Účelem akce bylo připomenutí značky Mercedes-Benz a její obchodní propagace. Stříbrné šípy vyhrály deset závodů, třikrát byly poraženy a jen jedinkrát nedojel ani jeden vůz do cíle. Na konci roku zahalila mercedesy bílá plachta. Ceremoniál se neobešel bez zklamání a Neubauerových slz.
Avšak ještě před tímto smutným odchodem se konal závěrečný podnik sezóny – Grand Prix Itálie. Ke stávajícímu okruhu byl vybudován velký ovál po vzoru Indianapolis, ovšem s mnohem výraznějším klopením než v USA. Délka tratě tak vzrostla z původních šesti kilometrů na deset a nejrychlejší kolo, které v kvalifikaci zajel Juan Manuel Fangio, trvalo dvě a tři čtvrtě minuty.
Klopení brzy způsobovalo potíže. První kdo na to doplatil byl Giuseppe Farina. Ve vysoké rychlosti dostala jeho Lancia D50 defekt pneumatiky. Lancia sice na formuli 1 již zanevřela, ale Enzo Ferrari získal veškerý její materiál a Farina s Villoresim byli prvními, kteří mohli okusit její jízdní vlastnosti. Bohužel nová dráha s klopenými zatáčkami působila na pneumatiky Lancie nadměrné přetížení a tak Farina s Villoresim vyjeli jen do kvalifikace. Závodu se z bezpečnostních důvodů nezúčastnili. Ostatní Ferrariho jezdci startovali na klasickém modelu 555.
Fangio startoval z pole-position a v závodě po celou dobu vedl až na jedno kolo. Při osmém průjezdu kolem depa se do čela prodral Moss a deset kilometrů vydržel na prvním místě. Pak jej Fangio opět překonal a po zbytek odpoledne před sebe již nikoho nepustil. V 19. kole zajel Angličan do depa s rozbitým předním sklem, které mu bránilo v řádném výhledu. Po opravě se vrátil zpět a ve snaze dohnat co ztratil nasadil vysoké tempo. Rychlou jízdu nevydržel jeho motor a v 27. kole definitivně odstoupil.
Také Karl Kling vyšel v Itálii naprázdno. Převodovka stříbrného šípu přestala poslouchat a Kling odstoupil. Díky četným potížím soupeřů se Piero Tarufi, startující z devátého místa, postupně prosadil až za Fangia a doplnil tak poslední vítězný triumf mercedesů v závěrečném závodě. Třetí, s výrazným odstupem, dojel k radosti domácích tifosi Eugenio Castellotti na ferrari.
Juan Manuel Fangio slavil svůj třetí titul mistra světa a překonal zesnuvšího Alberta Ascariho, který dominoval v letech 1952-1953. Ovšem i Fangiův úspěch znamenal v jeho zemi potíže. Během zimy byl po pádu Peronova režimu vyšetřován novou vládou z údajné korupční Peronovi politické podpory Fangiovi kariéry. Trvalo celé čtyři roky, než byl argentinský mistr světa očištěn.
V sezóně 1955 se započítávalo 5 nejlepších výsledků ze 7 závodů.
Kompletní výsledky šampionátu najdete v sekci průběžné pořadí.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Daimler Benz AG | 2:46.5 | |
2. | Stirling MOSS | gbr | Daimler Benz AG | 2:46.8 | |
3. | Karl KLING | deu | Daimler Benz AG | 2:48.3 | |
4. | Eugenio CASTELLOTTI | ita | Scuderia Ferrari | 2:49.6 | |
5. | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | 2:49.9 | |
6. | Jean BEHRA | fra | Officine Alfieri Maserati | 2:50.1 | |
7. | Roberto MIERES | arg | Officine Alfieri Maserati | 2:51.1 | |
8. | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | 2:51.6 | |
9. | Piero TARUFFI | ita | Daimler Benz AG | 2:51.8 | |
10. | Luigi MUSSO | ita | Officine Alfieri Maserati | 2:52.1 | |
11. | Peter COLLINS | gbr | Officine Alfieri Maserati | 2:55.3 | |
12. | Umberto MAGLIOLI | ita | Scuderia Ferrari | 2:55.4 | |
13. | Harry SCHELL | usa | Vanderwell Products Ltd | 2:55.5 | |
14. | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | 2:56.2 | |
15. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Scuderia Ferrari | 2:56.3 | |
16. | Carlos MENDITEGUY | arg | Officine Alfieri Maserati | 2:58.4 | |
17. | Ken WHARTON | gbr | Vanderwell Products Ltd | 2:59.5 | |
18. | Hernando DA SILVA RAMOS | fra | Equipe Gordini | 2:59.8 | |
19. | Jacques POLLET | fra | Equipe Gordini | 2:59.9 | |
20. | John FITCH | usa | Stirling Moss Ltd | 3:03.1 | |
21. | Horace GOULD | gbr | Officine Alfieri Maserati | 3:05.2 | |
22. | Jean LUCAS | fra | Equipe Gordini | 3:15.9 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Daimler Benz AG | 8 | 2:25:04.4 | ||
2. | Piero TARUFFI | ita | Daimler Benz AG | 6 | + 0.7 | ||
3. | Eugenio CASTELLOTTI | ita | Scuderia Ferrari | 4 | + 46.2 | ||
4. | Jean BEHRA | fra | Officine Alfieri Maserati | 3 | + 3:57.5 | ||
5. | Carlos MENDITEGUY | arg | Officine Alfieri Maserati | 2 | + 1 kolo | ||
6. | Umberto MAGLIOLI | ita | Scuderia Ferrari | + 1 kolo | |||
7. | Roberto MIERES | arg | Officine Alfieri Maserati | + 2 kola | |||
8. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Scuderia Ferrari | + 3 kola | |||
9. | John FITCH | usa | Stirling Moss Ltd | + 4 kola | |||
DNF | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | převodovka | |||
DNF | Karl KLING | deu | Daimler Benz AG | převodovka | |||
DNF | Horace GOULD | gbr | Officine Alfieri Maserati | olejová pumpa | |||
DNF | Luigi MUSSO | ita | Officine Alfieri Maserati | převodovka | |||
DNF | Stirling MOSS | gbr | Daimler Benz AG | 1 | motor | ||
DNF | Jacques POLLET | fra | Equipe Gordini | motor | |||
DNF | Hernando DA SILVA RAMOS | fra | Equipe Gordini | palivo | |||
DNF | Peter COLLINS | gbr | Officine Alfieri Maserati | motor | |||
DNF | Harry SCHELL | usa | Vanderwell Products Ltd | náprava | |||
DNF | Jean LUCAS | fra | Equipe Gordini | motor | |||
DNF | Ken WHARTON | gbr | Vanderwell Products Ltd | přívod paliva | |||
DNF | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | pneumatiky | |||
DNF | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | pneumatiky |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ