Technické požadavky FIA na alternativní motory odhaleny, některé oblasti bez omezení

Petr Hlawiczka, 17. listopadu 2015, 06:35 Google+

Mezinárodní automobilová federace (FIA) hledá nezávislého dodavatele motorů pro Formuli 1 od roku 2017. Nyní oznámila, jaké technické požadavky by měl alternativní agregát splňovat.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 18.11. 11:15) Napište svůj názor
FIA chce v F1 zavést mnohem jednodušší a levnější motory

FIA chce v F1 zavést mnohem jednodušší a levnější motory | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

FIA ve hledání zájemců zatím nezveřejnila žádnou cenu za dodávku těchto motorů, požaduje ale, aby byla co nejnižší. Možná právě to bude rozhodovat o tom, kdo z případného tendru vyjde vítězně.

 

Technické požadavky na konfiguraci motoru

- 2,5litrový (nebo méně) přeplňovaný V6 s výkonem převyšujícím 640 kW (tj. 870 koní), který by mohl být v kvalifikacích a závodních úrovních snížen na 530 kW

- hmotnost do 135 kg

- FIA nestanoví žádné limity na maximální otáčky, životnost motoru či průtok paliva

- žádný hybridní výkon

- hydraulika musí být stejná pro všechny zákaznické týmy

- musí být kompatibilní se standardní ECU a se záznamníkem dat

img-responsive

FIA v některých oblastech poskytne nezávislému dodavateli volnost | foto: Renault Sport F1

Výrobci, kteří projeví zájem o to, aby se ucházeli o pozici výhradního dodavatele alternativních motorů, budou mít svobodu v oblasti:

- počtu turbodmychadel - jedno či dvě; musí být ale schopna snést maximální přeplňování stanovené FIA

- volnost v oblasti klikového pohonu a ovládání ventilu ve všech oblastech kromě délky klikové hřídele

- volnost v oblasti výfukového systému, variabilní výfukový systém ale povolen nebude

img-responsive

V6 turbomotor Ferrari z roku 1987 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V technických specifikacích FIA také vysvětluje finanční omezení, která se týkají motorových subdodávek, všech přeplňovacích komponent turba, obtokového ventilu, systému sání, palivového systému a elektrických komponent.

Kandidáti musí navíc poskytnout podporu v podobě pěti lidí na zákaznický tým ve všech závodech a testech společně s dostatečným množstvím motorů pro 20 podniků a 5 000 km testování.

Zájemci musí svůj zájem a schopnosti splnit tyto požadavky zaregistrovat do 23. listopadu do 17:00 hod včetně požadované podpůrné dokumentace.

Vytisknout

Diskuze: Technické požadavky FIA na alternativní motory odhaleny, některé oblasti bez omezení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 18.11.2015 11:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jaké logo tedy uvidíme v příštím roce na motorovém krytu Red Bullu?

Red Bull si na definitivní řešení otázky motoru musí počkat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud