1952: Úvod do sezóny

Je před námi třetí ročník mistroství formule 1. Pojďme si krátce představit sezónu 1952.

Rokem 1951 skončila na závodních tratích automobilka Alfa Romeo. Její modely 159 již nemohly konkurovat novým vozům Ferrari a s předválečnou Alfettou nebyla schopná udržet kontakt s rudými vozy z Maranella. Ve hře tak zůstaly pouze stáje Ferrari a Maserati, přičemž druhá automobilka měla o poznání pomalejší modely. Ani s BRM se nedalo příliš počítat. Dětské nemoci šestnáctiválcového motoru nebyly stále vyléčeny a jeho účast v závodech byla spíše sporadická.

Pro rok 1954 měla vejít v platnost nová pravidla dovolující objem motorů na 2500 ccm bez kompresoru a 750 ccm s kompresorem. Z toho důvodu nechtěla žádná továrna vyvíjet vůz, jenž by měl před sebou dva roky života. FIA proto rozhodla změnit stávající pravidla formule 1. Neuvěřitelně rychle zareagovala na vzniklou situaci a pro léta 1952 – 1953 vypsala mistrovství světa pro vozy formule 2.

FIA tím chtěla přilákat další výrobce automobilů, kteří nebyli schopni financovat stavbu vozu F1. Automobily F2 vycházely z dostupných sportovních nebo cestovních vozů, proto byla jejich stavba méně finančně nákladná. Pravidla omezovala jen maximální objem motorů bez kompresoru na 2.0 l a s kompresorem na 0.5 l. Díky tomu se v těchto letech začaly na závodních dráhách objevovat neznámá jména výrobců závodních vozů a startovní pole značně rostlo.

Jenže jediná připravená stáj byla Ferrari s odzkoušenými a úspěšnými vozy Ferrari 500 formule 2. Absolutně dominujícím jezdcem se stal Alberto Ascari, který vytvořil na dlouhou dobu nepřekonaný rekord v počtu vítězství za sebou. Bylo to také jediné období v historii mistrovství světa, kdy byl šampionát určen pro vozy jiné formule, než formule 1.

V průběhu roku se v automobilce Mercedes-Benz tahalo za nitky ve vedení továrny a to pomalu začalo střádat plány na opětovný vstup do motoristického sportu…

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy