchal. Do Monzy se vrátil i německý hrabě Wolfgang von Trips, pro Angličany přezdívaný Taffy.
 
Nejlépe odstartoval Moss, který udržel vedení před rychlým Behrou na maserati. Fangio se udržel ve vedoucí skupince a diváci mohli sledovat bitvu pěti vozů neustále se střídajících na čele. Do dvacátého kola z celkových sedmaosmdesáti se osmkrát měnil lídr závodu. Piloti využívali klasického závětří, které bylo na Monze nebo na okruhu v Remeši prakticky nepostradatelné. Ve dvacátém kole opustil tvrdé boje Brooks s vynechávajícím motorem.

Také Lewis-Evans neunikl klasickým vanwallovským problémům a zajel do depa. Počet jezdců ve vedoucí skupince se snížil na tři v pořadí Moss, Fangio a Behra. Statečný Francouz musel brzy pro nové pneumatiky, díky čemuž se na třetí místo posunul Schell. Ale nevydržel tam dlouho, vysokorychlostní okruh kladl na vozy velké nároky. Pak se ještě na třetím místě ocitnuli Collins a Hawthorn, nakonec se smál von Trips, který unikl jakýmkoliv problémům.

Stáj Ferrari po úspěchu v minulém ročníku hrála v sezóně až třetí housle. Velký konkurent jménem Maserati ji vystřídal na trůnu a dokonce i Vanwall podával lepší výkony než automobilka z Maranella. V příštím roce se mělo vše obrátit k lepšímu, bohužel za cenu nejvyšší – za lidské životy…

foto: www.f1-facts.com
GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Stuart LEWIS-EVANS gbrVanderwell Products Ltd1:42.4
2.   Stirling MOSS gbrVanderwell Products Ltd1:42.7
3.   Tony BROOKS gbrVanderwell Products Ltd1:42.9
4.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati1:43.1
5.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati1:43.9
6.   Harry SCHELL usaOfficine Alfieri Maserati1:45.1
7.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari1:45.3
8.   Wolfgang VON TRIPS deuScuderia Ferrari1:45.5
9.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari1:45.7
10.   Hans HERRMANN deuScuderia Centro Sud1:46.1
11.   Masten GREGORY usaScuderia Centro Sud1:48.9
12.   Giorgio SCARLATTI itaOfficine Alfieri Maserati1:49.2
13.   Jo BONNIER sweScuderia Centro Sud1:49.7
14.   Bruce HALFORD gbrSoukromé Maserati1:51.6
15.   Francesco GODIA espFrancesco Godia-Sales1:52.2
16.   Andre SIMON fraOttoronio Volonterio1:52.8
17.   Luigi PIOTTI itaSoukromé Maserati1:52.9
18.   Horace GOULD gbrSoukromé Maserati1:53.7

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Stirling MOSS gbrVanderwell Products Ltd 82:35.03.9
 
 
2.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati  + 41.2
3.   Wolfgang VON TRIPS deuScuderia Ferrari 4+ 2 kola
4.   Masten GREGORY usaScuderia Centro Sud 3+ 3 kola
5.   Harry SCHELL usaOfficine Alfieri Maserati 1+ 3 kola
5.   Giorgio SCARLATTI itaOfficine Alfieri Maserati 1+ 3 kola
 
 
6.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari  + 4 kola
7.   Tony BROOKS gbrVanderwell Products Ltd 1+ 5 kol
 
 
8.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari  + 5 kol
9.   Francesco GODIA espFrancesco Godia-Sales  + 6 kol
10.   Horace GOULD gbrSoukromé Maserati  + 9 kol
 DNF    Andre SIMON fraOttoronio Volonterio  + 14 kol
 DNF    Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari  motor
 DNF    Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati  přehřívání
 DNF    Stuart LEWIS-EVANS gbrVanderwell Products Ltd  palivová nádrž
 DNF    Bruce HALFORD gbrSoukromé Maserati  motor
 DNF    Jo BONNIER sweScuderia Centro Sud  přehřívání
 DNF    Luigi PIOTTI itaSoukromé Maserati  motor

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy