Rozhovor s Boullierem: S Mercedesem bychom vyhrávali, ale na vině není jen Honda

Petr Hlawiczka, 15. března 2017, 06:40 Google+

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier v rozhovoru pro AS popisuje nelehkou situaci McLarenu s Hondou před začátkem sezóny 2017. Co je příčinou problémů a leží chyba jen na straně jejich motorového partnera? Neuteče po další mizerné sezóně Fernando Alonso ke konkurenci - například k Mercedesu, ke kterému se ho snaží přetáhnout jejich sportovní ředitel Toto Wolff?

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 16.03. 15:37) Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne s McLarenem druhý týden testů v Barceloně

Stoffel Vandoorne s McLarenem druhý týden testů v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Vypadáš neklidně. Zdá se, že jsi celý den trávil podáváním vysvětlení stejně jako žádáním o ně. Takže než začneme, jak se máš?
Eric Boullier: Dobře, dobře. No, ve skutečnosti jsem unavený, hodně unavený.

Pomyslel by sis vůbec někdy, že začátek sezóny by mohl být tak náročný?
EB:
Ne. Pravdou je, že máme více problémů, než jsme očekávali. Věděli jsme, že na některé věci narazíme, ale upřímně než až na tolik, kolik jich pozorujeme. Vždy jsme pracovali na tom, abychom počet problémů snížili a mohli být rychlejší.

Jaké je řešení?
EB:
Jediným řešením je pokračovat v tvrdé práci, vrátit se k boji s novým konceptem, který má nějaké problémy. Problémem je čas. Tohle bychom měli opravovat v lednu, ne v březnu. Hodně jsme toho v posledních dvou letech vložili do nápravy, abychom se vrátili na čelo. Vyžaduje to od nás velké inženýrské úsilí, abychom se tam dostali. Musíme i nadále tvrdě pracovat.

Jde jen o chybu Hondy?
EB:
Ne, ne, ne. Je to také náš problém. Objevily se ale problémy, které jsme předtím nedokázali vyřešit a v testech na ně přicházíme. Za některé může motor a ty jsme měli vyřešit dříve, ale šasi je příliš v této chvíli při jízdách příliš těžké. Obecně musíme pracovat a nepropadat emocím. Je to lepší zůstat racionální.

img-responsive

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier těžko hledá slova | foto: McLaren

Myslíš, že vaše auto bude konkurenceschopnější než loni?
EB:
To zatím nedokážu říct. Momentálně je to složité poznat.

Jaký máš pocit z motoru?
EB:
Stanovili jsme si velmi ambiciózní cíle: zlepšit šasi, přítlak, zavěšení - cokoliv můžeme. Myslím, že auto je dobrou platformou. V příštích několika týdnech nasadíme více dílů, obzvlášť v Austrálii. Domnívám se tedy, že auto, šasi, je dobrou platformou. Jestli bude motor schopný soupeřit s Mercedesem, Ferrari a Renaultem, to nevím. Ale pokud ano a my získáme dobrý finální balík, pak budeme konkurenceschopní.

Před testováním se říkalo, že budete mít šanci na pódia. Ale nyní někteří pochybují dokonce o tom, zda budete dokončovat závody.
EB:
Nevím. Já říkám, že když budeme mít dobrý motor, pak budeme konkurenceschopní. Když ne, tak nebudeme. Je to takhle jednoduché.

Dokáže McLaren dojet v Austrálii do cíle?
EB:
Ou (smích). Doufám, že jo, ale nevím.

img-responsive

Pokukuje už Fernando Alonso po místě u Mercedesu? | foto: McLaren

Dotaz na Fernanda Alonsa. Myslíš si, že u týmu zůstane, pokud výsledky nebudou dobré?
EB:
O tom pořád koluje spousta historek. Myslím si, že Fernando je k nám upřímný, stejně jako my jsme upřímní k němu. Nejprve chtěl vidět, jaká nová auta budou a jaká budou pravidla. Myslím si, že se mu nová F1 líbí. Chce být konkurenceschopný, protože má talent na, který by předvedl světu i sobě. Musíme být konkurenceschopní, aby byl spokojený. Pokud tomu tak bude, bude šťastný. Když ne, tak se sám rozhodne.

Pro příští rok?
EB:
Je to stejné, stejná situace.

Hovořil jsi s ním o příštím roce?
EB: Ano, ale stále je brzy. Samozřejmě, že jsme spolu o tom mluvili.

Vždy tvrdíš, že Fernando je nejlepším jezdcem. Proč? Lze to podpořit objektivními daty?
EB:
Nechci poskytovat příliš mnoho informací, protože vím, že by je spousta týmů chtěla. Ale je nejlepší, o tom není pochyb. Lze to prokázat.

img-responsive

Fernando Alonso si jízdu s novou generaci aut po změně pravidel pochvaluje | foto: McLaren

Ano, ale titul nevyhrál 11 let a všichni říkají, že jsou nejlepší jezdci. Těžko tomu rozumět.
EB:
No, po pravdě to lze pochopit vlemi snadno. Tým je v F1 fundamentální, být ve správný čas ve správném týmu v daný okamžik, se správným motorem. Ale víte, že je nejlepší a všechno to, co se přihodilo...  Ale to možná znáte lépe než já.

Na tuto otázku jsi vždy odpověděl kladně, ale co teď: věříš, že Alonso bude opět šampionem?
EB:
Nejsem si jistý.

Není to jisté...
EB:
Pokusí se o to.

Když hovoříme o pokoušení se, co si myslíš o pokusu Mercedesu získat Fernanda?
EB:
Zaprvé - má s námi smlouvu. Zadruhé - chce vyhrát s námi.

Je to podle tebe normální, že Toto Wolff jedná s Alonsem?
EB:
Další otázku... Samozřejmě, že to je normální.

img-responsive

Toto Wolff je s Fernandem Alonsem v kontaktu | foto: Daimler AG

Jak často přemítáš o tom, kde by byl McLaren s motorem Mercedes?
EB:
(smích).

Nikdy?
EB:
Řekněme, že párkrát k tomu došlo.

Myslíš, že byste vyhrávali závody, kdybyste teď měli motor Mercedesu?
EB:
Myslím, že jo.

Teď?
EB:
Ano, opět bychom vyhrávali.

Který tým je letos favoritem?
EB:
To ještě nevím.

Vypadá to, že Ferrari je pro lidi překvapením.
EB:
Ferrari je rozhodně lepší, než se čekalo.

Poslední otázka: stále věříš spojení McLarenu - Honda?
EB:
Samozřejmě. Ano.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Boullierem: S Mercedesem bychom vyhrávali, ale na vině není jen Honda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 16.03.2017 15:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica nedostal příležitost si otestovat Williams z roku 2014

Kubica se testu se starým Williamsem nedočkal, otevírají se dveře pro di Restu?

Pierre Gasly

Překvapení na ruský účet potvrzeno: Gasly v Malajsii a v Japonsku nastoupí místo Kvjata

Pohonná jednotka Hondy

Marko Hondě věří, bude pohánět i Red Bull? McLaren chce s Renaultem hned vyhrát závod

Andy Palmer a Christian Horner

Valkyrie, James Bond a F1: to jsou pilíře pro Aston Martin, hlásá Andy Palmer

Přední křídlo vozu Force India VJM10 v Singapuru

Force India nastoupí v Malajsii s vylepšením aerodynamiky i s novým motorem

Prověrka Alonsova vozu dopadla dobře, k poškození nedošlo

Honda měla po nehodě v Singapuru obavy o Alonsův motor

U Haasu nevládne spokojenost, ale odhodlání ano

Haas registruje vzestup Renaultu. Neodpovídá jeho možnostem, říká Steiner

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (5:00 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (8:00 - 9:00)
    • Kvalifikace (11:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas vyjíždí s novým Mercedesem z garáže

Nové vozy vyžadují odlišný jízdní styl, chce to trochu času, říká Bottas

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

  2. Vettel se dle Verstappena neomluvil. Co vidí na dohře incidentu jeho otec?

  3. "Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

  4. Massův sloupek: Nejlepší zpráva víkendu pro Williams a posouzení kolize Vettela s Maxem

  5. Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

  6. Aston Martin v F1 - Red Bull potvrzuje nového titulárního sponzora

reklama