Honda koncept motoru nemění, vztah s Toro Rosso podle ní bude rovnoprávnější

Petr Hlawiczka, 28. listopadu 2017, 06:40 Google+

Honda bude mít v novém partnerství s Toro Rosso díky nabytým zkušenostem větší slovo než v předchozím svazku s McLarenem. Usilovně pracuje na integraci své pohonné jednotky do nového šasi, její koncept však nemění.

Počet komentářů:  100 komentářů (Poslední 12.12. 12:47) Napište svůj názor
Motor Hondy

Motor Hondy | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Japonská automobilka po předčasném konci s McLarenem navazuje spolupráci s Toro Rosso. "Nová výzva a nové vztahy s lidmi jsou vždy vzrušující. Z pohledu zkušeností budeme v této éře Hondy poprvé měnit tým. A získáme lepší porozumění tomu, co je normální situací," popisuje šéf F1 projektu Jusuke Hasegawa na stránkách Hondy.

"Myslím, že jsme změnu potřebovali. Z technického pohledu to je pro nás dobré získat více poznatků o dalších věcech, jako jsou nové situace hlazení nebo jak odpor ovlivňuje maximální rychlosti vozu s odlišnou konstrukcí. Je velmi důležité poznat, co je standardem," pokračuje.

Práce na novém balíku jsou již v plném proudu: "Instalace je pro nás tou nejtěžší prací - dostat motor do šasi. Musíme dělat hodně úprav, což je náročným úkolem, obzvlášť v tomto období s omezeným množstvím času. Obě strany, Honda i Toro Rosso, odvádějí velmi dobrou práci."

img-responsive

V továrně Hondy v japonské Sakuře | foto: Honda Racing F1

"My jsme ti, kteří zatím vznášejí většinu požadavku, je ale férové říct, že půjde o rovnoprávnější partnerství než s McLarenem, pokud jde o vůdcovství, a to nejen kvůli velikosti týmu. Hond jako společnost je obrovská, ale měli jsme jen málo aktuálních zkušeností s F1 - z tohoto pohledu nás tedy McLaren vedl. S Toro Rosso to nebude stejné," popisuje Hasegawa rozdíly ve spolupráci.

Prozrazuje, že koncept své pohonné jednotky, kterou před letošní sezónou přepracovávali, měnit během zimy nebudou: "Rychle pracujeme na změně týmu. Musíme vše do února připravit, takže půjde o rušnou zimu. Vývoj pohonné jednotky pokračuje. Zůstaneme u stejného konceptu z letošního ročníku, takže tu současnou budeme moci využít jako výchozí bod."

img-responsive

Jusuke Hasegawa (vlevo) teď bude častěji v kontaktu s šéfem Toro Rosso Franzem Tostem než s Ericem Boullierem z McLarenu | foto: Honda Racing F1

O konkrétních cílech Hasegawa ještě hovořit nechce, odmítá však domněnku, že s Toro Rosso nebudou pod tak velkým tlakem: "Musíme Brendonovi [Hartleymu] a Pierrovi [Gaslymu] poskytnout výkonnost, kterou potřebují. Samozřejmě, že jsou velmi dobrými jezdci, ale zároveň jsou v F1 i nováčky, takže je příliš brzy hovořit o tom, co může být v šampionátu konstruktérů naším cílem.

Lidé mi říkají, že u Toro Rosso budeme čelit mnohem nižšímu tlaku, ale to podle mě není pravda. Domnívám se, že musíme jednoduše připravit ten nejlepší motor, a to nic nezpomalí."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Honda koncept motoru nemění, vztah s Toro Rosso podle ní bude rovnoprávnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 100, poslední 12.12.2017 12:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 100 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz s Renaultem RS18

Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

Start závodu ve Španělsku

Je dobré se umět ohlédnout

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41 v Barceloně

Williams od prvního kola v předsezónních testech věděl, že je zle. Sezónu ale neodepisuje

Valtteri Bottas by chtěl u Mercedesu zůstat dlouho

Bottas chce uzavřít s Mercedesem smlouvu přinejmenším na 2 roky

Fernando Alonso má letos nabitý kalendář

F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

Brendon Hartley v třetím tréninku před svou havárií

Honda řeší u Hartleyho dilema, brzké penalizace jsou nevyhnutelné

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pascal Wehrlein s ochranou kokpitu Halo

Od Halo není cesty zpět, pouze kupředu, tvrdí neoblomně prezident FIA

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Dotáhli jsme se na Renault, vylepšení McLarenu ale na top týmy nestačí, říká Alonso

  2. FIA vysvětluje, proč zakázala Ferrari řešení zpětných zrcátek

  3. Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

  4. První den sezónních testů nejrychlejší Verstappen, šanci dostala řada mladíků i nová světla

  5. Zbytečná zastávka Ferrari? "Šlo o správné rozhodnutí!" tvrdí Vettel, byť po ní přišel o pódium

  6. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud