Během dlouhého měsíce sbírala stáj Ferrari různá vítězství po celé Evropě. Z osmi nemistrovských závodů si odnesla pět vítězství.
Špatná zpráva rozesmutnila ve Spa celé startovní pole. Trénink sportovních vozů v Monte Carlu byl provázen strašlivou nehodou Luigiho Fagioliho. Při výjezdu z tunelu ztratil kontrolu nad svou Lancii Aurelia B20 a předkem vozu narazil do skály. Těžce zraněný Fagioli byl převezen do nemocnice a čtyři dny po závodě v Belgii ve svých 54 letech zemřel. Příčina havárie vítěze Grand Prix Monte Carla 1935 nebyla nikdy zcela objasněna.
Stáj Maserati ještě neměla připravené nové vozy a belgického závodu se nezúčastnila. To znamenalo další výhodné postavení pro ferrari. Ostatní vozy jako hwm, gordini, cooper-bristol, era, aston-butterworth, frazer-nash nebo veritas nemohly být pro automobilku z Maranella žádnou konkurencí.
Konec kvalifikace přinesl první místo na startu Ascarimu před týmovými kolegy Farinou a Taruffim. Druhou řadu sdílel Jean Behra a Robert Manzon na gordini. Kromě Stirlinga Mosse a Petera Collinse, kteří se objevili již na úvodním podniku sezóny ve Švýcarsku, si svůj formulový debut odbyla i další budoucí anglická hvězda F1 – Mike Hawthorn. Do závodu odstartoval ze šesté pozice a čtvrtým místem v cíli dokázal své jezdecké umění.
V neděli se zatáhla mračna nad okruhem a spustil se déšť. Taruffi předvedl pomalý rozjezd a k všeobecnému překvapení kroužil na čele Jean Behra. Francouz využil všechen svůj závodnický um, aby překonal Farinu a Ascariho. Bohužel, Jean Behra nezmohl nic nad výkonnými vozy Ferrari 500 a na superrychlém okruhu, kde je nejdůležitější právě výkon motoru, neustál nátlak a při druhém průjezdu kolem depa klesl na třetí místo za Ascariho a Farinu. I Moss na voze ERA předváděl úžasnou jízdu než musel v polovině prvního kola odstoupit. Taruffi bojoval po špatném startu jako lev a ve 13. kole si lehce poradil se stále třetím Behrou. Jenže Taruffi dostal v úseku Malmedy smyk a Behra neměl kam uhnout, oba se srazili. Taruffi i Behra vystoupili z vozů nezraněni, ale také neschopni pokračovat. Ve stejném kole předjel Manzon Hawthorna a získal třetí místo. Hawthorn ke konci závodu začal ztrácet palivo, ale díky velkému náskoku před Paulem Frerem si čtvrté místo udržel a získal své vůbec první body do šampionátu formule 1. Z vítězství se radoval Ital Ascari, druhý dojel s dvouminutovou ztrátou mistr světa z roku 1950, Giuseppe Farina.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 4:37.0 | |
2. | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | 4:40.0 | |
3. | Piero TARUFFI | ita | Scuderia Ferrari | 4:46.0 | |
4. | Robert MANZON | fra | Equipe Gordini | 4:52.0 | |
5. | Jean BEHRA | fra | Equipe Gordini | 4:56.0 | |
6. | Mike HAWTHORN | gbr | Leslie Hawthorn | 4:58.0 | |
7. | Ken WHARTON | gbr | Scuderia Franera | 5:01.0 | |
8. | Paul FRERE | bel | HW Motors | 5:05.0 | |
9. | Alan BROWN | gbr | Ecurie Richmond | 5:07 | |
10. | Stirling MOSS | gbr | ERA Ltd | 5:08 | |
11. | Peter COLLINS | gbr | HW Motors | - | |
12. | Eric BRANDON | gbr | Ecurie Richmond | 5:12 | |
13. | Charles DE TORNACO | bel | Ecurie Francorchamps | 5:13 | |
14. | Lance MACKLIN | gbr | HW Motors | 5:15 | |
15. | Robert CHARRINGTON | gbr | WS Aston | - | |
16. | Tony GAZE | aus | Soukromé HWM | 5:20 | |
17. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | 5:23 | |
18. | Princ BIRA | tha | Equipe Gordini | 5:29 | |
19. | Johnny CLAES | bel | Equipe Gordini | 5:33 | |
20. | Roger LAURENT | bel | HW Motors | 5:35 | |
21. | Arthur LEGAT | bel | Soukromý Veritas | 5:35 | |
22. | Robert O´BRIEN | usa | Soukromé Gordini | 6:00 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 9 | 3:03:46.3 | ||
2. | Giuseppe FARINA | ita | Scuderia Ferrari | 6 | + 1:55.2 | ||
3. | Robert MANZON | fra | Equipe Gordini | 4 | + 4:28.4 | ||
4. | Mike HAWTHORN | gbr | Leslie Hawthorn | 3 | + 1 kolo | ||
5. | Paul FRERE | bel | HW Motors | 2 | + 2 kola | ||
6. | Alan BROWN | gbr | Ecurie Richmond | + 2 kola | |||
7. | Charles DE TORNACO | bel | Ecurie Francorchamps | + 3 kola | |||
8. | Johnny CLAES | bel | Equipe Gordini | + 3 kola | |||
9. | Eric BRANDON | gbr | Ecurie Richmond | + 3 kola | |||
10. | Princ BIRA | tha | Equipe Gordini | + 4 kola | |||
11. | Lance MACKLIN | gbr | HW Motors | + 4 kola | |||
12. | Roger LAURENT | bel | HW Motors | + 4 kola | |||
13. | Arthur LEGAT | bel | Soukromý Veritas | + 5 kol | |||
14. | Robert O´BRIEN | usa | Soukromé Gordini | + 6 kol | |||
15. | Tony GAZE | aus | Soukromé HWM | + 6 kol | |||
DNF | Robert CHARRINGTON | gbr | WS Aston | motor | |||
DNF | Jean BEHRA | fra | Equipe Gordini | nehoda | |||
DNF | Piero TARUFFI | ita | Scuderia Ferrari | nehoda | |||
DNF | Ken WHARTON | gbr | Scuderia Franera | nehoda | |||
DNF | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | převodovka | |||
DNF | Peter COLLINS | gbr | HW Motors | hřídel | |||
DNF | Stirling MOSS | gbr | ERA Ltd | motor |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ