To proběhlo 28. ledna 2010 v Maranellu (psali jsme zde). Od té doby již uběhly téměř dva měsíce, na F10 se intenzívně pracovalo - změny na voze snadno postřehne i laik. My si je nejprve stručně popíšeme, v další části článku se na některé z nich blíže podíváme.
Ferrari F10 - Změny od prezentace
1. Při prvních testech ve Valencii se objevilo upravené přední křídlo, které tým použil i
v Bahrajnu.
2. Křidélka na nose se posunula výše.
3. Nové deflektory pod předním zavěšením byly přidány při testech v Barceloně a použity také
v Bahrajnu.
4. Před prvním závodem se objevilo v místech před výfuky žebrování na bočnicích.
5. Nový kryt motoru ve tvaru žraločí ploutve tým nasadil poprvé v Barceloně, závodil s ním i v Bahrajnu.
6. Menší úpravy na difuzoru..
7. V Barceloně poprvé upraveny otvory ve spodní části krytu motoru na zádi pro odvod horkého
vzduchu, stejná verze byla použita v Bahrajnu.
8. Nové disky s přídavnou venkovní části ze stejného materiálu jako disk chytře suplují funkci
aerodynamických krytů kol, jež byly letos zakázány.
9. Nové disky také u zadních kol.
Ferrari sice získalo první vítězství v sezóně, jejich vůz však nebyl nejrychlejší. Toto prvenství patří Vettelově Red Bull RB6, F10ka se však prokázala v úvodním závodě spolehlivější (byť i Massa měl drobné problémy s chlazením motoru). Disky kol a také žebrování v bočnicích vzbuzovaly jisté otázky o tom, zda vyhovují předpisům, vše nakonec ale bylo schváleno FIA.
Přední křídlo
Na křidle, které se poprvé objevilo již při testech ve Valencii, bylo upraveno horní křidélko (1), které obsahuje malou bočnici. Druhý profil (2) má odlišný tvar zvlnění.
Zadní křídlo a žraločí ploutev
Žraločí ploutev je napevno uchycena k hornímu profilu zadního křídla. Na něj nyní proudí vzduch při změnách směru rovnoměrněji. Toto řešení brání vychylování zadní části vozu a jejímu smýkání v zatáčkách, monopost je stabilnější a jeho chování snáze předvídatelné.
Křidélka na nose
Během zimních testů byla uchycena na pilířích pod nosem, nyní se nacházejí v jeho horní částí.
Žebrování v bočnicích
Ferrari elegantně obešlo pravidlo, které letos týmům zakazuje mít v této části více než jeden otvor (pro výfuk). Když se na žebrování dobře podíváte, zjistíte, že se uprostřed nachází drobná mezírka. Ta se táhne již výfuků - otvor pro ně je tak propojen s žebrováním a tvoří jednolitou mezeru v bočnici, ze čtyř otvorů se stává jediný. FIA toto řešení k překvapení mnohých schválila.
Přední brzdy
Chlazení brzdových destiček (Brembo) z uhlíkových vláken