Nad bývalým vojenským letištěm v Silverstone panovalo krásné počasí, teplota vzduchu sice byla oproti našim zemím poněkud nižší - 22 °C, ale obloha byla stejně vymetená. Trať sálala 39 °C, vlhkost vzduchu se ustálila na 55 % a vanul mírný větřík o síle 2,5 km/h. Pořadatelé připravili pilotům malé překvapení v podobě nově instalovaného obrubníku v poslední zatáčce, protože právě tady se nejčastěji vyjíždělo za ohraničený okraj dráhy. Ale už to zdaleka tolik nevadilo za zatáčkou 7, kde se pravidelně dělo totéž - ovšem bez nápravy.
První na trať vyjeli Vandoorne a Leclerc, ale úvodní čas zaznamenal až po deseti minutách Max Verstappen - 1:29,238. Vzápětí se před něj prohnal Räikkönen a nadlouho zůstal nepřekonán výkonem 1:27,913. Vettel byl pomalejší (1:28,190), čas stihl ještě Leclerc (1:28,762) a Grosjean (1:29,675), když se rozevlály po celém okruhu červené vlajky.
Brendon Hartley na konci rovinky před zatáčkou 6 byl bez jakéhokoli varování stižen velmi nepříjemným defektem. Prakticky u samého kola se mu zhroutil levý přední závěs a Novozélanďan jenom mohl odříkávat modlitby všem andělům strážným, aby z nehody vyvázl co nejlépe. Jeho Toro Rosso udělalo hodiny a v únikové zóně vyletělo kousek nad povrch trati, aby se zapasovalo do ochranné bariéry. Hartley ale vzápětí vylezl z vozu a odešel do medical caru po svých, zdravě aplaudující tribuny. Zatímco směřoval na povinnou prohlídku, pořadatelé čistili trať a piloti museli nečinně vyčkávat. Pauza trvala 12 minut.
Bylo jasné, že na velké zkoušení nebude čas, proto se hned po restartu vrhli do akce Mercedes boys. Protože Räikkönen stihl zajet čas 1:27,607, Hamilton se prozatím musel spokojit s druhým nejlepším časem (1:27,701). Bottas byl výrazně pomalejší (1:28,281, 1:28,157) a přes veškerou snahu zaostávaly i oba Red Bully. Těm dokonce dýchali na záda velmi intenzivně oba Saubery. Naproti tomu bylo zřejmé, že u Toro Rosso prověřují příčinu nehody, takže druhý pilot stáje Pierre Gasly měl nucenou pauzu.
Když Hamilton vykouzlil čas 1:27,442, Räikkönen vzápětí kontroval a jako první pilot dne stlačil svůj výkon pod hranici 1:27,0. Hamilton ale našel odpověď, nicméně zůstali s Icemanem jediní, kterým se povedlo tuto laťku zdolat. Bottasovi se nadále nedařilo, Vettel se dokonce vůbec nedostal k nějakému smysluplnému času. O to víc překvapili Ericsson a Leclerc, díky nimž Sauber pronikl do TOP 10.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:26,722 |
2. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:26,815 |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:27,364 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:27,851 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:28,012 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:28,018 |
7. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:28,146 |
8. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:28,418 |
9. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:28,554 |
10. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:28,814 |
11. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:28,917 |
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:29,066 |
13. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:29,070 |
14. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:29,094 |
15. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:29,133 |
16. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:29,829 |
17. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:29,984 |
18. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:30,004 |
19. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:30,050 |
20. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ