DISKUZE K ČLÁNKU "Neomezujme potenciál motorů spotřebou a životností!" Nechuť ke změně pravidel přetrvává

Týmy se podle ředitele Renault Cyrila Abiteboula po několika jednání ani o píď nepřiblížili dohodě o pohonných jednotkách pro sezónu 2021. Velcí jsou pro zachování motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), řešení podle nich do té doby dostatečně zlevní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Neomezujme potenciál motorů spotřebou a životností!" Nechuť ke změně pravidel přetrvává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 04.01.2018 21:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 03.01.2018 08:09
Myslím že Abiteboulova myšlenka "Neomezujme… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Tři motory za sezónu, kterou neustále prodlužují počtem závodů povede ke dvěma věcem - větší poruchovostí nebo snížením max. výkonu, aby ty kilometry dokázal ujet. Viz letos Rencek.
    Asi tak - osobně nevím, jak z toho ven. Současné PJ jsou drahé už z principu jejich konstrukce a požadavků, jejich cenu může snížit jen sériovost, která se u F1 jaksi nenosí. El_senor má dobrý nápad v celkové ceně za sezónu bez ohledu na počet motorů, co si která stáj s dodavatelem motorů uhádá je pak její věc. Osobně si myslím, že snížení ceny je možné jen zastavením dalšího vývoje a jen výrobou toho, co se doposud podařilo sestrojit. Viz osmiválcové Cosworthy. které byly dlouhé roky prakticky beze změny. Problém ale je, že pak vezmeme možnost Ferrari, Renckovi a Hondě dohnat Mercedes, takže tudy také cesta nevede.
    Chce to změnu, ale jakou? Automobilky návrat k atmosféře nechtějí. A osobně mě nic, co by bylo použitelné pro F1, kromě spalovacích motorů, nenapadá...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Myslím že Abiteboulova myšlenka "Neomezujme jejich potenciál spotřebou paliva, životností komponent a motorovými penalizacemi," není nejšťastnější. Maximální množství paliva na závod je dobrý způsob jak udržet maximální výkon motoru pod kontrolou, a schopnějším motorářům nabízí výhodu.

    A zrušení limitu na počet motorů na sezonu také napovažuji za dobré řešení, opět by to u bohatých týmů rozjelo "závody ve zbrojení" a vyrovnanosti pole by to nepomohlo. Osobně bych se přimlouval za cca. 5 motorů na sezonu při 20 závodech, to je myslím rozumný kompromis z hlediska výkonu a životnosti.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Souhlas, zrusil bych akorat penalizace a pocet motoru bych mozna spise omezil cenou motoru za rok. Zakaznici by tak nemuseli resit jestli jich spotrebuji 3 nebo 5 nebo 7. Byla by to vec vyrobce.
      U toho paliva asi souhlas, ikdyz bych mozna tak 10 Kg prihodil, preci jen by vice vykonu a brutalnosti F1 sluselo 03
      Otacky bych klidne pustil o ty 3000 nahoru, proc by to nemelo jit i u techto. Kolik jich z toho vyrobce dostane je kazdeho vec, je to omezene palivem.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Ten finanční limit je nesmysl. Pokud motor poškodí uživatel a další motor by byl nad limit, jak se to bude řešit? A kdo posoudí, zda ten motor měl vadu z výroby a nebo byl poškozen neodborným užíváním?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.77.XXX
          No jestli to bylo z vyroby nebo uzivanim je v pohode. O montaz by se starali mechanici vyrobce a tudiz by nebyl problem, vzdy by to bylo na vyrobci. Pouzivanim ho znicit? Tak snad vyrobce vi co dela a softwarove ma snad vse vyreseno, aby nebylo mozne motor znicit. I z dat by bylo jasne zjistitelne, jestli byl motor pouzivan jinak nez ma (vyrobce da omezeni), coz by ale nemo stejne jit. Ja bych v tom problem az zas takovy nevidel. Stejne se jiz dnes vse pouziva jak ma a vzdy se prijde na to jak byl problem zpusoben.
          Pri nehode by si ho uzivatel zaplatil. Kdo vam da dnes neco zadarmo? Cena by byla jasna z pomeru celkove ceny za motory a pocet kusu na sezonu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Poky

            Poky

            46.254.64.XXX
            Třeba TR mělo letos problémi dle Renoltu díky nepřizpůsobení chlazení požadavkům motoru. TR tvrdí, že to tak není. Tak jak to je. Už bys měl spor a kdo by to řešil?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • achmed-cz

          achmed-cz

          212.24.138.XXX
          jakým neodborným používáním? U každého týmu jsou lidi z automobilky, kteří řídí všechny procedury. Samotný tým má na motory zanedbatelný vliv.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • eliSKA-PUNKova

        eliSKA-PUNKova

        178.41.53.XXX
        Otacky maji pusteny o 3000 nahoru - toci mirne nad 12 tisic, limit je 15 tisic. Pokud ale nezvysi povoleny sekundovy prutok, tak to nema smysl tocit vyse. A tech 10 kg paliva v nadrzi navic ma smysl take jenom tak, ze se soucasne o 10 procent zvysi sekundovy prutok paliva, jinak je to jenom vaha navic (uz tolik nemusi setrit, jak dva-tri roky naspatek)

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama