Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

-haj, 13. ledna 2018, 23:48 Google+

Technický šéf Red Bullu, Adrian Newey, poodhalil několik zajímavostí o tom, jak se jej Ferrari v minulosti pokoušelo hned třikrát získat pro svůj tým.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Adrian Newey měl nabídky opustit Red Bull, cítí se ale u něj jako doma

Adrian Newey měl nabídky opustit Red Bull, cítí se ale u něj jako doma | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Ačkoliv je proslavený jako v rámci F1 nejlepší a několik rekordů držící návrhář monopostů, tak Adrian Newey nikdy nepracoval pro nejúspěšnější tým sportu. Místo toho svoje úspěchy a tituly mistrů světa sbíral s Williamsem, McLarenem a Red Bullem.

Není to ale dáno tím, že by Scuderia Ferrari o Neweyho nestála, jak Adrian Newey poodhalil pro Sky Sports F1. "Bylo tomu blízko třikrát. Původně za mé kariéry v IndyCar, když se Ferrari rozhodlo postavit monopost pro IndyCar. Bylo mi navrhnuto, abych se připojil jako hlavní návrhář k jejich projektu, ale cítil jsem, že by to nebylo to správné, takže jsem to odmítl. Pak už to bylo vážnější, Jean Todt mi nabídl, abych se k nim připojil jako technický ředitel v roce 1996. Tou dobou jsem měl nabídky, abych zůstal u Williams, připojil se k McLarenu nebo Ferrari."

"Dlouze a tvrdě jsem o tom přemýšlel, ale měl jsem tou dobou mladou rodinu, a tak jsem se rozhodl, že chci zůstat v UK." Kdyby se býval Newey rozhodl přijmout třetí zmiňovanou nabídku, tak by možná zablokoval cestu k Ferrari pro Rosse Brawna. Ten se k týmu připojil jako technický šéf v roce 1997. Jeho vozy pak vyhrály během devíti let šest titulů mezi konstruktéry. Nejzajímavější nabídka ze strany Ferrari pro Neweyho však přišla v roce 2014. Tou dobou právě vyhrál čtvrtý titul v řadě s Red Bullem. Tým ale bojoval s novou pohonnou jednotkou na začátku nové hybridní doby. 

img-responsive

Adrian Newey je ve světě F1 velmi ceněným inženýrem | foto: Red Bull Content Pool

Newey ve své nové knize s názvem 'How To Build A Car' vysvětluje, jak mu Ferrari nabízelo "životní styl hvězdy" a "komicky velkou" finanční podporu, když mělo být prý připraveno více než zdvojnásobit jeho plat u Red Bullu - zatímco Newey byl v kontaktu také s Mercedesem. "Začalo být evidentní, že Renault je dlouhou cestu zvláště za Mercedesem a do určité míry i za Ferrari - bez nějakého jasného světla na konci tunelu. Renault se nezdál být ochoten zafinancovat věc tak, aby se problém opravdu vyřešil, což bylo depresivní a znepokojující," pokračuje Newey.

"Byl jsem tak v těžké pozici. Nechtěl jsem odejít od Red Bullu, protože jsem se tam cítil jako doma a od začátku s Christianem [Hornerem] jsem byl v projektu hluboce zapojen, vystavěli jsme tým z popela Jaguaru až tam, kde je dnes. Nechtěl jsem z něčeho takového odejít, ale zároveň jsem nechtěl být v pozici, ve které bychom operovali s jednou rukou přivázanou za zády našim motorářským oddělením. Bylo to velmi náročné rozhodnutí. Ferrari přišlo s neuvěřitelnou nabídkou, velmi atraktivní, zažil jsem hodně bezesných nocí, ve kterých jsem se rozhodoval, co budu dělat a pro koho se rozhodnout. Nakonec jsem se rozhodl, že by bylo špatné odejít z Red Bullu."

img-responsive

Konstruktér Red Bullu se svým jezdcem - Danielem Ricciardem | foto: Red Bull Racing

Ve své knize 'How To Build A Car' pak Newey odhaluje také svoje kontakty s Mercedesem. "Na jaře 2014 to byl depresující čas, bez nějakého jasného světla na konci titulu. Zvažoval jsem tedy svoje možnosti a kdo mě neoslovil - Niki Lauda z Mercedesu. Měli jsme sérii rozhovorů o mém možném připojení se k Mercedesu, Niki mi zaplatil několik návštěv doma, abychom to mohli probrat.

Byl jsem v pokušení, ale ne tak moc. V Mercedesu, u kterého bylo zcela jasné, že vyhraje šampionát 2014, bych nahradil Rosse Brawna. Nebylo to podle mě ale správné a cítil bych se jako sběratel trofejí. Takže jsem Nikimu poděkoval a odmítl." Newey pak dodává, že měl nabídky také od týmů z LMP1 kategorie vytrvalostních závodů šampionátu WEC.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

Kimi Räikkönen při tréninku v Itálii

"Inženýři jsou hodně v pohodě, do super rychlého auta jsme dali vše," říká prezident Ferrari

Sergio Pérez pevně věří, že by u špičkového týmu mohl získat titul

"Mám na to vyhrávat tituly, čeká mě velmi důležitý rok." Pérez touží po špičkovém týmu

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL32 v Mexiku

McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

Pohonná jednotka Renaultu

"Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

Mercedesy na čele Velké ceny Abú Zabí 2017

Rozpočtové stropy samotné vysoké náklady v F1 nevyřeší, domnívá se Todt

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Škála pneumatik Pirelli pro rok 2018 rozšířená o super-tvrdou a hyper-měkkou směs

Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso dělá se sportovními vozy chybu, upozorňuje Webber

  2. McLaren je hrozbou, uvědomuje si Lowe. Poslední vývoj Williamsu si ale pochvaluje

  3. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  4. Kvjat našel útočiště u Ferrari, stává se jeho vývojovým jezdcem

  5. "Inženýři jsou hodně v pohodě, do super rychlého auta jsme dali vše," říká prezident Ferrari

  6. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

reklama

Zprávy odjinud