Pauza byla vyplněna čtrnácti nemistrovskými závody a v jednom z nich se poprvé v kariéře radoval Angličan Mike Hawthorn na ferrari. Po klasickém závodě Indy 500 bez pilotů formule 1 vyrazilo MS do holandských dun poblíž Severního moře. Ferrariho stáj přijela se čtyřmi vozy pro Ascariho, Villoresiho, Farinu a Hawthorna. Maserati spoléhalo na Fangia, Gonzalese a Bonetta. Jediný soukromý vůz Maserati byl v rukou švýcarského hraběte Emanuela de Graffenrieda.
Trať byla jako vždy poseta jemnými zrnky písku, což způsobovalo jezdcům velké problémy. Nejlépe se s tím vypořádal Ascari, který si znovu vyjel první místo na startu. Vedle něj stál jeho velký rival Fangio, dále pak Farina s Villoresim. Boj o vítězství se odehrával ve stejném duchu jako první závod v Argentině – Ascari na startu ihned odjel a zvítězil způsobem start-cíl.
Jose Froilan Gonzales se skrz písečné duny řítil s úžasnou vervou a pro své soupeře byl velkým nebezpečím. Jenže ve 22. kole ho zasáhl motoristický osud a Argentinec musel vzdát. Rychle si nechal zastavit svého týmového druha Bonetta, převzal jeho vůz a po bouřlivé jízdě se propracoval až na třetí místo před Hawthorna.
Naopak se zdálo, že 36. kolo znamená pro Fangia nepropustnou zeď. V Argentině odstoupil v 36. kole a i v Holandsku ho stihl stejný osud ve stejném kole. Druhý Villoresi sváděl nádherný boj s Farinou. Než Villoresi odstoupil, několikrát si vyměnili své pozice.
I přes zvýšení výkonu na 200 koní nového typu Maserati A6CGM-53 nedokázala tato značka konkurovat úžasnému Ascarimu na stejně vynikajícím voze Ferrari 500.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 1:51.1 | |
2. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Officine Alfieri Maserati | 1:52.7 | |
3. | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | 1:53.0 | |
4. | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | 1:53.7 | |
5. | Jose - Froilan GONZALES | arg | Officine Alfieri Maserati | 1:54.1 | |
6. | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | 1:54.9 | |
7. | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Soukromé Maserati | 1:58.7 | |
8. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | 1:59.5 | |
9. | Stirling MOSS | gbr | Connaught Engineering | 2:00.0 | |
10. | Harry SCHELL | usa | Equipe Gordini | 2:00.1 | |
11. | Roy SALVADORI | gbr | Connaught Engineering | 2:00.5 | |
12. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Equipe Gordini | 2:01.2 | |
13. | Felice BONETTO | ita | Officine Alfieri Maserati | 2:01.5 | |
14. | Ken MCALPINE | gbr | Connaught Engineering | 2:01.9 | |
15. | Lance MACKLIN | gbr | HW Motors | 2:02.4 | |
16. | Peter COLLINS | gbr | HW Motors | 2:03.1 | |
17. | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | 2:03.9 | |
18. | Ken WHARTON | gbr | Soukromý Cooper | 2:06.4 | |
19. | Roberto MIERES | arg | Equipe Gordini | 2:08.5 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 8 | 2:53:35.8 | ||
2. | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | 6 | + 10.4 | ||
3. | Felice BONETTO | ita | Officine Alfieri Maserati | 2 | + 18.4 | ||
3. | Jose - Froilan GONZALES | arg | Officine Alfieri Maserati | 2 | + 18.4 | ||
4. | Mike HAWTHORN | gbr | Scuderia Ferrari | 3 | + 1 kolo | ||
5. | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Soukromé Maserati | 2 | + 2 kola | ||
6. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Equipe Gordini | + 3 kola | |||
7. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | + 4 kola | |||
8. | Peter COLLINS | gbr | HW Motors | + 6 kol | |||
9. | Stirling MOSS | gbr | Connaught Engineering | + 7 kol | |||
DNF | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | 1 | plynový pedál | ||
DNF | Ken MCALPINE | gbr | Connaught Engineering | motor | |||
DNF | Harry SCHELL | usa | Equipe Gordini | převodovka | |||
DNF | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | neklasifikován | |||
DNF | Juan - Manuel FANGIO | arg | Officine Alfieri Maserati | zadní náprava | |||
DNF | Roberto MIERES | arg | Equipe Gordini | převodovka | |||
DNF | Ken WHARTON | gbr | Soukromý Cooper | zavěšení | |||
DNF | Roy SALVADORI | gbr | Connaught Engineering | motor | |||
DNF | Lance MACKLIN | gbr | HW Motors | plynový pedál |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ