DISKUZE K ČLÁNKU Studené a horké foukání aneb co se změnilo v oblasti výfuků

Před Barcelonou vzniklo mezi týmy F1 nebývalé pozdvižení, když se FIA náhle rozhodla omezit využívání výfukových plynů. Stručně se pokusím vysvětlit, o co se jedná, kdo za tím stál, proč k tomu došlo a jak se bude problém dále vyvíjet.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Studené a horké foukání aneb co se změnilo v oblasti výfuků

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 02.06.2011 08:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovali 2 lidé) 01.06.2011 15:11
Neni zac. A ja idem pomaly do "hrackarstva… »
» erdedy (Hlasovali 2 lidé) 01.06.2011 15:15
"Kurňa"... to som ale hnusny "… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 01.06.2011 15:12
Díky za připomenutí, něco si koupím 04 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jiras

    jiras

    XXX
    Nemá někdo nějaké info o vlivu té "díry na zadku", co teď po vzoru RB nasadilo Ferrari? Je to kvůli dodání více teplého vzduchu od motoru/kers k zadnímu křídlu?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    XXX
    Hmm, tak to je hnedka jasné, proč RB tak v kvaldě dominoval...dominuje.I když Mclaren už je imho hodně blízko. 01

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      Už aj Ferrari to nasadilo v Monacu, ale nemalo to až taký efekt, lebo trať je tam pomalá. Výraznejšie sa to hádam prejaví v Kanade. 11

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    XXX
    Nechci být hnidopich, článek je pěkný, jen malá technická poznámka. Píšeš o zpožděném zážehu za stálého přísunu paliva, kdy se směs vznítí ve výfuku. Řekl bych že směs se opožděně vznítí normálně ve válci od jiskry na zapalovací svíčce a pak až hoření pokračuje do výfukového potrubí.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      XXX
      Tak to bylo i myšleno (viz odkaz na rok starý článek s obrázkem). Díky za upozornění, přeformuloval jsem to.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    "Kurňa"... to som ale hnusny "šovinista" 06

    tatovia aj MAMY! 14

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Díky za připomenutí, něco si koupím 04

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      Nooo... 01 11 to je presne ono.
      Minule som niekde cital, ze este sa da zohnat R25-ka v jednom "..." hrackarstve 19 Idem na to! 13 14

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Zatiaľ však nebolo zmenené nič v tejto oblasti a ani nenadobudlo právoplatnosť. Takže všetko je pri starom až do nadobudnutia právoplatnosti TDO15. Tímy, ktoré to nemajú, majú hold smolu, že to neuviedli do života vo svojich monopostoch, lebo s tým stratili drahocenné sekundy v kvalifikácii a o to viac museli bojovať v závode v premávke. 14

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Mas pravdu, uz je to OK, diky.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      Neni zac.
      A ja idem pomaly do "hrackarstva" ked je ten "MDD" 14

      P.S.: Priatelia, (moc) zamestnany 13 tatovia/tátové" na tejto stranke/fore, dufam, ze ste nezabudli 19 na tento sviatok 12 01
      Vsetko dobré!

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    úpravy zhoršujúce ekólogiu (a bezpečnosť) by sa mali zakázať bez odkladov. Studené fúkanie a fúkanie výfukovými plynmi z normálnej činnosti motora by nemali byť na závadu.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Jedine co mi na tom vsetkom vadi je, ze par tyzdnov dozadu Gallagher doslova MACHROVAL ako keby ten system vyvinuli oni a vsetci ako keby len kopiruju od nich. Za to davam CSW dalsie 02 03

    Inak mi je docela jedno ci to zakazu - ved vsetkym rovnako. Ale nie zbrklo ako to predviedli teraz! 20

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Sanco

    XXX
    TAk snad pred sezonou maji stanovit podminky a nechat je !! to ty tymi maji pak vyhazovat kvulik nejakym k****** tolik penez !! 11 Berny se snazi vymackat spise co muze nez utecou vseci

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • PC

    XXX
    Tak to bude třeba přidat ke KERSu ještě naftový radiátor, aby to výfukové teplo nahradili teplým vzduchem. Před pilotem v čumáku bude nová vodotěsná bezpečností deformační zóna z pěny, ovšem vysoce sycená naftou (ta z ní bude díky chybě v konstrukci odtékat do radiátoru a ten nějakým špatným zapojením bude dávat těch potřebných 800°C) 04. F1 si poradí! Určitě stáje už vysondovaly o co jde a technici to právě obchází další skulinou v pravidlech.Takže Bernie bude dál plkat o šetření a sponzoři a firmy vyhodí každý další miliardu euro oknem.Ovce se nažere....

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama