Jak se do Bahrajnu změnilo Ferrari F10 - technická analýza

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 23. března 2010, 14:30 Google+

V dnešním článku si rozebereme zbraň stáje z Maranella, v níž jsou letos kladeny po loňské sezóně plné frustrací velké naděje. Představíme si monopost Ferrari F10 a změny, jež doznal od svého představení.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 24.03. 14:50) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

To proběhlo 28. ledna 2010 v Maranellu (psali jsme zde). Od té doby již uběhly téměř dva měsíce, na F10 se intenzívně pracovalo - změny na voze snadno postřehne i laik. My si je nejprve stručně popíšeme, v další části článku se na některé z nich blíže podíváme.

Ferrari F10 - Změny od prezentace

side

1. Při prvních testech ve Valencii se objevilo upravené přední křídlo, které tým použil i
    v Bahrajnu.
2. Křidélka na nose se posunula výše.
3. Nové deflektory pod předním zavěšením byly přidány při testech v Barceloně a použity také
    v Bahrajnu.
4. Před prvním závodem se objevilo v místech před výfuky žebrování na bočnicích.
5. Nový kryt motoru ve tvaru žraločí ploutve tým nasadil poprvé v Barceloně, závodil s ním i v Bahrajnu.
6. Menší úpravy na difuzoru..
7. V Barceloně poprvé upraveny otvory ve spodní části krytu motoru na zádi pro odvod horkého
    vzduchu, stejná verze byla použita v Bahrajnu.
8. Nové disky s přídavnou venkovní části ze stejného materiálu jako disk chytře suplují funkci
    aerodynamických krytů kol, jež byly letos zakázány.
9. Nové disky také u zadních kol.

Ferrari sice získalo první vítězství v sezóně, jejich vůz však nebyl nejrychlejší. Toto prvenství patří Vettelově Red Bull RB6, F10ka se však prokázala v úvodním závodě spolehlivější (byť  i Massa měl drobné problémy s chlazením motoru). Disky kol a také žebrování v bočnicích vzbuzovaly jisté otázky o tom, zda vyhovují předpisům, vše nakonec ale bylo schváleno FIA.

Přední křídlo

fw

Na křidle, které se poprvé objevilo již při testech ve Valencii, bylo upraveno horní křidélko (1), které obsahuje malou bočnici. Druhý profil (2) má odlišný tvar zvlnění.

Zadní křídlo a žraločí ploutev

rw

Žraločí ploutev je napevno uchycena k hornímu profilu zadního křídla. Na něj nyní proudí vzduch při změnách směru rovnoměrněji. Toto řešení brání vychylování zadní části vozu a jejímu smýkání v zatáčkách, monopost je stabilnější a jeho chování snáze předvídatelné.

Křidélka na nose

winglets

Během zimních testů byla uchycena na pilířích pod nosem, nyní se nacházejí v jeho horní částí.

Žebrování v bočnicích

gills

Ferrari elegantně obešlo pravidlo, které letos týmům zakazuje mít v této části více než jeden otvor (pro výfuk). Když se na žebrování dobře podíváte, zjistíte, že se uprostřed nachází drobná mezírka. Ta se táhne již výfuků - otvor pro ně je tak propojen s žebrováním a tvoří jednolitou mezeru v bočnici, ze čtyř otvorů se stává jediný. FIA toto řešení k překvapení mnohých schválila.

Přední brzdy

brakes
Chlazení brzdových destiček (Brembo) z uhlíkových vláken

 

Vytisknout

Diskuze: Jak se do Bahrajnu změnilo Ferrari F10 - technická analýza

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 24.03.2010 14:50 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Pomůžou v Melbourne Kubicovi nové díly?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  4. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  5. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  6. Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud