Prvním pilotem, který vyrazil na trať Jas Marina Bay v 2. tréninku, byl Fernando Alonso, ale zůstalo jen u out-lapu. Pak se okruh začal postupně zaplňovat, všichni piloti s výjimkou dvou osamělých vsadili pro začátek na superměkkou směs. Vedle Strolla ji použil i Vandoorne, ale zdálo se, jako by mu spíš překážela.
Na konci první čtvrthodiny v úseku mezi dvojicí posledních zatáček vykroužil hodiny a chvíli mu trvalo, než přiměl svůj mclaren opět k jízdě. Protože dostal od inženýrů pokyn k zajetí do boxů, učinil tak i navzdory tomu, že přejel plnou bílou čáru. Nedařilo se ani Strollovi, takže do prozatímního čela zatím zamířil Bottas - 1:40,412.
Hamilton svůj první pokus vysloveně zazdil (1:49,264) když nezvládl nájezd do zatáčky 11 a musel si následující šikanu narovnat, to podstatně lépe se vedlo Räikkönenovi - 1:40,224. Na tisícinu stejný čas zakrátko zajel i Stoffel Vandoorne, ale na směsi o stupeň měkčí. Vettel se probouzel podstatně pomaleji (1:40,739 a 1:40,582), proto začal úřadovat Hamilton a v pohodě si zajistil odstup od soupeřů - 1:39,720. Poslední dva piloti bez času byli Alonso a Massa a nijak se záznamem do listiny časoměřičů nepospíchali.
Po první dvacetiminutovce se přidali všichni kromě Force Indie, Haasu a Gaslyho do rodiny ultrasoftů a časy začaly padat. Určitou smůlu měl v této pasážil Ricciardo, který netradičně válcoval kolegu Verstappena. Když to vypadalo na vynikající čas, dostihl před poslední zatáčkou Grosjeana, startujícího do rychlého kola - Francouz ale Australana ignoroval a rychlé kolo mu zkazil, což Daniel neopomněl okomentovat do radiokomunikace. I tak zalej výborný čas 1:39,186, který vzápětí zlepšil na 1:38,546. Verstappenovi dlouho dělalo problémy se dostat pod hranici 1:39,0 a tak se propadl nejen za obě Ferrari, ale i oba Mercedesy, ačkoliv Bottas neměl zrovna svůj den. Při jednom ze svých rychlých pokusů mu nevyšla úvodní zatáčka a Fin několik desítek metrů poskakoval po obrubníku i za ním.
Nebyl ale zdaleka sám, kdo okusil půvab únikových zón. V poslední zatáčce si střihl hodiny Grosjean, Hamilton těsně před uplynutím hodiny nezkrotil svůj vůz v zatáčce 17, na stejném místě jako pilot Haasu vypochodoval z trati bokem Hartley. Tým ho proto povolal do boxů k výměně pneumatik.
Během závodní simulace, která probíhala prakticky po celou druhou polovinu zkoušeli piloti nejen ultraměkkou směs, ale opět se vraceli k superměkké. V této poklidnější fázi se časy pohybovaly v rozmezí 1:42,3 - 1:46,5 a zdálo se, že se účastníci tréninku dokáži na trati dobře porovnat.
Jen Verstappen si stěžoval, že mu motor brzdí bez ohledu na jeho rozhodnutí, jinak žádné potíže nikdo neměl. Tedy pokud nepočítáme situaci ze zatáčky 7 mezi Massou a Ricciardem, kdy Brazilec oblouk v druhé části značně "utáhl" a Daniel měl co dělat, aby se nepodíval zblízka na zadní partie jeho Williamsu.
Když jsme u tradiční stáje, její pilot Lance Stroll zhruba čtvrt hodiny před koncem měnil přední spoiler a o poslední vzrušení se postaral Verstappen, který mezi zatáčkami 20 a 21 nezvládl svůj Red Bull a ocitl se za okrajem trati. Časy se nezlepšily, což ostatně nikdo nečekal, snad jen složení první šestice bylo poněkud jiné než se předpokládalo.
Sluší se ještě poznamenat, že pouze dvojice Grosjean a Hartley si zapsala nejlepší čas na superměkké směsi (ultraměkkou nazuli jen pro závodní simulaci) a celkem podle očekávání skončili tito piloti na posledních dvou místech.
Přehled všech měřených kol: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:37,877 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:38,026 |
3. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:38,180 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:38,352 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:38,537 |
6. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:38,894 |
7. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:39,323 |
8. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:39,333 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:39,529 |
10. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:39,559 |
11. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:39,635 |
12. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:39,671 |
13. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:40,201 |
14. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:40,329 |
15. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:40,694 |
16. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:41,128 |
17. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Sauber F1 Team | 1:41,270 |
18. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:41,302 |
19. | 39 | Brendon HARTLEY | aus | Scuderia Toro Rosso | 1:41,496 |
20. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:41,560 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ