V Japonsku byly Stříbrné šípy opět ve formě a získaly další double, jelo se však na rychlé trati a tvrdých pneumatikách. Týmu se ulevilo, jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda ale zcela klidný ještě není.
"Mám obavu o příští závod v Soči, kde je asfalt podobný jako v Singapuru. Není ještě hotovo a není to tak jednoduché. Musíme tvrdě pracovat a udržet si konkurenceschopnost. Vypadáme dobře - ale dobře vypadáte jen tehdy, když už je hotovo," popisuje Lauda.
Mercedes ustanovil interní vyšetřovací skupinu, která má zjistit, co se v Singapuru pokazilo. Zjistit příčiny je pro tým klíčové, aby se podobné potíže v budoucnu neopakovaly. Její závěry ještě nebyly zveřejněny.
"Ustanovili jsme skupinu pro vyšetření Singapuru. Jak očekáváte, neexistuje jediná odpověď. K nedostatečné konkurenceschopnosti přispělo mnoho faktorů," vysvětluje Toto Wolff.
"Existují tratě, kde vypadáte velmi dobře, a takové, kde si vedete hůře. Singapur byl minulý rok okruhem, kde jsme měli asi nejslabší kvalifikaci. Měli jsme se na to podívat loni a zajistit, abychom při dalším postupu kladli větší důraz na okruhy, jež vyžadují vysoký přítlak," dodává sportovní ředitel Mercedesu.