Oporoti loňsku bylo tentokrát moudřejší počasí - dokazovaly to i hodnoty tradičních měřených údajů: vzduch 21°C, trať 30°C, vítr o síle 6,8 km a 48% vlhkost vzduchu. Pro piloty tedy podmínky velice dobré, ale s časy se poněkud váhalo.
Jako první si nechal své kolo na měkkých pneu změřit Sergio Pérez (1:34,956), ostatní piloti zkoušeli různé varianty pneumatik - pro Suzuku byly k dispozici směsi měkká, středně tvrdá a tvrdá. Ricciardo na začátku zkoušel typické měřící prvky za přední nápravou, Pérez později sáhl pro Halo koncept (zajel s ním čas 1:36,347), ale další údaje začaly do tabulek pršet až po první čtvrthodině. Po 23 minutách zatrnulo fanouškům Fernanda Alonsa, protože v zatáčce Spoon se jeho vůz začal točil a pak pozadu mířil k bariéře. Trefil ji naplocho pravým zadním kolem a bočnice zadního spoileru na stejné straně doznala drobné úhony. Španěl však byl schopen z "místa činu" odjet, ale v tu chvíli se nad ním vznášel Damoklův meč v podobě možnosti, že si v japonském dopoledni už nezajede.
Pak začaly úřadovat Mercedesy - Rosberg stanovil výchozí čas 1:33,751 a Hamilton přes veškerou snahu ztrácel 0,216 vteřiny. Další časy už byly pomalejší a Brit si do komunikace stěžoval na klesající výkon. Až po půlhodině se konečně rozhodl k měřenému kolu i Vettel, jako vůbec poslední pilot startovního pole, ale poskočil na třetí místo časem 1:34,334, čímž předstihl do té doby třetího týmového kolegu - Räikkönen zajel čas 1:34,605. Týmy se tak hezky seřadily po dvojicích - Mercedes, Ferrari, Force India, Red Bull a McLaren. Na chvostu se krčily na střídačku Renaulty a Manory.
Po desetiminutové pauze, která po 40 minutách rozdělila trénink na dvě části, vyrazil na trať jako první Magnussen (1:36,892), ale bylo jasné, že to důležité se bude odehrávat vepředu. Red Bully vyjely označené zelenou barvou, na kratičkou chvíli si vzal vedení Räikkönen, po něm nasadil k rychlému kolu Vettel, ale v zatáčce před podjezdem trati se dopustil chyby, vyjel mimo vymezenou dráhu a to ho zpomalilo. Týmového kolegu dokázal porazit, ale za ním jedoucí Nico Rosberg ho vzápětí výrazně překonal. Co bylo opravdu hodně zajímavé, že Hamilton zaostal za svým soupeřem z Mercedesu prakticky s identidckým odstupem, srazil z něj jen jednu tisícinu (- 0,215).
O vzrušení se pak postaral Romain Grosjean, který pět minut po tréninkové hodině v zatáčce před mostem podle vlastních slov nemohl zabrzdit a řítil se proti svodidlům. Jeho vůz nakonec v kačírku zpomalil, Francouz vycouval na trať a s předním spoilerem nakloněným k levé straně se doplížil do boxů.
V poslední půlhodině už piloti vsadili na závodní simulaci, časy byly přinejlepším o dvě a půl vteřiny pomalejší než nejrychlejší výkon Rosberga. Zaznamenali jsme i několik drobných výjezdů mimo trať, ale nejvážnější předvedl Verstappen ve výjezdu ze zatáčky Spoon a bez potíží se dokázal vrátit na trať.
Force India a Red Bull si prohodily pozice, Button na poslední chvíli poklesl, v podstatě ale síly v druhé čtyřicetiminutovce zůstaly rozvržené stejně. Grosjean už se kvůli svému klepnutí do bariéry na trať nedostal, Alonsovi mechanici dokázali monopost připravit natolik, že s ním obhájil deváté místo z doby před svým nedobrovolným výletem mimo trať.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:32,431 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:32,646 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:33,525 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:33,817 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:34,112 |
6. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:34,379 |
7. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:34,530 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:34,767 |
9. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:35,003 |
10. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:35,381 |
11. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:35,446 |
12. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:35,672 |
13. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:35,677 |
14. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:35,688 |
15. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:35,967 |
16. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:36,169 |
17. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:36,219 |
18. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:36,294 |
19. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | 1:36,822 |
20. | 31 | Esteban OCON | fra | Manor Racing MRT | 1:37,797 |
21. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:37,966 |
22. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:37,992 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ