Nad tratí se převalovala zlověstná mračna, vzduch (15°C) a trať (18°C) byly teplotně téměř shodné, poměrně silný vítr vykazoval 17,3 km/h a vlhkost vzduchu 91 % slibovala možný déšť, ale predikce jeho přítomnost nenaznačovala... tedy zatím.
Trať se poměrně rychle začala zaplňovat a piloti s ohledem na dodané pneu (měkké, středně tvrdé a tvrdé) většinou vyjížděly na bíle označených pneumatikách. První čas a tedy měřítko ale položil Ricciardo (1:37,297) na oranžové sadě gum. Stejně tak učinil i Verstappem, který ho záhy překonal - 1:36,973. Oba piloti Red Bullu zvolili tvrdé pneumatiky.
Po deseti minutách tréninku se na trati objevil Vettel a na jeho Ferrari druhá varianta ochrany kokpitu Halo. Jestli někdo doufal, že Němec předvede alespoň jedno rychlé kolo se srovnatelným časem, byl zklamán: po instalačním kole se Halo 2 na rudém maranellském voze vrátilo do boxů a Vettel pokračoval bez této "ozdoby".
V týmech Haas a Renault dostali šanci dva mladíci. Víc byl zpočátku vidět Charles Leclerc, který zaujal Gutiérrezovo místo, leč bohužel v méně lichotivé souvislosti. Hned zpočátku svého prvního stintu vyjel v úseku Becketts z trati a po půlhodině dokonce vykroužil v zatáčce Village hodiny. S dalším "náhradníkem" Estebanem Oconem ale zajížděli hodně podobné časy.
Když se na trať dostaly Mercedesy, Hamilton neopomněl zamáváním pozdravit své příznivce kolem trati, a začala přetahovaná o průběžné vedení. Hamilton měl ve svém prvním kole jisté problémy, proto ho vypustil (1:42,106) a dal tak šanci týmovému kolegovi. Ten stanovil první výzvu v podobě hodnoty 1:34,855, kterou posléze ještě stáhl: 1:33,484. Hamilton kontroval 1:33,318 a pojistil svůj výkon rychlým kolem 1:32,827. Rosberg se ještě dostal ke slovu (1:32,645), což Hamilton opět překonal a stanovil maximum první poloviny pátečních jízd - 1:32,478.
Smolařem první poloviny byl Marcus Ericsson, u jehož sauberu se mechanici potýkali s technickými problémy. Švéd tak vyjel na trať pouze k šesti instalačním kolům a nezaznamenal po dvě třetiny tréninku jediný čas. To Alonso se mohl těšit z dobrého působení na trati a po 42. minutách, kdy všechny vozy zamířily do boxů, se těšil průběžnému třetímu místu - 1:34,288. Před ním byly oba Mercedesy, za sebou nechal Vettela a Verstappena.
Do druhé části opět vpadly Mercedesy, stále na středně tvrdé směsi, a Rosberg poslal Hamiltonovi navštívenku v podobě průběžného nejrychlejšího času. Jenže i na ten našel Hamilton odpověď. Překvapením byl třetí Hülkenberg, který jako jeden z prvních nasadil měkké pneu, ačkoliv bylo evidentní, že okruh této směsi příliš nepřál, některé týmy ji vůbec nepoužily, Red Bull dokonce nechal Verstappena jet pouze na tvrdých pneu a Holanďan se na nich dokázal zlepšit. Také Räikkönen s novou smlouvou v kapse na měkké sadě pneumatik opustil třinácté místo a posunul se na rozhradní první a druhé pětice.
V závěrečné části tréninku se týmy věnovaly více závodním simulacím, takže časy začaly padat k hranici 1:36 - 1:37. Rosberg hlásil svému týmu potíže s nadměrnou spotřebou, později hartusil i na systém DRS. Aby mu to nebylo líto, na samotném konci se ozval svým inženýrům i Vettel, u jehož Ferrari opět zlobila převodovka.
Po odmávnutí si ještě všichni piloti vyzkoušeli startovní proceduru na slotech, takže jsme mohli v pomyslné druhé řadě vidět třeba Nasrův sauber. Mercedesy byly jedinými vozy, které prolomily hranici 1:32,0.
V boxech jsme viděli i několik zajímavých tváří, například vlastníka stáje Force India Vijay Mallyiu, v boxech Haasu zase pobývala další jezdecká naděje Santino Ferrucci, chyběl nesměl ani trojnásobný mistr světa sir Jackie Stewart.
Zůstává otázkou, zda za dvě hodiny nebude v Silverstone nadbytek vláhy, na neděli jsou dokonce hlášeny bouřky, takže by to nebylo nic zvláštního. Jinak je vše ve starých intencích - Mercedes vede, Ferrari a Red Bull se tahají o druhé místo a občas do toho promluví stále rychlejší Force India.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:31,654 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:31,687 |
3. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:32,492 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:32,501 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:32,773 |
6. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:33,039 |
7. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:33,202 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:33,235 |
9. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:33,446 |
10. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:33,527 |
11. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:33,738 |
12. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:34,132 |
13. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:34,263 |
14. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:34,456 |
15. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:34,547 |
16. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:34,787 |
17. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:34,805 |
18. | T | Charles LECLERC | mco | Haas F1 Team | 1:35,869 |
19. | 45 | Esteban OCON | fra | Renault Sport Formula One Team | 1:35,980 |
20. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:36,003 |
21. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:36,136 |
22. | 88 | Rio HARJANTO | idn | Manor Racing MRT | 1:36,647 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ