1956 Argentina: Maestro nemá konkurenci

Úvodní Grand Prix roku byla svědkem souboje značek Maserati – Ferrari. Všechny ostatní stáje se rozhodly podnik v Argentině vynechat.

1. GP Argentiny
Buenos Aires
22. ledna 1956

 

Kromě silné čtverky Ferrari (Fangio, Collins, Musso, Castellotti), dostal šanci usednout za volant červeného vozu Belgičan Olivier Gendebien, kterého v budoucnu čekala úspěšná kariéra ve sportovních vozech. Stirlinga Mosse a Jeana Behru doplnili u Maserati Jose-Froilan Gonzales, Carlos Menditeguy a Chico Landi. Mike Hawthorn se rozhodl startovat na voze britské konstrukce. Podepsal proto smlouvu se Sirem Alfredem Owenem, ale nový model BRM ještě nebyl připraven. Owen proto přelakoval červené Maserati 250F na zelenou a poslal Hawthorna do Argentiny vstříc úspěchu. Hawthorn nakonec dokončil závod na čtvrtém místě. Kdo mohl tušit, že právě dosáhl svého nejlepšího umístění v sezóně.

Stirling Moss doufal ve své druhé vítězství v kariéře, ale jeho naděje částečně zmařila nešťastná příhoda před závodem. Při tlačení vozu na start stál Moss příliš blízko a jeho mechanici mu neopatrně přejeli nohu.

Gonzales předvedl z pátého místa excelentní start a v prvním kole šel do vedení. Brzy jej předjel krajan Menditeguy, který ve formuli 1 debutoval. Na čele jezdil necelých čtyřicet kol, avšak jeho spanilou jízdu přerušila porucha motoru. Moss navzdory velkým bolestem předjel Castellottiho, Gonzalese a Mussa. Fangio nepředváděl klasickou dominantní jízdu a zůstával v pozadí, věděl že není kam spěchat. Jenže v 23. kole zastavil v depu s poruchou přívodu paliva.

Gonzales nezůstal na trati o nic déle, v 25. kole se přidal na seznam odstoupivších jezdců. Mezitím byl Musso povolán do depa, kde předal vůz Fangiovi. Ani vedoucí Moss a druhý Castellotti neměli předurčeno dokončit argentinskou Grand Prix. V 67. kole převzal vedení domácí Maestro a navzdory chybě a následnému smyku dokázal po třech hodinách projet cílem jako vítěz.

Závod měl bohužel ještě dohru u zeleného stolu. Maserati podalo protest proti Fangiovi, který byl po smyku roztlačen díky cizí pomoci. Protest byl však zanedlouho zamítnut.

Foto: www.f1-facts.com
GP Argentiny (Autodromo Oscar Alferedo Galve)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argScuderia Ferrari1:42.5
2.   Eugenio CASTELLOTTI itaScuderia Ferrari1:44.7
3.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari1:44.7
4.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati1:45.1
5.   Jose - Froilan GONZALES argOfficine Alfieri Maserati1:45.2
6.   Carlos MENDITEGUY argOfficine Alfieri Maserati1:45.6
7.   Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati1:45.9
8.   Mike HAWTHORN gbrOwen Racing Organisation1:47.4
9.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari1:47.7
10.   Olivier GENDEBIEN belScuderia Ferrari1:50.4
11.   Chico LANDI braOfficine Alfieri Maserati1:52.1
12.   Luigi PIOTTI itaLuigi Piotti1:57.9
13.   Alberto URIA uryAlberto Uria-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Argentiny (Autodromo Oscar Alferedo Galve)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argScuderia Ferrari 53:00:03.7
1.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari 43:00:03.7
2.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati 6+ 24.4
3.   Mike HAWTHORN gbrOwen Racing Organisation 4+ 2 kola
4.   Chico LANDI braOfficine Alfieri Maserati 1,5+ 6 kol
4.   Gerino GERINI itaOfficine Alfieri Maserati 1,5+ 6 kol
5.   Olivier GENDEBIEN belScuderia Ferrari 2+ 7 kol
 
 
6.   Alberto URIA uryAlberto Uria  + 10 kol
 DNF    Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati  motor
 DNF    Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari  nehoda
 DNF    Luigi PIOTTI itaLuigi Piotti  nehoda
 DNF    Carlos MENDITEGUY argOfficine Alfieri Maserati  hnací řídel
 DNF    Eugenio CASTELLOTTI itaScuderia Ferrari  převodovka
 DNF    Jose - Froilan GONZALES argOfficine Alfieri Maserati  motor

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy