Poslední volný trénink letošní sezóny se odehrál za krásného počasí, před začátkem atakovala teplota vzduchu 31 °C, teplota povrchu dráhy se vyšplhala na 43 °C, vlhkost byla nízko na pouhých 29 %. Alokace pneumatik pro tento závodní víkend – supersoft (červené), ultrasoft (fialové) a hypersoft (růžové).
Ihned po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky vyrazili na trať Marcus Ericsson a Romain Grosjean na pneumatikách ultrasoft, následovali je Pierre Gasly, oba jezdci McLarenu Stoffel Vandoorne a Fernando Alonso na hyperměkké směsi. Pro španělského šampiona z let 2005 a 2006 se jedná o úplně poslední volné jízdy ve Formuli 1, ve které po této sezóně končí.
První čas dopoledního tréninku stanovil Sergej Sirotkin na Williamsu (1:42,574), krátce na to ho přeskočil týmový kolega Lance Stroll (1:41,500). Oba piloti zajeli své časy na již opotřebovaných růžových pneumatikách. Ruský jezdec dostal pokyn od svého inženýra, že pojede více kol v sérii jako přípravu na závod. Piloti Williamsu osamoceně kroužili po trati a také jako jediní dosud zaznamenali jakýkoli čas na kolo.
Po téměř deseti minutách od začátku tréninku se objevil na dráze Kimi Räikkönen na čerstvé sadě hyperměkkých gum a ve druhém měřeném čase 1:39,314 o více jak dvě sekundy přeskočil na první řádek časomíry.
Čtvrthodinka uběhla a Sebastian Vettel si i přes lehký přetáčivý smyk v šesté zatáčce připsal zatím nejrychlejší čas 1:38.668, také jako jeho kolega na růžových pneumatikách. Po dvaceti minutách byli v čele tabulky oba jezdci Ferrari, následováni piloty Sauberu Charlesem Leclercem (1:40,552) a Marcusem Ericssonem (1:41,218). Krátce poté oba jezdce švýcarské stáje rozdělil Fernando Alonso (1:41,130).
Avšak pro Charlese Leclerca trénink skončil předčasně, kdy si po výletu ze zatáčky za průjezdem pod hotelem (T18) urazil po nárazu do bariéry zadní křídlo. Monackému pilotovi, jenž v příští sezóně usedne do monopostu Ferrari, se podařilo s poškozeným vozem dojet do boxů. Mezitím se necelou půl sekundu za Vettelem usadil Lewis Hamilton na nejměkkčích pneumatikách (1:39,150). Daniel Ricciardo ztrácel už více jak sekundu (1:39,784).
Jsme téměř v polovině tréninku a na trati se do toho zakousl Max Verstapen a těsně přeskočil Lewise Hamiltona na druhé místo (1:39,086), ale na rozdíl od čtyřnásobného a pětinásobného mistra světa na tvrdší, fialové směsi. Britskému šampionovi se následně podařilo zlepšit svůj čas a vzal si druhou příčku zpět (1:39,032), ale v dvacáté zatáčce si tvrdým přejezdem přes obrubníky si vyžádal přes rádio kontrolu podvozku.
Aktuální pořadí: Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas, Sergio Pérez, Daniel Ricciardo, Pierre Gasly, Brendon Hartley a Charles Leclerc. Zatím nejrychlejší čas zůstal nezměněn – 1:38,668. Jako jediný zatím neměl žádný čas u svého jména Esteban Ocon, poslední Marcus Ericsson ztrácel přes dvě a půl sekundy.
Dvacet minut před koncem se dráha na chvíli uklidnila a jezdci se šli do boxů připravit na závěrečné simulace pro samotnou kvalifikaci. Jedním z prvních byl Sebastian Vettel na úplně nové sadě hyperměkkých pneumatik, následoval na nové nejměkkčí sadě také Lewis Hamilton a Valtteri Bottas. Německý jezdec se svým monopostem Ferrari okamžitě přepsal všechny tři sektorové časy (1:37,587), ve druhém a třetím úseku dráhy byl ale poté lepší Lewis Hamilton a s náskokem čtyř desetin se vyšvihl do čela tabulky (1:37,176), na stájového kolegu Valtteriho Bottase zbylo třetí místo (1:37,933), také na růžových pneumatikách.
Po dalších pěti minutách se rozjel Kimi Räikkönen (1:37,464), který se tak zařadil za Lewise Hamiltona. Fernando Alonso se mezitím dokázal se svým speciálně zbarveným vozem na osmou příčku (1:39,974).
Zbývalo deset minut a když bychom nahlédli do časomíry a porovnali ji se včerejšími výkony, tak Mercedes a Ferrari opět zrychlili a na Red Bull zatím virtuálně zbývá spíše až třetí řada na roštu. Max Verstappen poté sice o něco přidal, ale jenom přeskočil Valtteriho Bottase (1:37,747), zatímco necelých před pět minut před vypršením limitu pro třetí trénink odstavil v prostoru deváté a desáté zatáčky svůj vůz Daniel Ricciardo.
Zajímavá statistika od režie prozradila, že Australan letos odstoupil vícekrát než Lewis Hamilton za posledních pět sezón. Pierre Gasly v rychlém kole měl v samotném závěru tréninku kolizi s Romainem Grosjeanem, který jezdci Toro Rosso přivřel pravotočivou zatáčku, přestože ten již byl na jejím výjezdu již částí vozu vpředu.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:37,176 |
2. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:37,464 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:37,587 |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:37,747 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:37,933 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:38,090 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:38,304 |
8. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:38,850 |
9. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:38,970 |
10. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:39,011 |
11. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:39,053 |
12. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:39,074 |
13. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:39,282 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:39,612 |
15. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:39,740 |
16. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:39,974 |
17. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:39,997 |
18. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:40,117 |
19. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:40,233 |
20. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:41,182 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ