DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Boullierem: S Mercedesem bychom vyhrávali, ale na vině není jen Honda

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier v rozhovoru pro AS popisuje nelehkou situaci McLarenu s Hondou před začátkem sezóny 2017. Co je příčinou problémů a leží chyba jen na straně jejich motorového partnera? Neuteče po další mizerné sezóně Fernando Alonso ke konkurenci - například k Mercedesu, ke kterému se ho snaží přetáhnout jejich sportovní ředitel Toto Wolff?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozhovor s Boullierem: S Mercedesem bychom vyhrávali, ale na vině není jen Honda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 16.03.2017 15:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 3 lidé) 15.03.2017 11:25
Jsem na ně v té Austrálii hodně zvědav. Očekávání… »
» rock (Hlasovali 3 lidé) 15.03.2017 12:49
Aniž bych to hledal, tak bych si tipl, že není… »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 15.03.2017 15:02
je přímo zakázáno kumulovat díly, tzn, pokud… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel002255

    uzivatel002255

    185.14.233.XXX
    Buli bulí a přitom jede jako Red Bully 04 To tu ještě chybělo. Za mě 11

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Mám takový dotaz jak je to letos s těma trestama k motorům, respektive jak je to s jeho možným kumulováním. Co jsem pochopil tak trest za další motor dostanete až jeho dalším použitím v závodě. Ale co když ten motor "v zásobě" budou používat jen v trénincích? Můžou takto před výměnou motoru pro závod použít klidně 3 motory které pak můžou používat v trénincích a dělat si tam s nimi co chtěj, ale na závody je nepoužijou? Šlo by takto alespoň získat motory na tréningy? Jak to přesně zní?

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.139.XXX
      Aniž bych to hledal, tak bych si tipl, že není míněn závod jako to, co se děje v neděli odpoledne, ale celý závodní víkend. Takže pokud použiješ pátý motor (lépe řečeno některou pátou součást pohonné jednotky) v pátek, tak v nedělním závodě bys měl dostat penalizaci, i kdyby ses vrátil ke čtvrtému motoru. Ale možná to chápu blbě...

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Jo, asi to tak bude, pak bys teda akorát mohl při výměně motoru kde přijde pentle použít v tom daném tréningu motor navíc, kterej pak můžeš vyhodit, a to už možná uplně smysl mít nebude, i když kdo ví. Když ti v tréningu ten novej motor selže tak ho vlastně můžeš v poho nahradit, pentle se ti prostě dál nepřenese.

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          je přímo zakázáno kumulovat díly, tzn, pokud použije další díl, tak ten co označil za "zničený" aby se mohl použít další již použít nesmí, což je konečně závan zdravého rozumu do těchto podvodů

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Pikaso

      Pikaso

      62.240.164.XXX
      Myslím, že je to tak, že kumulace je zakázána v jiném smyslu. Pokud použiješ jakoukoliv 5 část, dostaneš penaltu, ale v tréninku to můžeš používat jak chceš dál dokud pojedeš. Kumulace byla zakázána ve smyslu zneužívání, kdy o jednom víkendu např. M nasadil tři nové díly od jedné součástky a tím si je dal do zásoby na další závody sezony, ale tam již bez trestně. No a jestli se nepletu, tak jako součást víkendu je brána kvalda a závod. Tedy starší díly v trénincích použít můžeš, ale ne do závodu a kvaldy, tam se musí použít poslední namontovaný, za který byla pentle, pokud ne je další pentle v dalším závodě a je to bráno jako další díl navíc. Názorně. Dám páté turbo, ale 4 opravím. V dalším trénku jej použiji, ale na závod a kvaldu už nemůžu. Tam musím dát 5 turbo nebo starší 1-4. Když dám jiné v dalším závodě nebo kvaldě je prostě další pentle. Prostě si nemohu v jednom víkendu účelově nafasovat 5,6,7 a 8 turbo a pak je využívat bez trestu. To je podle mého pochopení účelem zákazu "kumulace dílů".

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Už to chápu, díky. Jen tě opravím že jako součást závodního víkendu je brán nejspíše i každej tréning, jak píše rock, čili dál použít beztrestně nic nejde ani v dalších trénincích, krom toho motoru co si pentli odbyl.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Jsem na ně v té Austrálii hodně zvědav. Očekávání je tak nízké že můžou jen překvapit a budu jim k tomu držet pěstičky.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      Ocekavani se odviji od vyresni problemu z vibracema. Ja ocekavam, ze je vyresi, takze je zas tak nizko neocekavam, protoze predpokladam, ze pojedou na ten jejich 100% vykon pro uvod sezony, verim ze budou konkurenceschopni. Otazka je dojeti do cile
      Jestli problemy vyresili a jejich mozne dojeti do cile se ukaze uz v trenincich.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        No bylo by to super. Musím říci že pokud by byli blízko týmů jako je TR, Ranault, HAAS, FI, tak vzhledem k tomu jak se to zatím vyvíjí bych to bral všema deseti.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.73.XXX
          Verim ze ty problemy vyresi, ale je to otazka. Ferrari loni melo nejake problemy s vibracema take a resili to rekl bych cely rok. Super by pro me bylo, kdyz by jednotka jela na 100% a byly na urovni RB. Pokud nebudou je na sasi neco spatne. Jak chteji vyhrat titul, kdyz to sasi bude na urovni TR, Williku FI?
          Super - uroven RB
          Standard - uroven Willici,TR, FI
          Pruser - uroven Sauber
          Tak a ted muzem jen cekat 11 07 10

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            62.240.164.XXX
            Nedovedu si představit jak na stolici vyřeší problém s vibracema, když o něm do prvních testů nevěděli. Jsem sice věčný optimista, ale tohle nechápu. Jestli na ně během testů na stolici nepřišli tak je podle mě nemůžou na stolici odstranit. Nemají prostě jak to vyzkoušet. Podle mě bude problém úplně jinde než je nám předkládáno. No a pokud se nepletu již od samého začátku 2015 to byly u H vibrace a vibrace a vibrace. Nejdřív těsnění na olejovém systému, pak spojky na el. instalaci, pak na MGU a pak na MGH, ale vždy vibrace. Až později malé turbo a až letos nepochopitelně špatný tvar olejové vany, což už je opravdu amatérismus největšího zrna. Přál bych si, abych neměl pravdu, ale bojím se, že nás v podání McL čeká další rok ne 2016, ale 2015. Kéž by ne.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              dnešní stolice umožňují testovat motor namontovaný v šasi, alespoň mercedes a red bull touto stolicí disponují a ferrari ji snad budovalo.
              Já nevím, ale s tou olejovou nádrží - uvědom si, že ta honda už nějakej motor postavila a když to dodala mcl tak jim to fungovat muselo. Tady je dle mého názoru pešek na straně šasi mcl a je to pouze okecávačka. Evidentně jim tam nefunguje komunikace, jinak by k tomuhle nemohlo dojít...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pikaso

                Pikaso

                62.240.164.XXX
                No právě. Každý už dnes má údaje jaké vibrace generuje vůz F1 na dráze. No a přesně proto si myslím, že jádro pudla je zcela někde jinde. Osobně jsem přesvědčen, že je v motoru. Šasi je opět podle mého názoru velmi kvalitní a EB se svým vyjádřením jenom snaží Hondě odlehčit. No a to je podle mě chyba. 3,5 roku nebo možná ještě víc dělat stejné chyby nezasluhuje pochopení, ale spíše zcela jasné vyjádření ve smyslu, že pokud se to okamžitě rapidně nezlepší, bude spolupráce okmažitě po sezoně ukončena. Tato slova bych ještě podpořil okamžitým vyjednávání s novým možným dodavatel a myslím, že H by svůj přístup a vynaložené zdroje hodně rychle přehodnotila. Med kolem huby nikdy žádný problém nevyřešil. Naopak ho vždy prohloubil. Prostě je nutné začít problém pojmenovat a řešit, ne kolem něj pořád chodit. Z aerodinamického hlediska prostě musí bejt současně auto Mcl v zatáčkách nestabilní, protože je konstruováno na zcela jinou rychlost a schází mu potřeby přítlak vytvořený rychlostí, kterou dává motor. Až mi motor bude tlačit 800 koní a mé auto bude nestabilní bude problém nastraně šasí. Pokud motor dává 700 možná 720 koní, nemůžu vyhodnocovat kvalitu šasi, které jsem stavěl na jiné parametry. Tolik ještě návrat k minulé diskusi. Další chybu, kterou EB svým mírněním podílu motoru dělá je ta, že pokud mají dlouhodobou smlouvu s H, bude těžší jí ukončit, pokud jasně neřeknu, že nesplnili podmínky smlouvy. Celá tato hra je podle mě prostě PRO McL jako firmu špatná. Tak jak jí hrajou z ní nikdy nemohou vyjít jako vítězové. Minimálně v tomto složení managmentu. Toť můj názor. Ale jak již jsem psal, třeba blafuj a v Austrálii pojedou se skutečným motorem a pojedou o bednu. 11 11 11

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  víš, jako s tou stabilitou si nemyslím, že by jsi měl pravdu. Přítlak určitě pomůže, ale to šasi je nestabilní v zatážce a tam si jedeš co ti dovolí šasi, ne motor. Pochopil bych, že jejich ERS je blbě nastavený a dodává nekonzistentní výkon, což může způsobit jezdci problém s ukrocením auta v zatáčce, ale nestabilita jako taková je problém jiné oblasti...
                  jinak můžu ti z vlastní zkušenosti říct, že vibrace motoru hodně závisí na pevnosti a stabilitě uložení. Pokud uložení pruží a je navíc v oblasti vlastních frekvencí, tak se vibrace násobí a to podle mě je problém mcl. Motor bez vibrací nepostavíš nikdy, ale jak se s tím vyrovnat je dle mě spíš na mcl než hondě...

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pikaso

                    Pikaso

                    62.240.164.XXX
                    Je jasné, že jsi velký příznivec značky Honda a hledáš všechny možné důvody jak je trošku ospravedlnit. Chápu, ale prostě nesouhlasím. Až bude problém na těsnění mezi motorem a chlazením, až zapomenout u McL ze dne na den jak uchytit a usadit motor nebo dnes PhJ a další věci, které ovlivní, budu souhlasit. Určitě víš, že osobně nefandím týmu a nikdy jsem nefandil. Fandím jezdci a to je FA. Je mi vcelku jedno kdo za to může, ale prostě to vidím tak. Z mého pohledu je zatím na vině stále Honda. Nezlob se na mě, ale jestli motor vydrží 100 km na půl plynu a rozpadne se, není zcela jistě chyba v šasí, ale prostě v motoru. No a pokud se tato chyba opakuje tři roky po sobě, je to prostě trapný amatérismus. To i motor Wankelovi konstrukce vydrží na první dobrou mnoho násobně víc a vydržel i v době, kdy byly ještě mnohem horší materiály. Mám na tebe dotaz. To opravdu chceš říct, že McL najednou z ničeho nic zapomněl jak se ukládá motor, jak se dělá odpružení celého auta ??? Nebo snad motor od M je vlastně do traktoru a před tím to nemuseli řešit a dnešní uživatele tohoto motoru to vlastně řešit nemusí ???? To co zástupci McL dělají šatně už jsem psal mnohokrát i výše. Pouze tedy zopakuji, že jejich největší chybou je, že odmítli H povolit dalšího odběratele. Pak by vlastně naše diskuse byla zbytečná, protože by bylo jasné na čí straně je chyba. Buď by nejezdili všichni zákazníci a chyba by byla na straně H nebo by nejezdil McL a ..... Takhle se můžeme dohadovat ještě minimálně skoro rok. No nic, necháme se překvapit, už to nebude tak dlouho trvat. Oba si konec konců přejeme to stejné. Ať to prostě vyřeší, nejlépe hned.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      92.62.237.XXX
                      mě se jenom nelíbí, jak to mcl šmahem hodil všechno na hondu, ale chyba je na obou stranách a myslím si, že na straně mcl víc než na straně hondy. Ono to totiž není o nějakém pružení, ale při snaze co nevíc odlehčit šasi už nejspíš zašli za mez, kterou je ochotna fyzika akceptovat a začalo jim to vibrovat víc než hondě na stolici, to je vše co jsem chtěl říct...

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                • uzivatel001639

                  uzivatel001639

                  178.255.168.XXX
                  Nevim, ale u prvniho motoru bych nereklo ze slo v roce 2015 o vibrace. Honda vyrabi a vyrobila spoustu zavodnich motoru, tak bych se proste divil, kdyby ted najednou neumeli vyrobit motor bez vibarci. To je dle meho nesmysl. Nejsou to nejaci zemedelci ve Skodovce.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pikaso

                    Pikaso

                    62.240.164.XXX
                    Ano. Taky si nemyslím, že jde o vibrace a myslel jsem, že věta "problém je úplně jinde" nebo tak nějak jsem jí napsal, to jasně řekla. Svádět vše na vibrace je snazší, než říci, ano jsme patlalové a nedokážeme postavit motor. Pro upřesnění v letech 2015,2016 zněl problém vibrace tak trošku v pozadí, hlavní výmluva ze strany H byl koncept 0. Vlastně i letos je tento problém na pozdí, ale tentokrát alespoň na plnou hubu zaznělo "nevíme kde je problém". Tiché přiznání neschopnosti. Snad na to přijdou.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama