Manor si před letošní sezónou klade nemalé cíle

Robert RoBertino Pavelka, 22. února 2016, 13:45 Google+

Jak už jsme informovali, stáj Manor se letos předvedla s novým vozem a také s novou pohonnou jednotkou. Už máme první představu o tom, jak se někdejší outsider závodního pole, zatím se toho moc nemění.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 22.02. 17:40) Napište svůj názor
Nové zbarvení Manoru

Nové zbarvení Manoru | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Podle názorů členů týmu jde ale jen o otázku času. John McQuilliam (technický ředitel) a Dave Ryan (závodní ředitel) si našli čas na zodpovězení několika otázek.

img-responsive

Technický ředitel Manoru John McQuilliam | foto: Manor Racing

Johne, Dream Racer (tak je titulován nový MRT05)?
McQuilliam:
Absolutně. I v doposud počáteční fázi můžeme říci, že jde jednoznačně o nejlepší auto, jaké jsme kdy představili. Zcela určitě nejvíc vyvíjené, s největšími ambicemi a nejagresivnější. Celý náš balíček změn je významným krokem vřed, ale nejen v porovnání s předchozím rokem, ale s kterýmkoli naším vozem. Takže ano, ještě nás čeká dlouhá cesta týkající se vývoje MRT05, ale pro 154 lidí, kteří pracují pro Manor Racing je to po tvrdé práci, návrhu a vytvoření vozu naplněný sen. V malém týmu, jako je ten náš, má každý jednotlivec důležitou roli.

Co je na voze zvláštního?
McQuilliam:
No, vlastně úplně všechno. Tak by to mělo být, ale loni jsme museli vystačit s tím, co bylo, není to cesta, po které chceme jít. Chceme stavět rychlá závodní auta mající nějaký potenciál, proto je skvělé se vrátit k tomu, co opravdu milujeme. Pokud budeme mít odpovídající prostředky pro naši práci, budeme opravdu dobří. MRT05 je kandidátem na výrazné zlepšení, o tom jsme přesvědčeni. Konstrukční kancelář na něm od poloviny uplynulé sezóny intenzivně pracovala a je najednou docela jiná hra než na co jste byli zvyklí i předchozích modelů. Nenechali jsme na stole nic z minulosti a mohu vám říci, že není ani jeden díl, který bychom nepředělali. 

Takže opravdu nic nezůstalo?
McQuilliam:
Dobře, použili jsme stejný hasicí přístroj jako loni (významně pomrkává), ale zbytek je zcela nový. To představuje zhruba 3393 nových komponentů a některé z nich jsou ryze naší výroby. Trochu jsme se opozdili při stavbě monokoku kvůli řešení otázky pohonných jednotek, ale čekání na Mercedes-Benz PU106C Hybrid za to stálo. Je to strojírenský zázrak a jsme hrdí, že můžeme využívat vítěznou techologii. Díky našemu technickému partnerovi Williams Advanced Engineering máme k dispozici převodovku a některé další komponenty na zádi našeho vozu. Když to spojíme s úsilím našich aerodynamiků a konstrukčního týmu, je to docela zajímavý balíček změn.

Máte nový vůz rád?
McQuilliam:
 Jednoznačně. Už předtím vypadal velice dobře a v novém barevném hávu je prostě ohromující.

img-responsive

Závodní ředitel Manoru Dave Ryan | foto: Manor Racing

Dave, jste v nové funkci zhruba tři měsíce, jak se cítíte?
Ryan:
Bylo to velmi rušné období, ale jak už jsem poznamenal, veškeré mé dojmy, když jsem se k týmu připojil, byly následující: malý ambiciózní tým s velkým potenciálem, naplněný vizí velkého pokroku. Před touto sezónou zde bylo hodně práce. Vzhledem ke své situaci v loňském roce odvedl tým obdivuhodný výkon, zvláště ve srovnání s předchozím zimním obdobím. S chystaným balíkem změn musíme být každým coulem profesionální tým. Zvlášť na to chci upřít svou pozornost.

Máte dva nové technické partnery, jak se s tím dokážete vypořádat?
Ryan:
Fantasticky to zvládáme. Základní instalaci provedl personál Williamsu resp. Mercedesu již před nějakou dobou a jejich základy jsou od našeho sídla v Banbury vzdáleny méně než hodinu jízdy. Máme všechny zdroje a podporu na dosah. Je to příjemný, nekomplikovaný vztah, kdy naše továrny budou úzce spolupracovat. Byla to bezproblémová změna.

A co noví jezdci?
Ryan:
Pascal (Wehrlein) a Rio (Harjanto) jsou skvělou volbou. Jsou mladí a touží po výsledcích, ale také nejednají bezhlavě. Označil bych je za zkušené piloty s velkým talentem a potenciálem. Jsme hrdí na to, že budou debutovat právě v našem týmu.

Co tedy můžeme očekávat v letošním roce od Manoru?
Ryan:
Větší uznání a konkurenceschopnost. Na první závod v Melbourne se připravujeme tak jako všichni ostatní. Víme, že se musíme ve všech oblastech ještě zlepšit a v žádném případě naše soupeře nepodceňujeme, ale podařilo se nám dát dohromady partu skvělých lidí, máme fantastické technické zázemí v podobě partnerství s Williamsem a Mercedesem a nyní je na nás, abychom této skutečnosti jaksepatří využili.

Vytisknout

Diskuze: Manor si před letošní sezónou klade nemalé cíle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 22.02.2016 17:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Circuit de Catalunya se opět stává dostaveníčkem F1 při předsezónních testech

Circuit de Catalunya. Proč se testuje právě tady?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  2. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  3. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

  4. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud