Třetí trénink poznamenala havárie Magnussena, byl předčasně ukončen

Kevin Magnussen svou nehodou způsobil předčasný konec tréninku | foto: Renault Sport F1

Montrealská trať naposledy před kvalifikační šarádou přivítala startovní pole F1. Ze dvou předchozích tréninků si přinesl určitou psychickou výhodu Lewis Hamilton. Nakonec však šlo o záležitost interního souboje Red Bullu a Ferrari, která byla předčasně ukončena.

S ohledem na proměnlivé počasí bylo jasné, že si piloti budou chtít před kvalifikací trať řádně "vyzkoušet", proto se na ni vydali prakticky ihned v silném počtu. Ne všichni ovšem zvolili ultraměkkou směs, například Ferrari vsadilo zpočátku na měkké pneumatiky, Red Bull na superměkké. První čas mohl zaznamenat Vettel, ale to by musel dobrzdit do závěrečné šikany, a tak privilegium dostal Räikkönen (1:17,009) následovaný poté svým kolegou (1:17,629).

Velice rychle však začaly úřadovat Red Bully, kdy na superměkké směsi zajel Verstappen čas 1:15,078 a vzápětí ho překonal Ricciardo výkonem 1:14,955. Mercedesy vsadily na ultraměkké pneumatiky, ale svými časy zaostávaly - Hamilton se dostal nejblíže na 1:15,014, pak oba piloti Stříbrných šípů zhruba po dvaceti minutách udělali navlas stejnou chybu a projeli šikanu u Zdi šampionů rovně - jako přes kopírák. Další chyby se dopustil i Vettel v 8. zatáčce a aby v tom nebyl sám, totéž na stejném místě předvedl Magnussen.

Sebastian Vettel si v posledním tréninku vydobyl prvenství | foto: Scuderia Ferrari

Poté se přešlo na fialové pneumatiky a začaly padat další rychlé časy. Nejdřív oba piloti Red Bullu zajeli navlas stejný čas - 1:14,636, pak se poněkud utrhl Verstappen (1:14,310), jemuž na paty šlapali oba borci Ferrari (Räikkönen - 1:14,594). Potom začal své velké sólo Vettel - 1:14,139 a 1:14,068. To už se nad Montrealem začaly objevovat drobné kapky, ale piloti zatím neměli důvod ke znepokojení. Spíš měl problémy Hamilton s přilbou, kterou si dvacet minut před koncem tréninku vyměnil. 

Drobné dramatické intermezzo předvedl Daniil Kvjat ve třetí zatáčce, kdy využil únikové cesty, ale zastavil - sice napříč - bez zjevného poškození svého Toro Rosso, a tak mohl zacouvat a vrátit se zpět na trať.

Než však mohlo dojít k závěrečnému klání, které započal opět Vettel, rozevlály se po trati červené vlajky. Kevin Magnussen 12 minut před koncem po výjezdu z boxů narazil do bariéry po výjezdu ze sedmé zatáčky a levým bokem atakoval bariéru. Pilot vylezl z vozu vlastními silami, ale poškození místa incidentu bylo takové, že po třech minutách vedení trati rozhodlo, že trénink předčasně skončí.

Lze předpokládat, že by zejména Ricciardo v samotném závěru ještě zkusil svůj čas vylepšit, nepochybně i někteří ostatní, leč stalo se, takže nezbývá než těch několik desítek minut počkat, abychom se dozvěděli, jak tajenka skončí.

GP Kanady (Gilles Villeneuve Circuit)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:13,919
2. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:14,158
3. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:14,316
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:14,332
5. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:14,334
6. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:14,487
7. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:14,655
8. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:14,801
9. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:14,886
10. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:14,890
11. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:14,918
12. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:14,985
13. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:15,023
14. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:15,199
15. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:15,444
16. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:15,656
17. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:15,704
18. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:16,078
19. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:16,085
20. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:16,326
21. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:16,622
22. 88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT1:16,901

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy