McLaren zkoumá možnosti návratu k motorům Mercedes

Petr Hlawiczka, 16. března 2017, 06:55 Google+

McLaren kontaktoval Mercedes kvůli možnému přechodu na pohonné jednotky německého týmu. Jeho současný partner - japonská Honda - se neustále trápí nejen s výkonností, ale i se spolehlivostí.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 16.03. 22:20) Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL32

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL32 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Tento krok následuje po deprimujících výsledcích v předsezónních testech, v nichž McLaren trávil kvůli motoru více času v garáži než na dráze. Britský tým nyní vyhodnocuje své možnosti pro případ, že dojde k rozpadu vztahu s Hondou.

Média v Británii i ve Španělskou píšou, že by McLaren mohl využít smluvní klauzule a na konci roku se se svým japonským partnerem rozejít, pokud během sezóny nedojde k rapidnímu pokroku.


Závodní ředitel Eric Boullier sice minulý týden uvedl, že "nemají vůbec v plánu" ukončit smlouvu s Hondou, ke kontaktu s Mercedesem ale už přesto došlo. Jeden z hlavních akcionářů McLarenu Mansour Ojjeh kontaktoval své bývalé kolegy z vedení Daimleru.

Podle zákulisních zdrojů ale šlo jen jednání neformální, velmi stručná a nevedla k žádné dohodě. Ani jedna ze stran tuto záležitost nechce komentovat, vedení německého týmu a sportovní ředitel Toto Wolff jsou však otevření vůči potenciálním dodávkám svému někdejšímu partnerovi. Po krachu Manoru na to navíc mají kapacity.

Spojení s Mercedesem nebo Renaultem, jenž představuje další možnost, by bylo pro McLaren významným rozhodnutím s obrovským finančním dopadem, protože smlouva s Hondou jim zaručuje přísun ročně kolem 100 milionů dolarů (2,5 mld. Kč) do jejich rozpočtu. O ty by ve Wokingu nejen přišli, ale navíc by za motory novému dodavateli museli platit kolem 17 mil. Euro (460 mil. Kč).

img-responsive

McLaren vyhodnocuje veškeré možnosti včetně návratu k Mercedesu, s Hondou mu pomalu dochází trpělivost | foto: McLaren

Tento deficit by museli pokrýt současní akcionáři - Bahrajnský suverénní investiční fond Mumtalakat (vlastní 50 %), skupina TAG Mansoura Ojjeha (25 %) a Ron Dennis (25 %), jemuž ale nebyla v lednu prodloužena smlouva a u McLarenu již nehraje žádnou aktivní roli. Byl to právě on, kdo usiloval o odchod od Mercedesu k Hondě s tím, že jako zákazník svého dodavatele motorů nikdy nemůžou porazit.

Zdá se, že McLaren začíná pochybovat o tom, že Honda vůbec někdy dokáže postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku. V předsezónních testech za nejrychlejšími zaostávali o více než 2,7 sekundy, zatímco s motorem Mercedes by podle Boulliera již letos vítězili.

Hvězda týmu Fernando Alonso po testech prohlásila: "Máme jediný problém - a tím je pohonná jednotka." Při dotazu na to, jaké to je projíždět zatáčku č. 3 v Barceloně s novými vozy nově na plný plyn, zavtipkoval: "My s naším autem můžeme jezdit naplno všechny zatáčky."

Google+ Vytisknout

Diskuze: McLaren zkoumá možnosti návratu k motorům Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 16.03.2017 22:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lowe, Paddy

Paddy Lowe konečně potvrzen v roli technického ředitele a akcionáře Williamsu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud