Dráha byla tvořena z nechráněných veřejných silnic. Monoposty se zatáčkami proháněly rychlostí až 250 km/h. Jezdci na sebe brali riziko, že narazí do stromů, stožárů, dopravních značení nebo obytných domů. Nejhorší nebezpečí přicházelo s kapkami deště. V depu mohlo svítit slunce, ale třeba v další části okruhu silně pršelo, voda stékala ze svahů na dráhu, kde tvořila nebezpečné kaluže. Naštěstí se tato situace v den závodu nekonala.
Ferrari začalo stupňovat tlak na milánskou značku Alfa Romeo. Důkazem toho byl závod na tomto čtrnáctikilometrovém okruhu mezi městy Spa a Francorchamps. Ascari s Villoresim se stali vážnými soupeři Fangia a Fariny. Zbytek pole byl klasicky doplněn vozy Talbot-Lago. První místo si vybojoval Fangio před Farinou a Villoresim, ve druhé řadě stál Ascari a Consalvo Sanesi na Alfě. Vedle nich se postavila první neitalská značka – Louis Rosier na Talbot-Lago. Jeho čas byl o devět vteřin horší než poslední Alfetta pátého Sanesiho.
Villoresi předvedl excelentní start a ze třetího místa na startu se na dvě kola dostal do čela. V rychlých částech okruhu za sebou „táhl“ Farinu, který jej předjel a vedl většinu závodu až do cíle. Jedině při tankování před sebe pustil Fangia a to jen na jedno kolo. Potom musel i Argentinec do depa. Na vině bylo zaseknuté zadní kolo. Od té chvíle se jen trápil a mohl být šťastný, že nakonec cíl spatřil. Dojel až poslední s čtyřmi koly ztráty. Farina ještě jednou tankoval, ale to na pořadí nic nezměnilo a Ital si dojel pro vítězství s více než tříminutovým náskokem. Giuseppe Farina předváděl v závodě úžasnou formu. Přestože nebyl úřadující mistr světa považován za nejrychlejšího jezdce v poli, dokázal ve „svých dnech“ podat bezchybný výkon a předvést, že ještě nepatří mezi předválečné veterány.
foto: www.f1-facts.com
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Alfa Romeo SpA | 4:25 | |
2. | Giuseppe FARINA | ita | Alfa Romeo SpA | 4:28 | |
3. | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | 4:29 | |
4. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 4:30 | |
5. | Piero TARUFFI | ita | Scuderia Ferrari | 4:32 | |
6. | Consalvo SANESI | ita | Alfa Romeo SpA | 4:36 | |
7. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | 4:45 | |
8. | Yves GIRAUD - CABANTOUS | fra | Soukromý Talbot | 4:52 | |
9. | Louis CHIRON | mco | Ecurie Rosier | 5:01 | |
10. | Philippe ETANCELIN | fra | Soukromý Talbot | 5:04 | |
11. | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | 5:09 | |
12. | Andre PILLETE | bel | Ecurie Belgigue | 5:16 | |
13. | Pierre LEVEGH | fra | Soukromý Talbot | 5:17 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Giuseppe FARINA | ita | Alfa Romeo SpA | 8 | 2:45:46.2 | ||
2. | Alberto ASCARI | ita | Scuderia Ferrari | 6 | + 2:51.0 | ||
3. | Luigi VILLORESI | ita | Scuderia Ferrari | 4 | + 4:21.9 | ||
4. | Louis ROSIER | fra | Ecurie Rosier | 3 | + 2 kola | ||
5. | Yves GIRAUD - CABANTOUS | fra | Soukromý Talbot | 2 | + 2 kola | ||
6. | Andre PILLETE | bel | Ecurie Belgigue | + 3 kola | |||
7. | Johnny CLAES | bel | Ecurie Belge | + 3 kola | |||
8. | Pierre LEVEGH | fra | Soukromý Talbot | + 4 kola | |||
9. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Alfa Romeo SpA | 1 | + 4 kola | ||
DNF | Louis CHIRON | mco | Ecurie Rosier | motor | |||
DNF | Consalvo SANESI | ita | Alfa Romeo SpA | chlazení | |||
DNF | Piero TARUFFI | ita | Scuderia Ferrari | zadní náprava | |||
DNF | Philippe ETANCELIN | fra | Soukromý Talbot | převodovka |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ