Haas se brání: "Naše auto není kopií loňského Ferrari!" vzkazuje neschopným soupeřům

Petr Hlawiczka, 29. března 2018, 06:20 Google+

Šéf stáje Haas Günther Steiner se ostře ohradil proti tvrzení soupeřů, že velký pokrok letos dosáhli díky okopírování loňského Ferrari. Podle něj to není možné, stačí se na auta podívat.

Počet komentářů:  35 komentářů (Poslední 01.04. 09:32) Napište svůj názor
Kevin Magnussen během testování v Barceloně

Kevin Magnussen během testování v Barceloně | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Některé týmy Haas dokonce podezřívají z toho, že při spolupráci s Ferrari obchází pravidla, jinak by vzhledem ke svým zdrojům a zkušenostem takový meziroční skok ve výkonnosti nemohl dosáhnout. Podle Steinera ale jen plácají bez špetky "inteligence a poznání" a vyzývá je, aby klidně podali k FIA protest.

Její zástupce Charlie Whiting se již dříve pro BBC vyjádřil, že na jeho vztahu s Maranellem nic špatného neshledali: "Víme přesně, co se děje mezi Haasem a Ferrari. Je to naprosto legální. Loni  kvůli tomu jeden tým vyjádřil obavy, my jsme ale doposud nespatřili nic, co by nám dělalo starosti."

Kdybych to shrnul, tak soupeři mají s letošním Haasem dva problémy: 1) některé díly se až příliš nápadně podobají dílům Ferrari, zejména jeho loňskému modelu; 2) jde o příliš malý tým zaměstnávající nejmenší počet lidí - jak potom mohl navrhnout tak rychlé auto s pokročilou aerodynamikou?

Je pravda, že americký tým nakupuje od Ferrari spoustu věcí: zavěšení, převodovky, motory, hydrauliku, elektroniku a některé další, monokok a aerodynamické struktury si však konstruuje sám. Podle Steinera však veškerá kritika soupeřů nemá žádné opodstatnění.

img-responsive

Haas v Melbourne | foto: Haas F1 Team

"Ti, kteří nerozumí konstrukci vozu, vidí duchy. Říkají, že se auto velmi podobá loňskému Ferrari. Takže bychom měli okopírovat jejich auto, které je za námi, nebo bychom měli jít do auta, které bude jezdit hodně rychle. Odpovězte mi!" zlobí se šéf Haasu.

Podle něj není možné kopírovat loňské Ferrari, protože mělo odlišný než letošní auta. A rozvor společně se zavěšením určuje pozici a tvar mnoha dalších aerodynamických povrchů. Současný Haas VF-18 má podstatně delší rozvor, protože používá zavěšení Ferrari pro rok 2018. Stejně tak Ferrari SF71 delší než jeho předchůdce z minulé sezóny.

"Máme stejný rozvor jako Ferrari. Museli jsme, jelikož máme stejná zavěšení. Proč by mělo být odlišné? Je to logické. Nemůže tedy jít o loňské Ferrari, protože má stejný rozvor, jako letošní Ferrari. Můj závěr tedy je: pokud s tím mají problém, pošlu je k FIA. Mohou podat protest," pokračuje Steiner.

img-responsive

A srovnání s Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Poté se do soupeřů obouvá: "Pokud musíte omluvit svou neschopnost, pak je útok nejlepší obranou. Jestli má někdo dvojnásobné množství peněz a je za námi, pak si kterýkoliv majitel za ním stojící musí položit otázku: 'Co tady děláme?'

Jde o soutěžení. Příští rok možná budeme poslední. Když mluvíte, měli byste mít nějaký argument, o který se opřít, ne jen předpoklady," kroutí hlavou šéf Haasu, který zaměstnává 220 lidí. U Williamsu jich například dělá 600, u Force Indie 400 a u McLarenu 700, a takový Mercedes jich má už 1600.

Americký tým je podle něj efektivní proto, že se věnuje pouze aerodynamickému vývoji. Mechanickou konstrukci svěřuje italské společnosti Dallara.

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier na jeho adresu dodává: "Máme pravidla a musíme důvěřovat vedoucímu orgánu, že všichni dělají svou práci řádně. Je pravda, že dosáhli významných zisků ve výkonnosti. Nejsou velkým týmem a mají velmi blízko Ferrari. Některé části mohou vypadat velmi podobně, ale možná jde jen o náhodnou shodu okolností."

Vytisknout

Diskuze: Haas se brání: "Naše auto není kopií loňského Ferrari!" vzkazuje neschopným soupeřům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 01.04.2018 09:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 35 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas v závodě v Melbourne v Austrálii

Bottas se dokázal poučit z minulého roku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud