1957 Francie: Argentinský hattrick

Grand Prix Belgie a Nizozemí se v 8. ročníku mistrovství světa nekonaly. Oba závody byly zrušeny, protože pořadatelé se dostali do finančních problémů a nesehnali dostatek peněz.

4. GP Francie
Rouen Les Essarts
7. července 1957

Celý seriál formule 1 tak čekal dlouhých šest měsíců na další podnik konaný v Rouenu při příležitosti Grand Prix Francie. Mohlo by se zdát, že taková doba přiláká do země galského kohouta spoustu účastníků, ale opak byl pravdou. Na startu se sešlo dohromady jen patnáct jezdců. Chyběla například silná dvojka Vanwallu, Stirling Moss a Tony Brooks. Moss onemocněl zánětem dutin a týmový kolega Brooks se zotavoval ze zranění, které si přivodil v Le Mans. Na jejich místo dosadil Tony Vandervell angličany Stuarta Lewis-Evanse a utečence z BRM, Roye Salvadoriho. Jezdecké pole se skládalo i z jediného amerického nováčka. Byl jím Herbert McKay-Fraser na BRM. Bohužel Američan zahynul o týden později v Remeši při závodě F2.

Fangio zajel v tréninku nejrychlejší čas a podle práva se postavil na pole-position, druhému maserati patřící Behrovi náležela druhá pozice. Ten po mávnutí francouzské národní vlajky nejlépe zareagoval a chudé startovní pole dovedl z kopce dolů do ostré vracečky. Nedlouho potom zužitkoval sílu motoru Lancia-Ferrari Luigi Musso a v prostoru startu a cíle byl již na čele sledovaný Behrou, Fangiem, Collinsem, Schellem a McKay-Fraserem, který měl velmi rychlý start. Ve druhém kole Fangio úspěšně zaútočil na Behru, v následujícím překonal Mussa a vyrazil za obhajobou dalšího titulu.

Ron Flockhart na BRM se štěstím unikl těžkému zranění, když havaroval ve vysoké rychlosti. O štěstí již nemohl mluvit jeho vůz, který byl naprosto zdemolován. Jean Behra stále čekal na své první vítězství v rámci mistrovství světa, několikrát velmi často vévodil startovnímu poli, ale do cíle jej nikdy úspěšně nedovedl. Ani ve Francii, kdy v polovině prvního kola ztratil první pozici, se nerýsovalo prvenství, nýbrž jen paběrkování bodů. Behru předjel i Collins a nakonec Hawthorn. Do šachovnicového praporku se již na pořadí nic neměnilo a Fangio bral potřetí maximální počet bodů za vítězství.

foto: www.f1-facts.com
GP Francie (Circuit Rouen Les Essarts)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati2:21.5
2.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati2:22.6
3.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari2:22.7
4.   Harry SCHELL usaOfficine Alfieri Maserati2:23.2
5.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari2:23.3
6.   Roy SALVADORI gbrVanderwell Products Ltd2:25.1
7.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari2:25.9
8.   Maurice TRINTIGNANT fraScuderia Ferrari2:25.9
9.   Carlos MENDITEGUY argOfficine Alfieri Maserati2:26.1
10.   Stuart LEWIS-EVANS gbrVanderwell Products Ltd2:27.6
11.   Ron FLOCKHART gbrOwen Racing Organisation2:27.8
12.   Herbert MACKAY-FRASER usaOwen Racing Organisation2:29.9
13.   Jack BRABHAM ausCooper Car Company2:30.9
14.   Horace GOULD gbrSoukromé Maserati2:35.0
15.   Michael MACDOWEL gbrCooper Car Company2:38.6

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Francie (Circuit Rouen Les Essarts)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati 83:07:46.4
2.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari 7+ 50.8
3.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari 4+ 2:06.0
4.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari 3+ 1 kolo
5.   Harry SCHELL usaOfficine Alfieri Maserati 2+ 7 kol
 
 
6.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati  + 8 kol
7.   Jack BRABHAM ausCooper Car Company  + 9 kol
7.   Michael MACDOWEL gbrCooper Car Company  + 9 kol
 DNF    Stuart LEWIS-EVANS gbrVanderwell Products Ltd  řízení
 DNF    Carlos MENDITEGUY argOfficine Alfieri Maserati  motor
 DNF    Roy SALVADORI gbrVanderwell Products Ltd  motor
 DNF    Herbert MACKAY-FRASER usaOwen Racing Organisation  převodovka
 DNF    Maurice TRINTIGNANT fraScuderia Ferrari  induktor
 DNF    Horace GOULD gbrSoukromé Maserati  zadní náprava
 DNF    Ron FLOCKHART gbrOwen Racing Organisation  nehoda

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy