Také podruhé nejlepší Hamilton, většinu tréninku zabraly závodní simulace

Lewis Hamilton před 2. tréninkem | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Po dopoledním rozjezdu už celé startovní pole letošní Formule 1 nastoupilo ke druhému tréninku na okruhu Red Bull Ring nedaleko Knittelfeldu. První seznámení s okruhem se nejlépe vyvedlo Hamiltonovi, čekalo se, zda mu někdo důrazně šlápne na paty.

Za dvě a půl hodiny se počasí nad Red Bull Ringem příliš nezměnilo, jenom podle různých odhadů hrozila až 80 % možnost deště. Skutečně v závěrečné třetině dorazily do blízkosti okruhu hrozivá mračna, ale podle známého přísloví z nich nakonec nezapršelo.

Jestliže si v prvním tréninku piloti do měřených pokusů nespěchali, v druhém zvolili opačnou taktiku, většina z nich se nespokojila s tradičním instalačním kolem a zapisovali jedno měřené kolo za druhým. Symbolicky první patřilo Nico Hülkenbergovi, který dopoledne udělal místo Sirotkinovi (1:09,685). Většina pilotů své první časy zajela na superměkké směsi, jenom Räikkönen pro svůj první pokus zvolil měkkou směs (1:07,722). Pak už se dostaly ke slovu Mercedesy. Bottas i Hamilton jeli na červeně označených pneumatikách a v této části byl Valtteri rychlejší než Lewis: Fin dosáhl výkonu 1:05,700, Brit zaostal o směšných 0,031 vteřiny. Jediný, kdo se jim přiblížil, byl Vettel (1:05,852), jinak celé pole hodně ztrácelo.

Mechanici připravují Ferrari k 2. tréninku | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Následovala druhá část - ještě v rámci první poloviny. Startovní pole přešlo na ultraměkkou směs a byl to znovu Bottas, kdo se posadil na vrchol žebříčku. Jenže jeho čas 1:05,699 poznamenala chyba v podobě výjezdu z trati mezi zatáčkami 10 a 11 (podle nového číslování), kde se Fin dostal až za obrubník. Proto musel záhy přenechat první místo Vettelovi, kterého rovněž zakrátko zdolal Hamilton. Až po dvaceti minutách se dostal do hry Verstappen, na jehož voze do té doby usilovně pracovali mechanici.

Verstappen čekal na zahájení 2. tréninku téměř 20 minut | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pak už se drtivá většina zúčastněných vrhla na závodní simulaci, ve které se střídaly různé směsi a odehrávalo se nejedno drama - ovšem časy už se neměnily. Signifikantní pro tuto část byla neuvěřitelná konzistence zajížděných časů, které dokazovaly minimální, nebo spíše vůbec žádnou degradaci pneumatik. Ti nejlepší kroužili časy kolem 1:09,0, zadní část startovního pole pak 1:11,5 - to vše jsou samozřejmě průměrné hodnoty. 

Detail zádě vozu Mercedes | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

O to více jsme ale viděli ve třetí tréninku karambolů, kterým se nevyhnuli ani ti nejlepší. Dalo by se říci, že kritickými body byla první zatáčka, pověstný Remus, dále střed, jmenovitě zatáčka Rauch a nakonec samotný závěr při nájezdu na cílovou rovinku. Největším kamikadzem se stal bezesporu Marcus Ericsson, který se podíval mimo trať čtyřikrát v zatáčce Castrol (zatáčka 1), jednou ve středu trati a okořenil tento výlet průjezdem přes kačírek, a pak dvakrát v poslední zatáčce okruhu.

Nadějné výkony Fernanda Alonsa střídaly chmurné chvíle - dlouho se pracovalo na jeho voze, takže Španěl podstatnou část první poloviny pouze vysílal z boxů úsměvy, potom kvalitní výkon poznamenal výlet ze zatáčky Rauch, který po jízdě přes trávu skončil v kačírku za zatáčkou Würth. Alonso však pouze zajel do boxů vyměnit pneumatiky a pokračoval dál.

Detail předního křídla vozu McLaren | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Méně štěstí měl Carlos Sainz jr., jehož Toro Rosso doznalo značné újmy v poslední zatáčce. Navíc při pokusu vrátit se na trať chytil Carlos druhý smyk, takže pro něj po návratu do boxů trénink skončil. A když deset minut před koncem zamířil do depa Kvjat a mechanici museli hasit požár na levé straně zadní nápravy, černý den Toro Rosso byl dokonán.

Lewis Hamilton opět získal dílčí vítězství | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Trápil se i Lewis Hamilton a stěžoval si na problémy. Jak zjistil zástupce F1NEWS.cz přímo na okruhu, příčinou byl problém se svíčkou, kterou musel Brit vyměnit. Daleko větší počet stížností vysílal do boxů Romain Grosjean, podle nějž se totálně změnilo nastavení vozu. Asi by to nebyl on, kdyby nevypočítal aspoň jednou soubor všech možných nedostatků. Problémy měl také Jolyon Palmer, jehož Renault prostál většinu tréninku v boxech, takže zůstal z celého startovního pole jediný, kdo měl započítaný čas na jiných pneumatikách než ultraměkkých. 

Snímky byly pořízeny přímo v boxech Grand Prix Rakouska

GP Rakouska (Spielberg)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:05,483
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:05,630
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:05,699
4. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:05,832
5. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:05,873
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:06,144
7. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:06,591
8. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:06,732
9. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:06,735
10. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:06,763
11. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:06,849
12. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:06,859
13. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:06,906
14. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:07,065
15. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:07,100
16. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:07,468
17. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:07,509
18. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:07,623
19. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:08,782
20. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:08,870

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy