Rozpočtové stropy samotné vysoké náklady v F1 nevyřeší, domnívá se Todt

Petr Hlawiczka, 15. ledna 2018, 06:20 Google+

Podle prezidenta Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jeana Todta nelze při řešení vysokých nákladů ve Formuli 1 spoléhat pouze na rozpočtové stropy.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 16.01. 18:08) Napište svůj názor
Mercedesy na čele Velké ceny Abú Zabí 2017

Mercedesy na čele Velké ceny Abú Zabí 2017 | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Noví majitelé se při tvorbě budoucích pravidel zabývají myšlenkou vynutit omezení rozpočtů, tak podle Todta by bylo chybou, kdyby se na ně spoléhalo jako na jediný prostředek při řízení nákladů. Pro zlevnění F1 musí dojít k prosazení dalších pravidel.

"Již nějakou dobu jednáme o nákladových stropech. Věřím, že jde o dobrý krok, podle mě však musí jít o kombinaci. Potřebujeme vytvořit pravidla, která budou mít nějaký dopad na aktuální náklady," uvádí prezident FIA.

"Říct jednoduše, že zavedeme rozpočtové stropy, to by podle mě nefungovalo. Žádný pokus zatím nefungoval. Musíme být schopni odsouhlasit něco, co by bylo sofistikovanější, abychom toho dosáhli," pokračuje Todt.

img-responsive

Vedení F1 čelí velké výzvě v podobě omezení nákladů | foto: Sauber Motorsport AG

Vedení F1 během zimy hodlá jednat individuálně se všemi týmy, aby do detailů probrali myšlenku rozpočtových stropů. Některé z nich sice uznávají, že je třeba s náklady něco udělat, ale obecně panuje spíše skepse v tom, zda by rozpočtové stropy mohly fungovat.

Obavy Red Bullu
Šéf Red Bull Christian Horner například moc nevěří tomu, že by si je FIA dokázala řádně ohlídat. Proto souhlasí s Todtem, že je pro omezení nákladů nutné zavést další pravidla.

"Nejsem velkým fanouškem rozpočtových stropů, protože si kladu otázku, nakolik by se dalý ohlídat, protože korporátní struktura všech je odlišná. Rozhodně musí jít ruku v ruce s řešením věcí, které ženou náklady vzhůru, protože náklady jsou vytvářeny prostřednictvím pravidel," vysvětluje Horner.

img-responsive

Náklady v F1 jsou příliš vysoké, týmy mají na řešení odlišné názory | foto: Red Bull Racing

"To je to, co určuje, kolik toho utratíme. Musíte řešit základní příčiny, pak bude stanovení stropů méně citlivou otázkou. Pokud byste vložili veškerou důvěru ve stropy, pak by byl na přehradu vyvinut příliš velký tlak," znázorňuje šéf Red Bullu.

Velké tým se zavedením rozpočtových stropů vůbec nesouhlasí. Mercedes, který ve svých továrnách zaměstnává přes 1600 lidí, argumentuje tím, že jich najednou nemůže tolik propustit, proto požaduje mírnější kroky rozložené do delšího období.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Rozpočtové stropy samotné vysoké náklady v F1 nevyřeší, domnívá se Todt

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 16.01.2018 18:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo za tunelem během tréninku v Monaku

Red Bully nenašly přemožitele ani odpoledne, Vettel i Hamilton ztrácejí přes půl sekundy

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Monaku

Piloti Red Bullu v úvodním tréninku porážejí Hamiltona, Alonso prostál většinu času v boxech

Max Verstappen ve vlásence u hotelu Fairmont

Motorový deficit Red Bullu bude v Monaku poloviční, Mercedes bude dle Hamiltona až třetí

Romain Grosjean od Velké ceny Japonska 2017 nebodoval

"Být Grosjeanem, tak se alespoň omluvím," nabádá Gasly

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Adrian Newey měl nabídky opustit Red Bull, cítí se ale u něj jako doma

Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  2. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  3. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  4. Je dobré se umět ohlédnout

  5. Williams od prvního kola v předsezónních testech věděl, že je zle. Sezónu ale neodepisuje

  6. Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud