První trénink v Silverstone pod zamračenou oblohou a nadvládou Mercedesů

Rosberg od začátku tréninku opět svádí souboj s Hamiltonem | foto: Daimler AG

Jubilejní 50. Grand Prix Velké Británie, která se odehrává na bývalém letišti situovaném zhruba 50 km od Northamptonu, přivítá 10. závod letošní sezóny. V prvním tréninku máme možnost vidět dva mladíky nahrazující stabilní piloty a přetahovanou Mercedesu

Nad tratí se převalovala zlověstná mračna, vzduch (15°C) a trať (18°C) byly teplotně téměř shodné, poměrně silný vítr vykazoval 17,3 km/h a vlhkost vzduchu 91 % slibovala možný déšť, ale predikce jeho přítomnost nenaznačovala... tedy zatím.

Trať se poměrně rychle začala zaplňovat a piloti s ohledem na dodané pneu (měkké, středně tvrdé a tvrdé) většinou vyjížděly na bíle označených pneumatikách. První čas a tedy měřítko ale položil Ricciardo (1:37,297) na oranžové sadě gum. Stejně tak učinil i Verstappem, který ho záhy překonal - 1:36,973. Oba piloti Red Bullu zvolili tvrdé pneumatiky.

Po deseti minutách tréninku se na trati objevil Vettel a na jeho Ferrari druhá varianta ochrany kokpitu Halo. Jestli někdo doufal, že Němec předvede alespoň jedno rychlé kolo se srovnatelným časem, byl zklamán: po instalačním kole se Halo 2 na rudém maranellském voze vrátilo do boxů a Vettel pokračoval bez této "ozdoby".

V týmech Haas a Renault dostali šanci dva mladíci. Víc byl zpočátku vidět Charles Leclerc, který zaujal Gutiérrezovo místo, leč bohužel v méně lichotivé souvislosti. Hned zpočátku svého prvního stintu vyjel v úseku Becketts z trati a po půlhodině dokonce vykroužil v zatáčce Village hodiny. S dalším "náhradníkem" Estebanem Oconem ale zajížděli hodně podobné časy.

Když se na trať dostaly Mercedesy, Hamilton neopomněl zamáváním pozdravit své příznivce kolem trati, a začala přetahovaná o průběžné vedení. Hamilton měl ve svém prvním kole jisté problémy, proto ho vypustil (1:42,106) a dal tak šanci týmovému kolegovi. Ten stanovil první výzvu v podobě hodnoty 1:34,855, kterou posléze ještě stáhl: 1:33,484. Hamilton kontroval 1:33,318 a pojistil svůj výkon rychlým kolem 1:32,827. Rosberg se ještě dostal ke slovu (1:32,645), což Hamilton opět překonal a stanovil maximum první poloviny pátečních jízd - 1:32,478.

Marcus Ericsson toho v prvním tréninku příliš mnoho nenajezdil | foto: Sauber Motorsport AG

Smolařem první poloviny byl Marcus Ericsson, u jehož sauberu se mechanici potýkali s technickými problémy. Švéd tak vyjel na trať pouze k šesti instalačním kolům a nezaznamenal po dvě třetiny tréninku jediný čas. To Alonso se mohl těšit z dobrého působení na trati a po 42. minutách, kdy všechny vozy zamířily do boxů, se těšil průběžnému třetímu místu - 1:34,288. Před ním byly oba Mercedesy, za sebou nechal Vettela a Verstappena.

Do druhé části opět vpadly Mercedesy, stále na středně tvrdé směsi, a Rosberg poslal Hamiltonovi navštívenku v podobě průběžného nejrychlejšího času. Jenže i na ten našel Hamilton odpověď. Překvapením byl třetí Hülkenberg, který jako jeden z prvních nasadil měkké pneu, ačkoliv bylo evidentní, že okruh této směsi příliš nepřál, některé týmy ji vůbec nepoužily, Red Bull dokonce nechal Verstappena jet pouze na tvrdých pneu a Holanďan se na nich dokázal zlepšit. Také Räikkönen s novou smlouvou v kapse na měkké sadě pneumatik opustil třinácté místo a posunul se na rozhradní první a druhé pětice. 

V závěrečné části tréninku se týmy věnovaly více závodním simulacím, takže časy začaly padat k hranici 1:36 - 1:37. Rosberg hlásil svému týmu potíže s nadměrnou spotřebou, později hartusil i na systém DRS. Aby mu to nebylo líto, na samotném konci se ozval svým inženýrům i Vettel, u jehož Ferrari opět zlobila převodovka. 

Po odmávnutí si ještě všichni piloti vyzkoušeli startovní proceduru na slotech, takže jsme mohli v pomyslné druhé řadě vidět třeba Nasrův sauber. Mercedesy byly jedinými vozy, které prolomily hranici 1:32,0.

V boxech jsme viděli i několik zajímavých tváří, například vlastníka stáje Force India Vijay Mallyiu, v boxech Haasu zase pobývala další jezdecká naděje Santino Ferrucci, chyběl nesměl ani trojnásobný mistr světa sir Jackie Stewart

Zůstává otázkou, zda za dvě hodiny nebude v Silverstone nadbytek vláhy, na neděli jsou dokonce hlášeny bouřky, takže by to nebylo nic zvláštního. Jinak je vše ve starých intencích - Mercedes vede, Ferrari a Red Bull se tahají o druhé místo a občas do toho promluví stále rychlejší Force India.

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:31,654
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:31,687
3. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:32,492
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:32,501
5. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:32,773
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:33,039
7. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso1:33,202
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:33,235
9. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:33,446
10. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:33,527
11. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:33,738
12. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:34,132
13. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:34,263
14. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:34,456
15. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:34,547
16. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:34,787
17. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:34,805
18. T Charles LECLERC mcoHaas F1 Team1:35,869
19. 45 Esteban OCON fraRenault Sport Formula One Team1:35,980
20. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:36,003
21. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:36,136
22. 88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT1:36,647

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy