Díky absenci těchto dvou týmů se v Belgii odehrával rovný souboj mezi stájemi Ferrari a Maserati. Úlohu rozšíření jezdeckého pole zajišťovalo pouze Gordini. Z výsledku kvalifikace byl nejvíce spokojený Fangio na maserati, který měl do závodu vyrazit z prvního místa. Vedle něj se postavil Gonzales a na vnější straně číhající Farina. Z druhé řady startoval Hawthorn, Marimon a Andre Pilette s Jeanem Behrou, oba na gordini.
Gonzales nejlépe vyrazil a vedl celé pole. Bohužel musel na konci prvního kola zajet do depa s poruchou motoru. Farina se objevil v čele, ale i přes svůj nejlepší výkon nedokázal za zády udržet Fangia a od třetího kola byl již druhý. Ani Marimon nevydržel příliš dlouho na trati a brzy odstoupil. Dramatické chvíle na startu zažil Roberto Mieres, jehož vůz zachvátil oheň. Argentinec to odnesl jen s lehčími popáleninami na těle.
Fangio byl ve svém živlu a pomalu se odpoutal od pronásledovatelů. Sedm kol jezdil v čele, než přišel nečekaný problém. Jeho ochranným brýlím nevydržel kožený řemínek a utrhl se. Fangio zajel do depa pro nové, přičemž jej ve vedení vystřídal Farina. Argentinec zahájil stíhací jízdu a ve 13. kole měl bývalého týmového kolegu před sebou. Na Fangia se usmálo štěstí v podobě Farinových problémů s motorem. Od té chvíle převzal znovu první místo, které již nikomu nepřepustil.
Hawthorn podával nepřesvědčivý výkon a proto jej ve 20. kole vystřídal volný Gonzales. Jeho smůla ve Spa však nadále pokračovala, tentokrát byly na vině výfukové plyny. Z prasklého výfuku proudily zplodiny do kokpitu a Gonzales musel v depu opět zastavovat. K jeho štěstí se jednalo o předposlední kolo a proto byl spolu s Hawthornem klasifikován na čtvrtém místě. Díky problémům předních jezdců postoupil na druhé místo Trintignant na ferrari a třetí skončil Moss na maserati.
Snad o první pokus v historii formule 1 o pořízení záběrů z jízdy se pokusil Emanuel de Graffenried. Na voze měl připevněnou kameru a do závodu odstartoval jako poslední. Nebyl však oficiálním účastníkem Grand prix Belgie a po pár kolech zajel do depa předat záběry z kamery.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Officine Alfieri Maserati | 4:22.1 | |
2. | Jose - Froilan GONZALES | arg | Scuderia Ferrari | 4:23.6 | |
3. | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | 4:26.0 | |
4. | Onofre MARIMON | arg | Officine Alfieri Maserati | 4:27.6 | |
5. | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | 4:29.4 | |
6. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Scuderia Ferrari | 4:30.0 | |
7. | Jean BEHRA | fra | Equipe Gordini | 4:34.5 | |
8. | Andre PILLETE | bel | Equipe Gordini | 4:40.0 | |
9. | Stirling MOSS | gbr | Equipe Moss | 4:40.8 | |
10. | Paul FRERE | bel | Equipe Gordini | 4:42.0 | |
11. | Sergio MANTOVANI | ita | Officine Alfieri Maserati | 4:43.2 | |
13. | Roberto MIERES | arg | Soukromé Maserati | 4:46.5 | |
14. | Jacques SWATERS | bel | Ecurie Francorchamps | 4:54.2 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Officine Alfieri Maserati | 9 | 2:44:42.4 | ||
2. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Scuderia Ferrari | 6 | + 24.2 | ||
3. | Stirling MOSS | gbr | Equipe Moss | 4 | + 1 kolo | ||
4. | Jose - Froilan GONZALES | arg | Scuderia Ferrari | + 1 kolo | |||
4. | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | 1,5 | + 1 kolo | ||
5. | Andre PILLETE | bel | Equipe Gordini | 2 | + 1 kolo | ||
6. | Princ BIRA | tha | Prince Bira | + 1 kolo | |||
7. | Sergio MANTOVANI | ita | Officine Alfieri Maserati | + 2 kola | |||
DNF | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | zapalování | |||
DNF | Paul FRERE | bel | Equipe Gordini | motor | |||
DNF | Jean BEHRA | fra | Equipe Gordini | zavěšení | |||
DNF | Onofre MARIMON | arg | Officine Alfieri Maserati | motor | |||
DNF | Jacques SWATERS | bel | Ecurie Francorchamps | motor | |||
DNF | Roberto MIERES | arg | Soukromé Maserati | oheň |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ