1. GP Argentiny
Buenos Aires
22. ledna 1956
Kromě silné čtverky Ferrari (Fangio, Collins, Musso, Castellotti), dostal šanci usednout za volant červeného vozu Belgičan Olivier Gendebien, kterého v budoucnu čekala úspěšná kariéra ve sportovních vozech. Stirlinga Mosse a Jeana Behru doplnili u Maserati Jose-Froilan Gonzales, Carlos Menditeguy a Chico Landi. Mike Hawthorn se rozhodl startovat na voze britské konstrukce. Podepsal proto smlouvu se Sirem Alfredem Owenem, ale nový model BRM ještě nebyl připraven. Owen proto přelakoval červené Maserati 250F na zelenou a poslal Hawthorna do Argentiny vstříc úspěchu. Hawthorn nakonec dokončil závod na čtvrtém místě. Kdo mohl tušit, že právě dosáhl svého nejlepšího umístění v sezóně.
Stirling Moss doufal ve své druhé vítězství v kariéře, ale jeho naděje částečně zmařila nešťastná příhoda před závodem. Při tlačení vozu na start stál Moss příliš blízko a jeho mechanici mu neopatrně přejeli nohu.
Gonzales předvedl z pátého místa excelentní start a v prvním kole šel do vedení. Brzy jej předjel krajan Menditeguy, který ve formuli 1 debutoval. Na čele jezdil necelých čtyřicet kol, avšak jeho spanilou jízdu přerušila porucha motoru. Moss navzdory velkým bolestem předjel Castellottiho, Gonzalese a Mussa. Fangio nepředváděl klasickou dominantní jízdu a zůstával v pozadí, věděl že není kam spěchat. Jenže v 23. kole zastavil v depu s poruchou přívodu paliva.
Gonzales nezůstal na trati o nic déle, v 25. kole se přidal na seznam odstoupivších jezdců. Mezitím byl Musso povolán do depa, kde předal vůz Fangiovi. Ani vedoucí Moss a druhý Castellotti neměli předurčeno dokončit argentinskou Grand Prix. V 67. kole převzal vedení domácí Maestro a navzdory chybě a následnému smyku dokázal po třech hodinách projet cílem jako vítěz.
Závod měl bohužel ještě dohru u zeleného stolu. Maserati podalo protest proti Fangiovi, který byl po smyku roztlačen díky cizí pomoci. Protest byl však zanedlouho zamítnut.
Foto: www.f1-facts.com
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Scuderia Ferrari | 1:42.5 | |
2. | Eugenio CASTELLOTTI | ita | Scuderia Ferrari | 1:44.7 | |
3. | Luigi MUSSO | ita | Scuderia Ferrari | 1:44.7 | |
4. | Jean BEHRA | fra | Officine Alfieri Maserati | 1:45.1 | |
5. | Jose - Froilan GONZALES | arg | Officine Alfieri Maserati | 1:45.2 | |
6. | Carlos MENDITEGUY | arg | Officine Alfieri Maserati | 1:45.6 | |
7. | Stirling MOSS | gbr | Officine Alfieri Maserati | 1:45.9 | |
8. | Mike HAWTHORN | gbr | Owen Racing Organisation | 1:47.4 | |
9. | Peter COLLINS | gbr | Scuderia Ferrari | 1:47.7 | |
10. | Olivier GENDEBIEN | bel | Scuderia Ferrari | 1:50.4 | |
11. | Chico LANDI | bra | Officine Alfieri Maserati | 1:52.1 | |
12. | Luigi PIOTTI | ita | Luigi Piotti | 1:57.9 | |
13. | Alberto URIA | ury | Alberto Uria | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Scuderia Ferrari | 5 | 3:00:03.7 | ||
1. | Luigi MUSSO | ita | Scuderia Ferrari | 4 | 3:00:03.7 | ||
2. | Jean BEHRA | fra | Officine Alfieri Maserati | 6 | + 24.4 | ||
3. | Mike HAWTHORN | gbr | Owen Racing Organisation | 4 | + 2 kola | ||
4. | Chico LANDI | bra | Officine Alfieri Maserati | 1,5 | + 6 kol | ||
4. | Gerino GERINI | ita | Officine Alfieri Maserati | 1,5 | + 6 kol | ||
5. | Olivier GENDEBIEN | bel | Scuderia Ferrari | 2 | + 7 kol | ||
6. | Alberto URIA | ury | Alberto Uria | + 10 kol | |||
DNF | Stirling MOSS | gbr | Officine Alfieri Maserati | motor | |||
DNF | Peter COLLINS | gbr | Scuderia Ferrari | nehoda | |||
DNF | Luigi PIOTTI | ita | Luigi Piotti | nehoda | |||
DNF | Carlos MENDITEGUY | arg | Officine Alfieri Maserati | hnací řídel | |||
DNF | Eugenio CASTELLOTTI | ita | Scuderia Ferrari | převodovka | |||
DNF | Jose - Froilan GONZALES | arg | Officine Alfieri Maserati | motor |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ