DISKUZE K ČLÁNKU

"Neomezujme potenciál motorů spotřebou a životností!" Nechuť ke změně pravidel přetrvává

Týmy se podle ředitele Renault Cyrila Abiteboula po několika jednání ani o píď nepřiblížili dohodě o pohonných jednotkách pro sezónu 2021. Velcí jsou pro zachování motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), řešení podle nich do té doby dostatečně zlevní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Neomezujme potenciál motorů spotřebou a životností!" Nechuť ke změně pravidel přetrvává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 04.01.2018 21:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 03.01.2018 08:09
Myslím že Abiteboulova myšlenka "Neomezujme… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Poky

Poky

46.254.64.XXX
Třeba TR mělo letos problémi dle Renoltu díky nepřizpůsobení chlazení požadavkům motoru. TR tvrdí, že to tak není. Tak jak to je. Už bys měl spor a kdo by to řešil?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Tři motory za sezónu, kterou neustále prodlužují počtem závodů povede ke dvěma věcem - větší poruchovostí nebo snížením max. výkonu, aby ty kilometry dokázal ujet. Viz letos Rencek.
Asi tak - osobně nevím, jak z toho ven. Současné PJ jsou drahé už z principu jejich konstrukce a požadavků, jejich cenu může snížit jen sériovost, která se u F1 jaksi nenosí. El_senor má dobrý nápad v celkové ceně za sezónu bez ohledu na počet motorů, co si která stáj s dodavatelem motorů uhádá je pak její věc. Osobně si myslím, že snížení ceny je možné jen zastavením dalšího vývoje a jen výrobou toho, co se doposud podařilo sestrojit. Viz osmiválcové Cosworthy. které byly dlouhé roky prakticky beze změny. Problém ale je, že pak vezmeme možnost Ferrari, Renckovi a Hondě dohnat Mercedes, takže tudy také cesta nevede.
Chce to změnu, ale jakou? Automobilky návrat k atmosféře nechtějí. A osobně mě nic, co by bylo použitelné pro F1, kromě spalovacích motorů, nenapadá...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
eliSKA-PUNKova

eliSKA-PUNKova

178.41.53.XXX
Otacky maji pusteny o 3000 nahoru - toci mirne nad 12 tisic, limit je 15 tisic. Pokud ale nezvysi povoleny sekundovy prutok, tak to nema smysl tocit vyse. A tech 10 kg paliva v nadrzi navic ma smysl take jenom tak, ze se soucasne o 10 procent zvysi sekundovy prutok paliva, jinak je to jenom vaha navic (uz tolik nemusi setrit, jak dva-tri roky naspatek)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
achmed-cz

achmed-cz

212.24.138.XXX
jakým neodborným používáním? U každého týmu jsou lidi z automobilky, kteří řídí všechny procedury. Samotný tým má na motory zanedbatelný vliv.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
El_Senor

El_Senor

89.111.77.XXX
No jestli to bylo z vyroby nebo uzivanim je v pohode. O montaz by se starali mechanici vyrobce a tudiz by nebyl problem, vzdy by to bylo na vyrobci. Pouzivanim ho znicit? Tak snad vyrobce vi co dela a softwarove ma snad vse vyreseno, aby nebylo mozne motor znicit. I z dat by bylo jasne zjistitelne, jestli byl motor pouzivan jinak nez ma (vyrobce da omezeni), coz by ale nemo stejne jit. Ja bych v tom problem az zas takovy nevidel. Stejne se jiz dnes vse pouziva jak ma a vzdy se prijde na to jak byl problem zpusoben.
Pri nehode by si ho uzivatel zaplatil. Kdo vam da dnes neco zadarmo? Cena by byla jasna z pomeru celkove ceny za motory a pocet kusu na sezonu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Ten finanční limit je nesmysl. Pokud motor poškodí uživatel a další motor by byl nad limit, jak se to bude řešit? A kdo posoudí, zda ten motor měl vadu z výroby a nebo byl poškozen neodborným užíváním?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
El_Senor

El_Senor

89.111.77.XXX
Souhlas, zrusil bych akorat penalizace a pocet motoru bych mozna spise omezil cenou motoru za rok. Zakaznici by tak nemuseli resit jestli jich spotrebuji 3 nebo 5 nebo 7. Byla by to vec vyrobce.
U toho paliva asi souhlas, ikdyz bych mozna tak 10 Kg prihodil, preci jen by vice vykonu a brutalnosti F1 sluselo 03
Otacky bych klidne pustil o ty 3000 nahoru, proc by to nemelo jit i u techto. Kolik jich z toho vyrobce dostane je kazdeho vec, je to omezene palivem.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Myslím že Abiteboulova myšlenka "Neomezujme jejich potenciál spotřebou paliva, životností komponent a motorovými penalizacemi," není nejšťastnější. Maximální množství paliva na závod je dobrý způsob jak udržet maximální výkon motoru pod kontrolou, a schopnějším motorářům nabízí výhodu.

A zrušení limitu na počet motorů na sezonu také napovažuji za dobré řešení, opět by to u bohatých týmů rozjelo "závody ve zbrojení" a vyrovnanosti pole by to nepomohlo. Osobně bych se přimlouval za cca. 5 motorů na sezonu při 20 závodech, to je myslím rozumný kompromis z hlediska výkonu a životnosti.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso v tréninku v Bahrajnu

Alonso: Výsledky ostatních stájí mě nezajímají

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii

Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Sainz svou budoucnost spojuje s Renaultem, i když tam je Red Bullem stále jen zapůjčen

Renault slibuje v dalších závodech navýšení výkonu

Renault věří, že plánovaná vylepšení motoru výkonnostně převyšují jeho současnou ztrátu

Daniel Ricciardo a jeho čínské pití z boty - tzv. shoey

Red Bull potřebuje více vítězství na to, abych u něj zůstal, říká Ricciardo. Chce nejlepší auto

Motor Renault Energy

Renault už vylepšil svůj motor, vítězství Red Bullu vnímá jako potvrzení svých schopností

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama