DISKUZE K ČLÁNKU Marko kritizuje FIA za porovnání motorů a vyčísluje velkou ztrátu Renaultu
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko pro Motorsport Magazin kritizuje metodiku FIA srovnávající pohonné jednotky a hovoří o ztrátě svého týmu na nejlepší. Z jaké části se na 1,7vteřinovém manku v Rusku podílel motor Renault a kolik z ní připadlo na jejich šasi RB13? V Barceloně očekávají velké zlepšení, ale letošní mistrovský titul už pomalu odepisují.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko kritizuje FIA za porovnání motorů a vyčísluje velkou ztrátu Renaultu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
tom11
08:25 04.05.2017 77.48.94.XXXfakt mě baví tyhle debaty
všechno jsou to jen dohady ( sice založené na nějakém reálu, ale stále porovnáváme neporovnatelné ). dokud neudělá někdo nezávislý ( FIA? ) "jednotnou" zkoušku všech motorů v totožné mapě na stolici ( nebo zastavěných do téhož šasi ) a výsledky se nezveřejní, tak jsou to sále jen dohady. a jelikož k takovému porovnání nikdy nedojde, můžeme všichni ( včetně pana Dr. Marka ) spekulovat, poupravovat si výchozí teze k obrazu svému a dojít na základě týchž informací ke zcela odlišným výsledkům. a tomu se říká zvýšení zájmu o F1 - jen se podívejte, co článků a co diskusí pod nimi na toto téma je -
fifo
21:20 03.05.2017 78.141.69.XXXalfa&omega je motor. bez dobreho motoru na spicku sa neda pomysliet. ak renault straca 40-60 koni na mercedes tak to je v kybliku. to par bodmi pritlaku v nejakej zakrute proste nedobehnes. mozno to obcas bude stacit na bednu ale titul v nedohladne. -
Pepan
12:02 03.05.2017 89.24.157.XXXA neměl by Marko spíše kritizovat Renault? Jenže tohle si on nemůže dovolit, protože by se klidně mohlo stát, že by mohl zapomenout u na značku Tag Heuer a místo motorů by do aut mohli montovat šlapátka, protože žádný jiný dobrý výrobce jim ty motory nedá. Ledaže by zaškemrali u Hondy, ale tam by to asi bylo z deště pod okap. -
mi88ki
09:52 03.05.2017 165.72.200.XXXProfesionální plačka Marko. Dodnes nepochopil, že v F1 se soutěží i v oblasti motoru. Jaké partnery si vybrali je jen jejich věc. Když s nimi vítězili, tak nic nekritizovali.
Nějak Marko taky zapomněl, že část ztráty házené na motor pochází z toho, že jezdí na vyšší přítlak, než konkurence vepředu, což už ostatně letos přiznali, ale nějak mi to v jeho výpočtu ztrát chybí. Takže řekněme, že další půl sekundu ze ztráty motoru, můžeme klidně přesunout do aera, díky většímu aero-odporu.
Stačí si taky připomenout, kde byly limonády loni a přes jistě vyšší progres v oblasti motoru u Ferrari i Renault určitě nespal. Pokud byli loni motory dost blízko, např. v Monze, kde je to hlavně o motoru, byli v kvalifikaci limonády jen čtyři desetiny za Ferrari a sekundu za Medvědy, tak pochybuji, že by se ztráta u motoru narostla 2.5x. Pokud Ferrari téměř dohnalo Mercedes v oblasti motoru, tak ano Ferrari se o půl sekundy přiblížilo k Medvědům, možná jen díky motoru ale předpokládám že i Renault určitě nemá slabší motor než loni. Takže i při polovičním progresu vývoje v porovnání s Ferrari to je max. tři čtvrtě sekundy na kolo ale počítáno na trati v chrámu rychlosti. V Sochi to pak určitě nemůže být víc jak půl sekundy.
Jinak loni v Sochi ztrácel RB v kvalifikaci 1,7, což znamená, že zase tak moc se toho oproti loňsku nezměnilo. Ale třeba takový Renault snížil v porovnání z loňskem ztrátu o cca sekundu. Porovnával jsem čas Renaultu v Q1 a nejlepším časem kvalifikace aby to bylo férové, když loni Renault nepostoupil dále v kvalifikaci. V čase nejlepšího kola závodu se Renault přiblížil ještě více z 2.8 na 1.5 sec. a třeba na Valterriho ztráceli jen cca sekundu a na Hamiltona defacto nic. Takže pochybuji o razantním relativním propadu ztráty v oblasti motoru.-
Mike17
11:44 03.05.2017 93.99.87.XXXMoc jsem nepochopil, co má přítlak společného s výkonem motoru. Jestli tvrdí, že motor ztrácel 1s, asi to změřili. A asi ne top speedem. Jo, nejspíš si zpřeháněl, ale to je jeho práce. Každopádně tvé výpočty nemusí vůbec sedět. A zdůvodňovat to firemní stájí Renaultu nedává už vůbec smysl. Z toho šrotu, jakým byl Lotus v roce 2015 a z něj vycházející loňský vůz se musel koncern jako Renault zvednout.-
uzivatel001639
12:00 03.05.2017 89.111.73.XXXmi88ki to mysli tak, ze kdyz si Rb zvysi pritlak, tak jsou na rovinkach pomalejsi a tu nizsi rychlost pak hazi na Renault. To ze pak v zatackach jsou rachlejsi nez konkurence pak zase jiste dle RB znamena mame super sasi
Ta ztrata se tezko popisuje, ale neymslim si ze bude cca 1s, ale asi urcite bude nekde mezi 0,5-1s, cca 30-60 koni. klidne bych ale tem 60 veril, protoze asi nic noveho nemuseli pripravit pro zacatek sezony a to hlavni ma prinest ten upgrade, kdy se zase muzou dostat na dosah tech 30 koni. Renault ac se to nezda, je vykonove dlouhodobe pozadu a nejakemu zazracnemu stahovani moc neverim.-
Adi
12:15 03.05.2017 176.74.140.XXXLoni se odhadovalo na konci roku Mercedes vs Renault cca 40 - 50 ps. Letos to není více, ale ani méně. Renault rozhodně přidal v zimě, přidal cca tolik co Mercedes. ferrari přidalo nejvíce, ale i loni měli PJ velmi blízko Mercedesu, prý do 10 ps. Ten idiot Marko pořád dokola mluví o jedné kvalifikaci ze 4 závodů a sám dobře ví, že hlavní ztráta v kvalifikaci a v závodě je šasi. Mají ještě větí problémy než v r. 2015, připravují B spacifikaci. Ano, Renault nic nestáhl, ale alespoň jezdí s konceptem, který mu k tomu dává potenciál (dle jejich slov. Doufám, že v Canadě přidají min. 40 ps. Jestliže nebude PJ Renault na konci roku pod 20 ps ztráty, budu to považovat za neúspěch. Každopádně turbulentní zapalování a ICE mají vyladěné všichni 3 velmi podobně, myslím, že alfa a omega jsou nyní rekuperátory, jejich váha a hlavně výkon MGU-H (bez limitu energie). Dále práce s mazivama, spalování oleje, motorové mapy. Těch částí do celé skládačky je opravdu velká spousta. Pro lepší závodění můžeme pouze doufat v rychlý vývoj PJ Renaultu a velmi povedenou B spec. šasi RB.-
uzivatel001639
19:20 03.05.2017 195.88.143.XXXSouhlas s tim, ze je ten motor komplexni vec. Ze zalezi na cemkoli. Jedine s cim nesouhlasim, je ztrata na konci roku tech 10 koni, to uz je hodne, hodne optimisticke, Tak tech 30 koni ztrata na konci roku asi jo. pres zimu dle meho pridali mene nez co pridal Mercedes a Ferrari, protoze ztrata je jako loni na zacatku sezony a to si myslim, byla spise nekde na urovni 45 koniku
-
-
mi88ki
13:03 03.05.2017 165.72.200.XXXDíky za vysvětlení
Renault se letos nemohl poměrně zhoršit vůči Mercedesu, možná jen vůči Ferrari. Jak jsem popsal loňskou ztrátu týmu Renault, tak ty se hodně zlepšili oproti loňsku a pochybuji, že by dosáhli takového progresu s vyšší ztrátou výkonu než měli loni.
Podle časů a logiky se motor výkonově přiblížil Mercedesu, ale zřejmě trochu ztratil na letošní Ferrari. To že tým Renault dosáhnul měřitelného progresu dokazuje, že Redbull prostě postavil horší auto, když má stejnou ztrátu na špičku jako loni v Rusku.-
Mike17
20:13 03.05.2017 93.99.87.XXXProč myslíš, že se nemohl motor Renault proti Mercedesu zhoršit? Tým Renault se sice zlepšil, ale co s tím má společného motor? Po tom tragickém loňském šasi se tovární tým zlepšit musel, i kdyby měl motor horší.
Kromě toho jsem si nevšiml, že by někdo tvrdil, že rozestup motorů je větší. Jen se nějak moc nezmenšil.
-
-
-
-
uzivatel001639
12:03 03.05.2017 89.111.77.XXXTake nechapu placku Helmuta, proc nejde jezdit nejaky CUP, kdyz nechce soutezit ve vyvoji techniky? Tenhle ko.ot by chtel soutezit jen v aeru a jeste tak max. v zavodnicich, kdyz se jim ted sesli relativne schopni -
Petr
12:12 03.05.2017 109.81.245.XXXRed Bull letos sází na nízký přítlak, tedy opačně, než v minulosti, na které svou teorii zakládáš. Proto jsou na rovinkách relativně dobří a proto si tolik stěžují na nedostatek přítlaku. Změnili filozofii své aerodynamiky, žel zatím jim to nevychází, měli nezvykle špatnou korelaci dat. Pro Barcelonu chystají opravdu velké změny.-
mi88ki
12:49 03.05.2017 165.72.200.XXXTak oni nemají dostatek přítlaku, viz zdroj a vyvažují to sníženým přítlakem? Tak to se pak nedivím, že jsou tak daleko od dua Ferrari - Mercedes
"Co je obecně problémem?
HM: Nemáme dostatek přítlaku. To je nyní prioritou. A samozřejmě nám také schází výkon".
Zdroj: [odkaz na stránku]
-
uzivatel001836
17:05 03.05.2017 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
mi88ki
13:15 04.05.2017 165.72.200.XXXPokud s loňskou strategií vyššího přítlaku byli schopni jezdit s menší ztrátou a v druhé polovině sezóny byli mnohem blíže Mercedesu než kdo jiný a než jsou letos, tak proč letos jezdí s nižším přítlakem, byť to evidentně nefunguje?
Ano, auto může být relativně horší než loni, ale určitě zkoušeli alespoň v trénincích či testech obě koncepce. Nejspíš dospěli k závěru, že aby nahradili chybějící přítlak, museli by zvýšit odpor auta do větší míry než tomu bylo loni, což už si dovolit nemohou, protože by byli na dlouhých rovinkách příliš lehkým soustem. Nicméně, je všeobecně známé, že letos je mnohem těžší jezdit blíže k jinému vozu a také účinek DRS je nižší. Z toho plyne, že při jízdě s nižším přítlakem budou ztrácet při jízdě v závěsu ještě více a naopak si mohou dovolit vyšší aero-přítlak aniž by je někdo předjel na rovince, neboť DRS už tolik nepomáhá.
Dále, celé vaše vysvětlení stojí na tom, že si Redbull nemůže dovolit zvýšit přítlak, protože by byli příliš pomalý.
Takže oni loni nepotřebovali rychlost na rovinkách a letos ano? Loni nepotřebovali předjíždět a nebýt předjížděni na rovinkách, přestože to bylo loni jednodušší než letos?
Když už disponuješ, na rozdíl ode mne mozkem, tak mi tedy prosím odpověz, proč loni nepotřebovali rychlost na rovinkách a přesto s tím byli poměrně úspěšnější než letos?
Já se vždy raději řídím vlastním úsudkem, a že to tady píšou nějací lidé, ještě neznamená, že to musí být odraz skutečnosti. Lidí napíší kravin... A i kdybych se mýlil, tak každá kritická diskuse může stát na předkládání argumentů a tím být i prospěšná. Zatím jsem ale žádný rozumný argument, proč změnili koncepci, která loni poměrně fungovala, nedostal. Tak sem s ním.-
uzivatel001836
06:28 05.05.2017 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Petr
07:36 05.05.2017 109.81.245.XXXmi88ki je úplně mimo, důvody nižšího přítlaku Red Bullu jsem tady několikrát popisoval - ono se stačí podívat na jejich auto, je takové nedokončené, chybí propracované díly jako u konkurence. Evidentně toho chtěli více generovat podlahou, ale mají to špatně od předního křídla a dál po proudu už se to nese. Oproti ostatním jezdí s mnohem nižším odporem, ale když chce, tak ať si někdo tvrdohlavě tvrdí opak, chytrosti mu to rozhodně nepřidá. S pátým bodem máš rozhodně pravdu (pak už nejde ani tak o diskusi jako o ztrátu času).
K tvé teorii (body 1 - 4) jednu věc: Renault jezdí s novou specifikací pohonnou jednotky od prvního závodu, rozhodně ji nemá "téměř shodnou s motorem loňským." Kompletně ho předělali, výkonnostně ale ztrácejí pořád dost. Měli v testech problémy s MGU-K, proto k té letošní specifikaci nasadili loňské MGU-K (o 5 kg těžší). Šasi jim funguje celkem dobře.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek