Tehdejší traťový komisaři nebyli na každém rohu a o hasičských nebo sanitních vozech ani nemluvě. Trať lemována stromy, živými ploty nebo okolními chatami nedávala možnost úniku. Mnoho pilotů zde našlo svoji smrt. Nürburgring se tedy mohl „pyšnit“ jako jeden z nejnebezpečnějších.
Fangio toho roku poznal slavný Nurburgring poprvé a hned si jej zamiloval. Popsal jej jako fantastickou výzvu bez prostoru na chybu. Ale i on se v tréninku dopustil malé jezdecké chyby a vjel do náspu. Díky tomu startoval do závodu ve špatné náladě. Startovní pozice v první řadě byla stejná jako v Británii – dvě Ferrari a dvě Alfy Romeo.
Ve 12 hodin bylo za aplaudujícího davu odstartováno. Na konci prvního kola vedl Fangio o 3.5 vteřiny před Ascarim a třetím Gonzalesem. Zásoby paliva Alfetty se po několika kolech začaly tenčit a Fangio musel do depa natankovat. Toho využili Ascari s Gonzalesem a dostali se do čela závodu. Po zastávce nasadil Fangio úžasně rychlé tempo dokazující jeho výjimečnost. Snad každou zatáčku projížděl kontrolovaným smykem, aby získal to, co ztratil v depu. Rudé vozy z Maranella dohnal a bez nejmenšího odporu předjel, ale spojka jeho Alfetty začala prokluzovat a Argentinec postupně ztratil třetí a čtvrtý převod. Řadil podle sluchu a před Ascarim si vybudoval skoro dvouminutový náskok. Přes tyto obtíže zajel nejrychlejší kolo a ve 14. kole se objevil podruhé v depu natankovat. Při výjezdu mu kvůli spojce zhasl motor a mechanici jej museli znovu nastartovat. Tím ztratil spoustu času a ke konci závodu se ještě bránil před třetím Gonzalesem.
Šachovnicový praporek viděl jako první Ascari, vyčerpaný, žíznivý, ale šťastný. Okamžitě se kolem něj nahrnul dav reportérů, fotografů a mnoho dalších lidí, snažících se pogratulovat vítězi. Ascari o několik chvilek později tvrdil, že po výstupu na pódium vítězů dostal na krk ten největší vavřínový věnec, jaký kdy viděl.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 9:55.8 | |
2. | Jose - Froilan GONZALES | arg | Scuderia Ferrari | 9:57.5 | |
3. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Alfa Romeo SpA | 9:59.0 | |
4. | Giuseppe FARINA | ita | Alfa Romeo SpA | 10:01.0 | |
5. | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | 10:06.6 | |
6. | Piero TARUFFI | ita | Scuderia Ferrari | 10:12.9 | |
7. | Paul PIETSCH | deu | Alfa Romeo SpA | 10:15.7 | |
8. | Rudolf FISCHER | che | Ecurie Espadon | 10:23.8 | |
9. | Robert MANZON | fra | Equipe Gordini | 10:28.9 | |
10. | Felice BONETTO | ita | Alfa Romeo SpA | 10:46.1 | |
11. | Yves GIRAUD - CABANTOUS | fra | Soukromý Talbot | 10:52.8 | |
12. | Andre SIMON | fra | Equipe Gordini | 10:57.5 | |
13. | Louis CHIRON | mco | Ecurie Rosier | 11:00.2 | |
14. | Maurice TRINTIGNANT | fra | Equipe Gordini | 11:07.5 | |
15. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | 11:08.2 | |
16. | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Enrico Plate | 11:25.6 | |
17. | Antoine BRANCA | che | Soukromé Maserati | 11:26.7 | |
18. | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | 11:33.6 | |
19. | Pierre LEVEGH | fra | Soukromý Talbot | 11:41.9 | |
20. | Duncan HAMILTON | irl | Soukromý Talbot | 11:49.3 | |
21. | Philippe ETANCELIN | fra | Soukromý Talbot | 11:52.9 | |
22. | Jacques SWATERS | bel | Ecurie Belgigue | 12:09.1 | |
23. | David MURRAY | gbr | Scuderia Ambrosiana | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 8 | 3:23:03.3 | ||
2. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Alfa Romeo SpA | 7 | + 30.5 | ||
3. | Jose - Froilan GONZALES | arg | Scuderia Ferrari | 4 | + 4:39.0 | ||
4. | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | 3 | + 5:50.2 | ||
5. | Piero TARUFFI | ita | Scuderia Ferrari | 2 | + 7:49.1 | ||
6. | Rudolf FISCHER | che | Ecurie Espadon | + 1 kolo | |||
7. | Robert MANZON | fra | Equipe Gordini | + 1 kolo | |||
8. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | + 1 kolo | |||
9. | Pierre LEVEGH | fra | Soukromý Talbot | + 2 kola | |||
10. | Jacques SWATERS | bel | Ecurie Belgigue | + 2 kola | |||
11. | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | + 3 kola | |||
DNF | Yves GIRAUD - CABANTOUS | fra | Soukromý Talbot | nehoda | |||
DNF | Maurice TRINTIGNANT | fra | Equipe Gordini | motor | |||
DNF | Duncan HAMILTON | irl | Soukromý Talbot | tlak oleje | |||
DNF | Felice BONETTO | ita | Alfa Romeo SpA | odstoupil | |||
DNF | Andre SIMON | fra | Equipe Gordini | motor | |||
DNF | Paul PIETSCH | deu | Alfa Romeo SpA | nehoda | |||
DNF | Giuseppe FARINA | ita | Alfa Romeo SpA | přehřívání | |||
DNF | Philippe ETANCELIN | fra | Soukromý Talbot | převodovka | |||
DNF | Antoine BRANCA | che | Soukromé Maserati | motor | |||
DNF | Louis CHIRON | mco | Ecurie Rosier | motor | |||
DNF | Emanuel DE GRAFFENRIED | che | Enrico Plate | motor | |||
DNF | David MURRAY | gbr | Scuderia Ambrosiana | nehoda |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ