Sezóna roku 1953 byla poznamenána soubojem vozů ferrari a maserati, jenže prozatím se z úspěchů radovala jen značka z Maranella. Druhý italský tým stále doufal v úspěch a ani v Silverstone tomu nebylo jinak. Největší naděje vkládal do Fangia, kterému v minulém závodě uniklo vítězství jen díky dalším problémům na voze maserati. Alespoň však konečně spatřil cíl...
Na závodní dráhu proudil dav anglických přívrženců motoristického sportu. Vzpruhou jim bylo vítězství Mika Hawthorna a tak nebylo divu, že na britských ostrovech vzrostl zájem o závody formule 1. Na startovním roštu se největšímu zastoupení vozů těšil John Cooper. Šest jeho modelů bylo připraveno ke startu. Jeden z nich, Cooper-Bristol T20 týmu Ecurie Ecosse, řídil Jimmy Stewart. Bratr jistého Jackieho Stewart, o kterém v budoucnu ještě hodně uslyšíme...
Časy zajeté v tréninku byly předzvěstí výsledku závodu – Ascari první, vedle něj Gonzales, Hawthorn a Fangio. Fangio na mávnutí vlajky nejlépe zareagoval a před první zatáčkou byl v čele. Jenže přehnal svou rychlost a musel prudce na brzdy, Ascari jej předjel po vnitřní straně a bylo to zase ferrari, které vedlo závod. Ital zůstal ve vedení po celé odpoledne a získal své již deváté vítězství z desíti startů.
Za ním, na konci prvního kola v zatáčce před cílovou rovinkou, úžasně vybral smýkající se vůz Hawthorn. Jeho ferrari vyjelo na trávu, bokem srazilo polystyrénové hrazení a znovu se napřímilo ve směru jízdy. Hawthornovou chybou se na druhé místo dostal Gonzales. Dlouho tam ale nevydržel. Z jeho vozu začal vytékat olej a kropil povrch dráhy. Maršálové ihned zareagovali na vzrůstající nebezpečí pro ostatní jezdce a Gonzalesovi vyvěsili černou vlajku. Argentinec si nechal v depu spravit vůz a vrátil se na čtvrtém místě za Ascarim, Fangiem a Villoresim.
Poslední jmenovaný kvůli problému s pérováním zastavil. Také Marimon nespatřil cíl a ve stejném kole zastavil. Farina se díky tomu posunul na čtvrté místo a začal stíhat Gonzalese. Několik kol před koncem jej odsunul na čtvrté místo. Druhý Fangio ztrácel na vítězného Ascariho jednu minutu.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 1:48 | |
2. | Jose - Froilan GONZALES | arg | Officine Alfieri Maserati | 1:49 | |
3. | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | 1:49 | |
4. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Officine Alfieri Maserati | 1:50 | |
5. | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | 1:50 | |
6. | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | 1:51 | |
7. | Onofre MARIMON | arg | Officine Alfieri Maserati | 1:51 | |
8. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Equipe Gordini | 1:52 | |
9. | Harry SCHELL | usa | Equipe Gordini | 1:52 | |
10. | Tony ROLT | gbr | Rob Walker Racing Team | 1:54 | |
11. | Ken WHARTON | gbr | Soukromý Cooper | 1:54 | |
12. | Lance MACKLIN | gbr | HW Motors | 1:57 | |
13. | Ken MCALPINE | gbr | Connaught Engineering | 1:57 | |
14. | Peter WHITEHEAD | gbr | Atlantic Stable | 1:57 | |
15. | Jimmy STEWART | gbr | Ecurie Ecosse | 1:58 | |
16. | Felice BONETTO | ita | Officine Alfieri Maserati | 1:58 | |
17. | Duncan HAMILTON | irl | HW Motors | 2:02 | |
18. | Bob GERARD | gbr | Soukromý Cooper | 2:02 | |
19. | Princ BIRA | tha | Connaught Engineering | 2:04 | |
20. | Ian STEWART | gbr | Ecurie Ecosse | 2:04 | |
21. | Alan BROWN | gbr | RJ Chase | 2:04 | |
22. | Jean BEHRA | fra | Equipe Gordini | 2:04 | |
23. | Peter COLLINS | gbr | HW Motors | 2:06 | |
24. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | 2:07 | |
25. | Tony CROOK | gbr | Soukromý Cooper | 2:07 | |
26. | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Soukromé Maserati | 2:09 | |
27. | Jack FAIRMAN | gbr | John Heath | 2:32 | |
28. | Roy SALVADORI | gbr | Connaught Engineering | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 8,5 | 2:50:00 | ||
2. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Officine Alfieri Maserati | 6 | + 1:00.00 | ||
3. | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | + 2 kola | |||
4. | Jose - Froilan GONZALES | arg | Officine Alfieri Maserati | 3,5 | + 2 kola | ||
5. | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | + 3 kola | |||
6. | Felice BONETTO | ita | Officine Alfieri Maserati | + 8 kol | |||
7. | Princ BIRA | tha | Connaught Engineering | + 8 kol | |||
8. | Ken WHARTON | gbr | Soukromý Cooper | + 10 kol | |||
9. | Peter WHITEHEAD | gbr | Atlantic Stable | + 11 kol | |||
10. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | + 12 kol | |||
DNF | Jimmy STEWART | gbr | Ecurie Ecosse | nehoda | |||
DNF | Tony ROLT | gbr | Rob Walker Racing Team | hnací hřídel | |||
DNF | Onofre MARIMON | arg | Officine Alfieri Maserati | motor | |||
DNF | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | zadní náprava | |||
DNF | Alan BROWN | gbr | RJ Chase | přehřívání | |||
DNF | Peter COLLINS | gbr | HW Motors | nehoda | |||
DNF | Jack FAIRMAN | gbr | John Heath | spojka | |||
DNF | Roy SALVADORI | gbr | Connaught Engineering | zavěšení | |||
DNF | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Soukromé Maserati | spojka | |||
DNF | Lance MACKLIN | gbr | HW Motors | spojka | |||
DNF | Jean BEHRA | fra | Equipe Gordini | přívod paliva | |||
DNF | Ian STEWART | gbr | Ecurie Ecosse | motor | |||
DNF | Maurice TRINTIGNANT | fra | Equipe Gordini | zadní náprava | |||
DNF | Duncan HAMILTON | irl | HW Motors | spojka | |||
DNF | Bob GERARD | gbr | Soukromý Cooper | zavěšení | |||
DNF | Harry SCHELL | usa | Equipe Gordini | induktor | |||
DNF | Tony CROOK | gbr | Soukromý Cooper | přívod paliva | |||
DNF | Ken MCALPINE | gbr | Connaught Engineering | motor |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ