DISKUZE K ČLÁNKU Haas se brání: "Naše auto není kopií loňského Ferrari!" vzkazuje neschopným soupeřům

Šéf stáje Haas Günther Steiner se ostře ohradil proti tvrzení soupeřů, že velký pokrok letos dosáhli díky okopírování loňského Ferrari. Podle něj to není možné, stačí se na auta podívat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Haas se brání: "Naše auto není kopií loňského Ferrari!" vzkazuje neschopným soupeřům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 01.04.2018 09:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pikaso (Hlasovali 3 lidé) 29.03.2018 14:09
Myslím, že by bylo zajímavé porovnat náklady na… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 29.03.2018 11:41
V článku Haas odpovídá na podezření TÝMŮ STŘEDU… »
» Jirka_1 (Hlasovali 2 lidé) 29.03.2018 11:52
A jsme u toho - potvrzuješ to, co jsem ohledně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Tohle je pláč na špatném hrobě, Haas loni zabalil sezonu v létě a od té doby vyvíjel vůz na příští sezonu u kterého se snažil odstranit některé zásadní neduhy, především nestabilitu při brždění. Bez tohoto neduhu měl už loni skvělý vůz.

Pokud jde o Ferrari to mělo loni asi nejlepší auto, takže od něj kopírovali všichni, pokud to Hass udělal lépe, měli by se ostatní spíše stydět. Jinak si vzpomínám že v roce 2014 a 2015 byl na třetím místě v PK Williams, v roce 2016 a 2017 pak na čtvrtém místě FI. Ti okopírovali auto od koho?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Máš naprostou pravdu v tom, že náklady na simulátor + CFD + tunel jsou šílené. Stejně tak provoz serveru, který to množství dat shromažďuje a následně jeho spojení a s výpočetním serverem, který mají týmy na okruhu, aby bylo možné ten obrovský objem dat korelovat s tím, co zjistí při těch pár testovacích kolech.
Osobně také nevidím problém v tom, že si to každý může dělat tak, jak chce. Když může fungovat omezení CFD + tunel, kdy se obojímu dohromady může věnovat nějaký konkrétní čas, tak proč by se do toho balíčku nemohlo přidat reálné testování. Ať si každý rozhodne podle svého, co mu vyhovuje.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
A ještě jeden bonus by to mělo. Pokud by během testování bylo možno pustit do hlediště diváky, zase by to bylo přínosem pro sledovanost této disciplíny.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
podle mě, je testování naprosto nejlevnější formou vývoje. Pokud musí tým vybudovat simulační stolici pro celý vůz, tak je to extrémně drahé a má to snad jen ferrari, mercedes a red bull, zbytek má jen částečné stolice, takže malé týmy jsou znevýhodněné tímto více, než kdyby se jezdilo na trati.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
podle mě jim Ferka pomáhaly konstrukcí těch matic a utahováků. proto to taky tak dopadlo. pomohli jim k rychlému autu a když je v závodě HAAS ohrožoval, tak zasáhli 12 navíc mám pocit, že jsem na kombinéze jednoho z mechaniků zahlédl malinkou italskou trikolóru. takže bůh ví, jak to doopravdy je 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

77.104.216.XXX
Myslím, že by bylo zajímavé porovnat náklady na jeden den testování na dráze a jeden den testování v tunelu. Myslím, že by nám z toho vypadla zajímavá čísla.
Navíc bych ještě doplnil nebo spíše na plnou hubu napsal, že zrušením testů sebrali ten největší kus z tzv. DNA F1. Zcela a úplně vymazali podíl jezdce na tvorbě auta před sezonou a tento parametr pro mě byl vždy jedním z nejdůležitějších. Tam mohl pilot ukázat jakou má zpětnou vazbu, jak dokáže říci mechanikům co je třeba. Testováním v počítači nebo spíše na simulátoru se tak z jezdců opravdu stali hráči PS konzole a to prostě není dobře.
FIA pořád hledá jak zlepšit F1 a přitom mají jednoduchý návod na těchto stránkách a počítám, že ne jenom zde. Jak píšete, omezme testování v tunelu a vraťme v omezeném počtu testování na tratě, tak aby na tom nebyli bití ti chudší. Super nápad. 13 13 13

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Já bych byl pro aby se testovalo v pondělí, třeba po každém druhém závodě, tedy řekněme alespoň tam, kde jsou permanentní okruhy a nejede se hned následující víkend.
Bylo by to spravedlivé pro všechny. Nikdo by se nemusel obávat, že si v testech zničí auto či díly do závodu. Náklady by se zvýšili jen za ubytování a provoz. Týmy by měli pro porovnání aktuální výkonnost z víkendu. Zároveň by se zakázalo používat aero-tunely během probíhající sezóny. V souhrnu by tak všichni ušetřili a zvláště těm méně bohatým by se to hodilo a nezvýhodňovalo to pouze ty co mohou bezedně utrácet. Na testy by mohli přijít diváci, pro které je vstupné pro celou rodinu na závod příliš. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Kopíruje se všchno. Zkus si vzpomenout na téčka, která se objevují na autech tuším od loňska. Horner to nejdříve napadal, že se jedná o zbytečný prvek, navíc je nebezpečný. Když ho s tím tvrzením poslala FIA do p..de.. totiž do háje, během jednoho závodu se téčko objevilo i na Red Bullech. A naráz zbytečné a nebezpečné nebylo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Machus

Machus

80.188.97.XXX
S tím nemohu zcela souhlasit, aerodynamika je závislá na rozložení auta, tedy na rozvoru kol, umístění motoru a jeho částí. Takže týmy nemusí dojít ke stejným aerodynamickým prvkům aby byli stejně rychlí.
A pokud se podíváte na provnání vozů Hassu r. 2018 a Ferrari r. 2017 tak najdete hodně aerodynamických rozdílů. A to ještě mají jiný rozvor kol o loňského roku. Je to jen vzdychání těch co hold odvedli horší práci než jiní a to se v průběhu roku může změnit.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Tak jasně, to beru, to tak může být....já tak ani moc nekoukám na body jako takové, ale na rychlost monopostu, v baličku včetně jezdce. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Chyba jednotlivce a ty dvě věci nejde porovnat, dávat do poměru. Stydíš se málo. Jablka a Hrušky. Vylepši to.... 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

81.19.11.XXX
Tak, já myslím, že o TOP4 to bude tuhý boj mezi R a Mc a myslím, že rozhodne vyrovnanost výkonů. Takže v PK tipuji na 4. místě Renault, avšak Alonso v PJ klidně oba piloty Ren může porazit. Myslím, že Van není ještě tolik komplexní jezdec jako Sainz a Hulk a to rozhodne :)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Včera jsem tady o tom psal v diskuzi vedle. Nic na tom nenajdou, protože je potom jedno, jestli jenom něco chytře obšlehnou nebo si to rovnou půjčí jako celek. Dallara musela udělat základ šasí, které je použitelné s komponenty, které mají od Ferrari. Buď to může:
a) složitě vyvíjet, testovat a ve finále se dobrat výsledku
b) mohu vše urychlit, když mi někdo dobře "napoví"

Výsledek práce Dallary není určitě dle technického výkresu Ferrari, ale bude mít vše tak, jak má být. Ferrari jim k tomu prostě jen dalo pár potřebných informací a tím se jim to povedlo udělat na první dobrou. Pravidla to nijak neobchází, je to jen jejich chytrá interpretace. Za mě palec nahoru, takto se dá zrychlit střed pole a je tam větší prostor na to, že problém favoritů někdo využije. Když se budou všichni plácat jako Sauber, tak mohou továrny s RB klidně hromadně kolidovat 2 kola před cílem a stejně to na výsledcích nic nezmění ...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

81.19.11.XXX
K čemu je skvělá technika bez dobrého týmu lidí? Tyto věci jdou ruku v ruce a když někdo někoho nazývá neschopnými, měl by si v první řadě zamést před vlastním prahem. Ale jinak se samozřejmě stydím :)

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
A jsme u toho - potvrzuješ to, co jsem ohledně testování napsal. Nelze výrazněji změnit auto jen na základě nějakých dat v PC nebo z tunelu, jsou nutné testy, aby se vychytaly věci, které nelze nasimulovat. Takže jak se podaří fáro na začátku sezóny, tak je dobré celý rok. Ostatní mají smůlu, protože díky omezeným penězům a nemožnosti testování nemají šanci dohnat špici. Schumi díky téměř nepřetržitému testování dostal Ferrari tam, kde bylo - bez jeho práce by nikdy nebylo tak dobré. A jelikož Mercedes nevyvíjel auto typicky pro něj, ale dal mu nedotáčivé auto po Buttonovi bez možnosti testování, nemohl nikdy být tak dobrý, jako v dobách rudých... Schumi závodit nezapomněl, jen nedostal techniku odpovídající jeho jezdeckému stylu.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

46.135.28.XXX
V článku Haas odpovídá na podezření TÝMŮ STŘEDU POLE. Čili mi připadá jejich srovnávání a dehonestování se špičkou unfair.
Zákaz testování měl snížit rozdíly mezi bohatými a chudými stájemi.Kontraproduktivní rozhodně není. Možná to jen tak může připadat, protože ti bihatí jsou v čele stejně. Ovšem na příkladu druhé kariéry M.Schumachera byl jasně vidět, rozdíl ve výsledcích pilota, který neměl omezení a pak když jezdil s omezením. Podle mne je to podobné i v případě týmů. Kdyby bylo neomezené testování, tak ti současní TOP, nakládají ostatním mnohem více na kolo, než nyní. A je otázkou, zda by díky tomu nabylo v F1 ještě méně týmů, než je v současnosti. 17

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
No ten šťoural by musel být na tajňačku, jinak se to zase dá obejít.
To mega na ruku už zní reálněji, to přiznávám 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Brzo hodnotit, Haas je na tom "zatím" dobře. A Mclaren bude před Renaultem. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Nehroť to, on se baví o technice a ty do toho taháš lidský faktor. Styď se. 02 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Na tom pokud vím taky pracujou, a celkem prioritně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama