Jezdci přijíždějí na startovní rošt před zahřívacím kolem a di Grassi se již postaral o první překvapení - nezvládl průjezd zatáčkou 130R a po nárazu do bariéry je jasné, že nebude startovat.
Skvěle odstartoval Kubica a posunul se na druhé místo před Webbera, vedení udržel Vettel. Ještě lépe se start podařil Hamiltonovi, je šestý hned za Buttonem.
Na startu dochází ke dvěma nepříjemným nehodám. Petrov se příliš brzy zařadil před Hülkenberga, zavadil o jeho přední kola a byl katapultován doleva mimo trať, Hülkenberg odstavuje vůz o chvíli později. V první zatáčce končí Massa, který na vnitřku uhýbal Liuzzi až za obrubník, ztratil kontrolu nad vozem a jeho klouzající se Ferrari smetlo z trati i Liuzziho Force India.
Na trať po prvním kole vjíždí safety-car, za kterým jezdci krouží v pořadí Vettel, Kubica, Webber, Alonso, Button, Hamilton, Barrichello, Schumacher, Heidfeld, Sutil, Alguersuari, Kobayashi, Buemi, Rosberg, Kovalainen, Yamamoto, Trulli, Senna, Glock.
Kubica nekaně za safety-carem ztrácí pravé zadní kolo a odstavuje auto - závod znovu vede dvojice redbullů. Závod je restartován po pěti kolech, o předjetí při letmém startu se nikdo nepokusil. Na konci kola se současně pokoušejí o předjetí pilot Mercedesu - Schumacher uspěl na Barrichella, Rosberg je rád, že ustál výlet mimo trať po neúspěšném útoku na Buemiho ve 130R.
Redbully pomalu ujíždějí Alonsovi. Ten si udržuje dvouvteřinový náskok před Buttonem, na kterého hodně tlačí Hamilton. Kobayahsi útočí na Alguersuariho vnitřkem v nájezdu do vracečky, ovšem v době, kdy soupeř je na dostřel, ale ne na předjetí. Naštěstí jej nesestřelil, pouze trochu odstrčil a povedlo se mu dostat dopředu na 10. místo.
Trulli se po dlouhém snažení a Yamamotově chybě dostává před něj. Kobayashi zkouší ve vracečce na Sutila stejný útok jako na Alguersuariho. Sutil je překvapený a raději nechává dost místa, Kobayashi postupuje.
Kolem 20. kola probíhají první výměny pneumatik. Na konci 21. kola mění pneumatiky první z vedoucích jezdců - Hamilton. Po návratu na trať jej zdržuje Kobayashi. O dvě kola později přezouvají Vettel a Alonso.
Schumacher je po své zastávce těsně za týmovým kolegou Rosbergem a vychutnává si letošní první příležitost "dát mu za vyučenou", ale během třech kol se mu ani jeden útok nedaří dotáhnout do konce a souboj Rosbergovi se daří trochu poodjet.
Button je v 32. kole posledním z pětice kandidátů na titul, který ještě nepřezouval - čekají jej měkké pneumatiky. Vede závod, ale soupeři se rychle přibližují, oba piloti stáje Red Bull jsou těsně za ním, i pátý Hamilton ztrácí pouze 13s a dál se přibližuje - je jasné, že Button se po své zastávce propadne za něj.
Button přezouvá až v 38. kole a je jasné, že z první pětice bude zdaleka poslední. Hamilton odjel poslední kolo pomaleji a hlásí týmu, že nemůže použít třetí rychlostní stupeň. Po třech kolech je Button jednoduše před Hamiltonem, ten se bude snažit dojet na 5. místě.
Kobayashi je po zastávkách v boxech znovu za Alguersuarim a Sutilem. Aluersuariho se znovu pokouší předjet ve vracečce, ale tentokár vnějškem. Alguarsuari to neunesl a na výjezdu do Kobayashiho zcela nepochopitelně naráží. Kobayashi pokračuje s lehkým poškozením bočnice, Alguarsuari jede do boxů pro nové křídlo.
Mezi tím Sutilův kouřící motor uvolňuje Kobayashimu cestu za body z domácího závodu. A Kobayashi je během chvilky před Bueemim a Barrichellem! Rosberg po hodinách končí v bariéře, pravděpodobně v důsledku nějakého problému na zadní nápravě.
Vettel a Webber přijíždějí do cíle pro double za velké vítězství v Japonsku. Alonsovi se je nepodařilo překonat, ale porazil oba mclareny. Hamilton tentokrát doplatil na technické potíže, Button na podivnou strategii. Nejlepší závod odjeli šestý Schumacher a sedmý Kobayashi!
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 25 | 1:30:27,323 hod | |
2. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 18 | +0,906 | |
3. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | 15 | +2,721 | |
4. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 12 | +13,522 | |
5. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 10 | +39.595 | |
6. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | 8 | +59,933 | |
7. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | 6 | +1:04,039 | |
8. | 22 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | 4 | +1:09,668 | |
9. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | 2 | +1:10,846 | |
10. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | 1 | +1:12,806 | |
11. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | +1 kolo | ||
12. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | +1 kolo | ||
13. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | +2 kola | ||
14. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | +2 kola | ||
15. | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | +2 kola | ||
16. | 21 | Sakon JAMAMOTO | jpn | Hispania Racing F1 Team | +3 kola | ||
DNF | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | +6 kol | ||
DNF | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | +9 kol | ||
DNF | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | +51 kol | ||
DNF | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | +53 kol | ||
DNF | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | +53 kol | ||
DNF | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | +53 kol | ||
DNF | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | +53 kol | ||
DNF | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | +53 kol | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
6 | Mark WEBBER |
Red Bull RB6 Renault V8 |
1:33,474 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ