1953 Německo: Naposledy s Farinou

Na základě Ascariho předešlého vítězství v „zeleném pekle“ předpokládalo mnoho pozorovatelů jeho opětovný úspěch.

Stáj Maserati, jako jediná soupeřící s Ferrariho vozy, se musela obejít bez rychlého Gonzalese. Argentinec týden před Grand Prix Německa startoval v závodě sportovních vozů na okruhu v Lisabou a jeho jízda nedopadla vůbec dobře. V jejím průběhu havaroval a zranil se.

Ascari byl v tréninku znovu nejrychlejší a získal první místo na startu. Třetí čas zajel Giuseppe Farina a čtvrtý Mike Hawthorn. Jediným narušitelem Ferrariho první řady byl Fangio na maserati.

Stejně jako v Británii byl první v zatáčce Fangio, ale tentokrát ve vedení zůstal o několik kilometrů déle. Jenže jeden okruh na Nürburgringu měří více než 22 kilometrů a od druhého kola se v čele usadil Ascari s více než 10-ti vteřinovým náskokem. Hawthorn šlapal Fangiovi na paty a ve druhém okruhu Argentince předjel. Tito dva vynikající závodníci si pravděpodobně užívali vzájemné souboje, protože Fangio se nedal a předjetí Angličanovi vrátil. Ascari s přehledem udržoval náskok, 40 vteřin mělo bezpečně stačit na další vítězství v řadě. Ovšem osud nebyl Ascarimu nakloněn. Při vjezdu do úseku Tiergarden se uvolnilo kolo jeho vozu a Ital se smýkal po trati. K jeho štěstí mohl pokračovat a dojet do depa. Tam mu vše opravili a Ascari se vydal zpět na cestu. Během těchto nesnází se do čela prodral Farina a začal unikat Fangiovi, na kterého již Hawthorn nestačil.

Ascari nebyl spokojen s chováním svého ferrari a tak vedení stáje rozhodlo zastavit Villoresiho. Ascari si s ním přehodil vůz a opět musel dohánět ztracený čas. Díky tomu zajížděl sérii nejrychlejších kol a jako následek vysokého tempa se v 15. kole vyvalil z motoru kouř. Byl to první závod od Grand Prix Belgie 1952, kde Ascari startoval a nedojel do cíle.

Farina vyhrál s minutovým náskokem před Fangiem, Hawthorn dojel 38 vteřin po Argentinci. Čtvrtý Bonetto projel cílem sedm minut po Hawthornovi, ale stále ještě ve stejném kole jako vítěz. V tu dobu ještě Giuseppe Farina, mistr světa z roku 1950, netušil, že je to jeho poslední prvenství ve formuli 1.

GP Německa (Nürburgring)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari9:59.8
2.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati10:03.7
3.   Giuseppe FARINA itaScuderia Ferrari10:04.1
4.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari10:12.6
5.   Maurice TRINTIGNANT fraEquipe Gordini10:21.7
6.   Luigi VILLORESI itaScuderia Ferrari10:22.8
7.   Felice BONETTO itaOfficine Alfieri Maserati10:40.8
8.   Onofre MARIMON argOfficine Alfieri Maserati10:41.0
9.   Jean BEHRA fraEquipe Gordini10:45.5
10.   Harry SCHELL usaEquipe Gordini10:46.6
11.   Emanuel DE GRAFFENRIED cheSoukromé Maserati10:46.6
12.   Stirling MOSS gbrCooper Car Company10:48.3
13.   Roy SALVADORI gbrConnaught Engineering10:57.5
14.   Hans HERRMANN deuHans Klenk10:59.8
15.   Princ BIRA thaConnaught Engineering11:02.1
16.   Ken MCALPINE gbrConnaught Engineering11:07.3
17.   Alan BROWN gbrRJ Chase11:08.7
18.   Willi HEEKS deuSoukromý Veritas11:18.0
19.   Jacques SWATERS belEcurie Francorchamps11:18.9
20.   Rodney NUCKEY gbrSoukromý Cooper11:22.1
21.   Theo FITZAU deuSoukromé AFM11:24.3
22.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier11:27.4
23.   Hans STUCK deuAlex Falkenhausen Motorenen11:37.2
24.   Edgar BARTH deuEMW Rennkollektiv11:40.8
25.   Johnny CLAES belEcurie Belge11:45.5
26.   Rudolf KRAUSE deuDora Greifzu22:49.52
27.   Kurt ADOLFF deuEcurie Espadon11:53.1
28.   Theo HELFRICH deuSoukromý Veritas11:56.3
29.   Wolfgang SEIDEL deuSoukromý Veritas11:59.3
30.   Gunther BECHEM deuSoukromé AFM12:13.3
31.   Ernst LOOF deuSoukromý Veritas12:16.8
32.   Ernst KLODWIG deuSoukromé BMW12:24.6
33.   Erwin BAUER deuSoukromý Veritas-
34.   Oswald KARCH deuSoukromý Veritas-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Německa (Nürburgring)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Giuseppe FARINA itaScuderia Ferrari 83:02:25.0
2.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati 6+ 1:04.0
3.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari 4+ 1:43.6
4.   Felice BONETTO itaOfficine Alfieri Maserati 3+ 8:48.6
5.   Emanuel DE GRAFFENRIED cheSoukromé Maserati 2+ 1 kolo
 
 
6.   Stirling MOSS gbrCooper Car Company  + 1 kolo
7.   Jacques SWATERS belEcurie Francorchamps  + 1 kolo
8.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari  + 1 kolo
8.   Luigi VILLORESI itaScuderia Ferrari  + 1 kolo
9.   Hans HERRMANN deuHans Klenk  + 1 kolo
10.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier  + 1 kolo
11.   Rodney NUCKEY gbrSoukromý Cooper  + 2 kola
12.   Theo HELFRICH deuSoukromý Veritas  + 2 kolo
13.   Ken MCALPINE gbrConnaught Engineering  + 2 kola
14.   Rudolf KRAUSE deuDora Greifzu  + 2 kola
15.   Ernst KLODWIG deuSoukromé BMW  + 3 kols
16.   Wolfgang SEIDEL deuSoukromý Veritas  + 4 kola
 DNF    Alan BROWN gbrRJ Chase  motor
 DNF    Onofre MARIMON argOfficine Alfieri Maserati  zavěšení
 DNF    Edgar BARTH deuEMW Rennkollektiv  výfuk
 DNF    Johnny CLAES belEcurie Belge  odstoupil
 DNF    Oswald KARCH deuSoukromý Veritas  odstoupil
 DNF    Willi HEEKS deuSoukromý Veritas  odstoupil
 DNF    Jean BEHRA fraEquipe Gordini  převodovka
 DNF    Princ BIRA thaConnaught Engineering  zavěšení
 DNF    Harry SCHELL usaEquipe Gordini  motor
 DNF    Kurt ADOLFF deuEcurie Espadon  odstoupil
 DNF    Theo FITZAU deuSoukromé AFM  odstoupil
 DNF    Gunther BECHEM deuSoukromé AFM  odstoupil
 DNF    Erwin BAUER deuSoukromý Veritas  odstoupil
 DNF    Roy SALVADORI gbrConnaught Engineering  motor
 DNF    Maurice TRINTIGNANT fraEquipe Gordini  diferenciál
 DNF    Ernst LOOF deuSoukromý Veritas  přívod paliva
 DNF    Hans STUCK deuAlex Falkenhausen Motorenen  odstoupil

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy