1956: Úvod do sezóny

Nový ročník formule 1 je za dveřmi. Na diváky čekala vzrušující sezóna v podobě bojů mezi Juanem-Manuelem Fangiem a „gentlemanem“ roku, Peterem Collinsem.

Po odstoupení značky Mercedes z automobilového sportu se její dvě hvězdy ocitly bez angažmá. Avšak netrvalo dlouho a o Fangia s Mossem projevily zájem dvě italské značky. Sestavu Ferrari posílil Juan Manuel Fangio, který se tak přidal k mladému talentovanému Angličanovi Peteru Collinsovi, Luigi Mussovi a Eugeniu Castellotimu. Konstruktér vozů, Aurelino Lampredi již podle Ferrariho názoru nebyl schopen připravit vítězný monopost a vztah mezi těmito muži klesl na bod mrazu. Enza Ferrariho nejvíce trápilo Maserati 250F, které nabývalo na rychlosti a konkurenceschopnosti.

Italská stáj se vzpínajícím se koníkem ve znaku však našla záchranu. Odstupující Lancie přenechala 26. června 1955 všechen svůj materiál Ferrarimu, který se s Lancií D50 zúčastnil posledního závodu ročníku. Nicméně Grand Prix Itálie skončila fiaskem, kdy po problémech s pneumatikami Farina s Villoresim raději nestartovali. Aurelino Lampredi opustil stáj ve zlém a na jeho místo přišel inženýr Fraschetti, jenž spolupracoval s Vitorem Janem, jedním z nejlepších konstruktérů závodních vozů všech dob. Model Lancia-Ferrari D50 doznal menších změn. Palivové nádrže po bocích monopostu splynuly se samotným trupem,  z čehož vznikl poměrně robustní vzhled.

Stirling Moss nenásledoval svého učitele a vydal se opačným směrem, získal opětovné angažmá u konkurenční stáje Maserati. Spolu s ním do modelu 250F usedal Franzouc Jean Behra a mladík z Bologně, Cesar Perdisa. V průběhu roku se z bídy vyprostila anglická národní hrdost, tým BRM. Dokonce i Vanwall nabíral rychlost a nezůstal v pozadí. Při příležitosti Grand Prix Francie se vrátila legenda s velkým „L“. Poprvé a bohužel také naposledy zazněl z depa zvuk motoru Bugatti. Ovšem s patronem Ettorem Bugattim, který zemřel 21. srpna 1949, měl vůz společné jen jméno. Konstrukce Gioachina Colomba, Typ 251 byla bezesporu odvážná, neboť motor ležel za zády jezdce v příčné poloze. Ve Francii za volant usedl Maurice Trintignant, ale odpadl pro technickou závadu. Bylo to poslední vystoupení modrého vozu z Mosheimu. Na dokončení vývoje totiž nezbývaly finance.

První závod se konal na domácí půdě Juana-Manuela Fangia. A jak dopadl? Nechte se překvapit…

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy