McLaren zkoumá možnosti návratu k motorům Mercedes

Petr Hlawiczka, 16. března 2017, 06:55 Google+

McLaren kontaktoval Mercedes kvůli možnému přechodu na pohonné jednotky německého týmu. Jeho současný partner - japonská Honda - se neustále trápí nejen s výkonností, ale i se spolehlivostí.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 16.03. 22:20) Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL32

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL32 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Tento krok následuje po deprimujících výsledcích v předsezónních testech, v nichž McLaren trávil kvůli motoru více času v garáži než na dráze. Britský tým nyní vyhodnocuje své možnosti pro případ, že dojde k rozpadu vztahu s Hondou.

Média v Británii i ve Španělskou píšou, že by McLaren mohl využít smluvní klauzule a na konci roku se se svým japonským partnerem rozejít, pokud během sezóny nedojde k rapidnímu pokroku.


Závodní ředitel Eric Boullier sice minulý týden uvedl, že "nemají vůbec v plánu" ukončit smlouvu s Hondou, ke kontaktu s Mercedesem ale už přesto došlo. Jeden z hlavních akcionářů McLarenu Mansour Ojjeh kontaktoval své bývalé kolegy z vedení Daimleru.

Podle zákulisních zdrojů ale šlo jen jednání neformální, velmi stručná a nevedla k žádné dohodě. Ani jedna ze stran tuto záležitost nechce komentovat, vedení německého týmu a sportovní ředitel Toto Wolff jsou však otevření vůči potenciálním dodávkám svému někdejšímu partnerovi. Po krachu Manoru na to navíc mají kapacity.

Spojení s Mercedesem nebo Renaultem, jenž představuje další možnost, by bylo pro McLaren významným rozhodnutím s obrovským finančním dopadem, protože smlouva s Hondou jim zaručuje přísun ročně kolem 100 milionů dolarů (2,5 mld. Kč) do jejich rozpočtu. O ty by ve Wokingu nejen přišli, ale navíc by za motory novému dodavateli museli platit kolem 17 mil. Euro (460 mil. Kč).

img-responsive

McLaren vyhodnocuje veškeré možnosti včetně návratu k Mercedesu, s Hondou mu pomalu dochází trpělivost | foto: McLaren

Tento deficit by museli pokrýt současní akcionáři - Bahrajnský suverénní investiční fond Mumtalakat (vlastní 50 %), skupina TAG Mansoura Ojjeha (25 %) a Ron Dennis (25 %), jemuž ale nebyla v lednu prodloužena smlouva a u McLarenu již nehraje žádnou aktivní roli. Byl to právě on, kdo usiloval o odchod od Mercedesu k Hondě s tím, že jako zákazník svého dodavatele motorů nikdy nemůžou porazit.

Zdá se, že McLaren začíná pochybovat o tom, že Honda vůbec někdy dokáže postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku. V předsezónních testech za nejrychlejšími zaostávali o více než 2,7 sekundy, zatímco s motorem Mercedes by podle Boulliera již letos vítězili.

Hvězda týmu Fernando Alonso po testech prohlásila: "Máme jediný problém - a tím je pohonná jednotka." Při dotazu na to, jaké to je projíždět zatáčku č. 3 v Barceloně s novými vozy nově na plný plyn, zavtipkoval: "My s naším autem můžeme jezdit naplno všechny zatáčky."

Google+ Vytisknout

Diskuze: McLaren zkoumá možnosti návratu k motorům Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 16.03.2017 22:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jenson Button za dohledu Estebana Ocona sděluje své dojmy z první jízdy po návratu

Button se pod přilbou smál. Přiznal ale, že najít limity letošních vozů je obtížné

Daniel Ricciardo na tiskovce v Monaku

U Red Bull nevěří horším časům Mercedesů. Riccardo nabízí vysvětlení

Lance Stroll před závodem v Bahrajnu

"Na PlayStationu dělám chybu na tom stejném místě", vrací se k dnešní nehodě Stroll

Steffan Johansson s McLarenem MP4/3 v GP Monaka 1987

Perla formule 1 - Monte Carlo má zvláštnosti, pro které bude vždy výjimečným

Sebastian Vettel v závodě v Barceloně

Druhý trénink přerušila nehoda Strolla, dominoval Vettel s Ferrari

Felipe Nasr a Marcus Ericsson v závodě v Monaku

Zatáčky Monte Carla: Slavná jména získaly od kostela i stánku s tabákem

Lidém z Haasu se zdálo, že jejich logo není dostatečně čitelné

Proč Haas změnil svoje zbarvení v průběhu sezony?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lowe, Paddy

Paddy Lowe konečně potvrzen v roli technického ředitele a akcionáře Williamsu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odkdy bude moci Renault naplno využívat potenciál svého motoru?

  2. Víme, kdy vyjde hra F1 2017, která bude obsahovat i 12 historických vozů + VIDEO

  3. O možnosti konce spolupráce s Hondou promluvil vrcholný manažer McLarenu

  4. Haas mění před Monakem zbarvení svých monopostů

  5. F1 v Monaku má rysy gladiátorství. Tady ale hry končí nadšenými davy bez ztrát na životech

  6. První trénink v Monaku ukořistil Hamilton. Jak si vedou soupeři?

reklama