Před závodem se spřádaly dohady, zda do průběhu nezasáhne počasí, ale ačkoliv bylo kolem trati dost mraků a oblačnost nepolevovala, tato varianta se nenaplnila. Vzduch měl teplotu od 15 do 18°C, trať byla jen neznatelně teplejší: 19 - 22°C. Daleko větší drama přineslo posledních pět kol, díky nimž se z Grand Prix na Silverstone nestala nudná podívaná.
První obětí závodu se stal vlastně ještě před jeho začátkem Jolyon Palmer. V zahřívacím kole na rovince Hangar hlásil nejdřív problém s brzdovým pedálem, vzápětí oznámil totální výpadek všeho možného. Vůz musel odstavit a Charlie Whiting dal traťovým hlídkám čas na odsunutí nepojízdného renaultu zařazením druhého zaváděcího kola. Na jeho konci se pozornost diváků soustředila na záď Vettelova Ferrari, odkud se kouřilo víc než obvykle a snad dokonce probleskl i nějaký plamínek. Naštěstí pro Sebastiana se po startu všechno vrátilo k normálu.
Na startu zhasly naděje týmu Toro Rosso, když oba piloti kolidovali - na vině byl opět Daniil Kvjat, který vyjel z trati a po návratu se trefil do Carlose Sainze jr. Obrovskou kliku měl Kevin Magnussen, jehož rotující Španělův vůz trefil do pravého zadního kola předním spoilerem, ale pro Dána z toho žádné komplikace nevznikly. Pole po startu závodu jelo v sestavě Hamilton, Räikkönen, Verstappen, Vettel, protože Holanďan po krátkém souboji po startu dokázal zdolat průběžně vedoucího pilota. Na trať po kolizi Toro Rosso vyjel safety car a po jeho návratu ruský pilot v 10. kole za "nebezpečný návrat na trať" obdržel další penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou. Hamilton ujížděl, Räikkönen ho v uctivé vzdálenosti sledoval a Vettel marně bojoval s Verstappenem. Proto se u Ferrari rozhodli povolat Vettela v 19. kole do boxů, což mělo později důležitý význam. Red Bull reagoval o kolo později stejným způsobem u Verstappena, ale drobné problémy s levým zadním kolem protáhly zastávku o půl vteřiny, takže Vettel se zadarmo dostal před Holanďana.
Hamilton v čele neměl žádné potíže, Bottas měnil měkké za superměkké v 33. kole a začal radikálně Vettela stahovat. Dostihl ho devět kol před cílem, první pokus ještě Vettel odrazil, ale za cenu masivního probrždění. Ve 43. kole na Hangar Straight už Bottas Sebastiana hladce zdolal. Räikkönen byl mimo jeho možnosti, ale rozhodla "vyšší moc". V 50. kole postihl Kimiho defekt levé přední pneumatiky a nešťastný Fin musel svému krajanovi ustoupit bez boje. Ale tím sportovní tragédie v Británii pro Ferrari neskončila. Ve stejném, tedy 50. kole v polovině okruhu se roztrhla také levá přední i Vettelovi. Místo třetího místa následoval pád a nic na tom nezměnil ani fakt, že podobně jako obě Ferrari musel do boxů i Verstappen (rovněž v 50. kole).
Daniel Ricciardo se systematicky probíjel polem a celkem mu nedělalo potíže se dostat až na dosah první šestky. Finální souboj s Hülkenbergem, který jel spolehlivý, nenápadný závod, nakonec rozhodl Australan pro sebe v předposledním kole - tady se naplno projevila převaha vozů první šestky nad zbytkem světa.
Sevřenou formaci tvořili obě Force Indie, Magnussen, Massa a Vandoorne. Dánský pilot dlouho setrvával na trati, ale ani pozdní výměna pneu mu nepomohla. Grosjean měl problémy hned na startu a z 10. místa klesl na třináctou příčku. Haasy nedokázaly využít potenciálu, navíc Grosjean měl ve 45. kole při předjíždění Ericssona velké problémy a dostal se dokonce mimo trať.
Zázrak posledních závodů Lance Stroll nemohl tentokrát spoléhat na fakt, že se před ním třetina startovního pole vytluče. Za ním zůstal jen pomalejší z obou Sauberů. Felipe Massa předvedl mnohem bojovnější výkon a dokázal odolávat Vandoorneovi, ale na obě Force Indie před sebou neměl nárok, třebaže při předjíždění špičky mohl využít závětří vozů a dotáhnout se k nim a využít jejich tradiční řevnivost. Tentokrát to byl Pérez, kdo několikrát naznačil útok, ale na Ocona recept nenašel. A komu chybí v našem výčtu Alonso, tak vězte, že v jeho případně není nic nového pod sluncem - opět odstoupil kvůli poruše motoru.
Štastný Hamilton po závodě pochopitelně slavil s diváky na okruhu i skutečnost, že se dostal v průběžné klasifikaci Vettelovi na odstup jediného bodu. U Ferrari mohou dumat, proč se nechali vyprovokovat ke strategii, která byla evidentně špatná, vždyť oba piloti, kteří měnili pneumatiky v 19. resp. 20. kole museli v závěru do boxů. Räikkönen tam zamířil až v 25. kole a měl stejný problém. Zatímco Bottas a Ricciardo měnili pneu až ve 33. okruhu (Bottas z měkkých na superměkké a Ricciardo naopak) a dojeli závod zcela bez potíží.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 25 | 1:21.27,430 hod | |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 18 | + 14.063 | |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 15 | + 36,570 | |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 12 | + 52,125 | |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 10 | + 1:05,955 | |
6. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 8 | + 1:08,109 | |
7. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 6 | + 1:33,989 | |
8. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 4 | + 1 kolo | |
9. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 2 | + 1 kolo | |
10. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1 | + 1 kolo | |
11. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | + 1 kolo | ||
12. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | + 1 kolo | ||
13. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | + 1 kolo | ||
14. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | + 1 kolo | ||
15. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | + 1 kolo | ||
16. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | + 1 kolo | ||
17. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Sauber F1 Team | + 1 kolo | ||
DNF | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren Honda Formula 1 Team | nedokončil | ||
DNF | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | nedokončil | ||
DNF | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | nedokončil |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ